2017-08-02, 18:05
Medlem
57Emmas avatar
Vet inte men det känns som om det spårar ur i tråden, vi har inga som helst indikationer på att P är missbrukare. Självklart kan han ha testat men missbrukare nej det tror jag inte. Håller med om att vissa bilder verkligen inte är till P:s fördel men man måste komma ihåg att en bild handlar om bråkdelen av sekund. Vi har väl alla sett bilder på oss själva där man ser ut som både det ena och det andra

Dessutom har jag fruktansvärt svårt att tro att pappan säger detta är världens story med vetskapen om att sonen är missbrukare. Nej så gör man bara inte.
Citera
2017-08-02, 18:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
artikel.. läs nedanför bilden på skon:

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/886788-patrik-har-varit-i-forsvunnen-i-tre-veckor-sa-har-kan-du-hjalpa-till

Tack!
Ok, det är samma artikel som jag läst. Jag missuppfattade nog dig bara.
Citera
2017-08-02, 18:07
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
artikel.. läs nedanför bilden på skon:

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/886788-patrik-har-varit-i-forsvunnen-i-tre-veckor-sa-har-kan-du-hjalpa-till

Detta med förvirring etc lades in i signalementet efter att en "icke-Patrik" observerats i början av försvinnandet. De tog för givet att alla obsar var Patrik och blandade in det i det "riktiga" signalementet. Inte så bra!
Citera
2017-08-02, 18:35
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Tämligen säker på att du har rätt! Vill minnas att det fanns observationer som avfärdades i sektens begynnelse pga att det var bruna skor den observerade hade och inte blommiga. De där jävla skorna var det enda de var säkra på, och de körde stenhårt att han skulle ha blommiga på sig. Senare har ju innersta kretsen börjat vackla även på den punkten.

Just det! NU blir VI påhoppade för, att vi "hakat upp oss" på de blommiga skorna, som var SÅ viktiga i början!
Citera
2017-08-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vet inte men det känns som om det spårar ur i tråden, vi har inga som helst indikationer på att P är missbrukare. Självklart kan han ha testat men missbrukare nej det tror jag inte. Håller med om att vissa bilder verkligen inte är till P:s fördel men man måste komma ihåg att en bild handlar om bråkdelen av sekund. Vi har väl alla sett bilder på oss själva där man ser ut som både det ena och det andra

Dessutom har jag fruktansvärt svårt att tro att pappan säger detta är världens story med vetskapen om att sonen är missbrukare. Nej så gör man bara inte.

Det här är ju inte HP sidan på FB. Läs lite andra trådar på Flashback så ska du se att de vinklas helt galet ibland. Och sanningen brukar komma fram. Sanningen är ibland inte snäll.
Citera
2017-08-02, 18:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Anhöriga vet att P behöver tvångsvårdas men trodde inte att han mådde såååå dåligt när han reste från Falun, hade de vetat så hade de naturligtvis åkt upp och hämtat honom.

Världens story.

Jag lutar mer och mer åt att P missbrukade droger, detta kände anhöriga till och det var därför han var aktuell för LPT.

EDIT;Missbrukare --> LVM.

Dock,,,,praktiskmedicin.se citat;

Missbruk är i princip inte skäl för vård enligt LPT- i stället kan Lag om vård av missbrukare (LVM) bli aktuell. Dock kan svårt nedgången individ med psykotiska symtom bli föremål för LPT under kort tid till dess psykosen avklingar.

Men en hasch-utlöst psykos, borde den inte gått över nu?
Och dessutom märkte ju inte mobilkvinnan på tåget något ovanligt.
Citat:
Cannabisrökning kan utlösa ett akut kortvarigt (några timmar till några dygn) djupgående förvirringstillstånd.
http://cannabishjalpen.se/node/399

Psykos kan man få av många olika skäl. Men bara för att Patrik misstänks ha fått psykos , kan man ju inte dra slutsatsen att han fått det av missbruk.

Vet att man i princip kan få en psykos redan första gången man använder cannabis. Men jag tycker att vi vet så lite om hur Patrik levde, att man absolut inte kan dra några slutsatser om något sådant. Vi har ju inga belägg för det överhuvudtaget. Och missbruk, det är ett långt steg dit. Stor skillnad dessutom att använda det ibland.

En dålig bild. Ja, jag har några stycken på mig själv.
Om man ska ställa diagnos efter bara de bilderna skulle man kunna misstänka både allvarlig psykisk sjukdom och/drogmissbruk hos mig.
Citera
2017-08-02, 18:52
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allie3831
Det här är ju inte HP sidan på FB. Läs lite andra trådar på Flashback så ska du se att de vinklas helt galet ibland. Och sanningen brukar komma fram. Sanningen är ibland inte snäll.

Jag vet att det inte är HP sidan och jag har läst många trådar på flashback.
Visst vinklas det, det har vi gjort fram och tillbaka hela tiden men jag tror inte på teorin om missbruksproblem.
Undrar om vi någonsin kommer att få svar på vad som hänt P och alla frågor vi har, alla olika signalement etc. Vi har ju alla sett filmen Patrik på perrongen där syns det att han har jeans på sig. Varför vidhåller pappan så stenhårt att han har ljusa byxor??

I nyheter24 säger pappan såg här

"Observationerna anses vara högst trovärdiga, eftersom han har setts med de skor som familjen tidigare berättat att de tror att han bär.

– Hans beteende och klädsel stämmer in på pricken på båda observationerna, säger Jörgen.

I Kungsör ska Patrik ha varit klädd i en blå kavajjacka, ljusa byxor, mörk keps, en mörk ryggsäck och blommiga skor. "

Ytterligare ett signalement. Vi har flera gånger diskuterat färgen på mössan men helt plötsligt har mössan blivit en keps.

Vet egentligen inte vad jag vill ha sagt men ju mer jag läser om P och funderar ju knäppare blir hela historien. Börjar snart själv att se P ute på stan och i mina drömmar
Senast redigerad av 57Emma 2017-08-02 kl. 18:57.
Citera
2017-08-02, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Även polisen tar inte oron på allvar?

Oavsett ev diagnos eller inte så är han antingen frivilligt försvunnen eller valt en annan utväg.
Hoppas innerligt att anhöriga får veta en dag.

Polisen tog det ju på allvar först. (NU kan man ju undra...)
Nej jag menar folk här i tråden.
Citera
2017-08-02, 19:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men en hasch-utlöst psykos, borde den inte gått över nu?
Och dessutom märkte ju inte mobilkvinnan på tåget något ovanligt.

Psykos kan man få av många olika skäl. Men bara för att Patrik misstänks ha fått psykos , kan man ju inte dra slutsatsen att han fått det av missbruk.

Vet att man i princip kan få en psykos redan första gången man använder cannabis. Men jag tycker att vi vet så lite om hur Patrik levde, att man absolut inte kan dra några slutsatser om något sådant. Vi har ju inga belägg för det överhuvudtaget. Och missbruk, det är ett långt steg dit. Stor skillnad dessutom att använda det ibland.

En dålig bild. Ja, jag har några stycken på mig själv.
Om man ska ställa diagnos efter bara de bilderna skulle man kunna misstänka både allvarlig psykisk sjukdom och/drogmissbruk hos mig.

Han hade kanske en drogutlöst psykos ända in i döden, han levde kanske bara något dygn efter det att han filmades i Hallsberg. Haka inte upp dig på hasch, det finns många olika droger.

Sannolikt långt vanligare att bli förvirrad av droger än att bli det utan droger, tror du inte?

Om någon använder droger så är det nära att misstänka psykos, inte lika nära att misstänka om vederbörande inte missbrukar droger så att säga.
'
Lägg därtill att både polis och anhöriga har talat i termer av psykos och förvirring, då blir ovanstående lättare att ta till sig.

Jag påstår inte att P använde droger, jag för ett resonemang och jag lutar åt att droger kan vara förklaringen till det märkliga uppträdandet i Hallsberg. Spridande av väskor för att inte tala om att P sa till sin mamma att han snart var i Mjölby.

Angående den bild som vi talar om så tycker jag att du lösrycker den. Bilden tillsammans med överiga omständigheter talar mer för droganvändning än tvärtom.
Senast redigerad av OY 2017-08-02 kl. 19:06.
Citera
2017-08-02, 19:07
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag vet att det inte är HP sidan och jag har läst många trådar på flashback.
Visst vinklas det, det har vi gjort fram och tillbaka hela tiden men jag tror inte på teorin om missbruksproblem.

Vet egentligen inte vad jag vill ha sagt men ju mer jag läser om P och funderar ju knäppare blir hela historien. Börjar snart själv att se P ute på stan och i mina drömmar

Jag har aldrig nånsin följt ett försvinnande som varit SÅ fullt av frågetecken, rena felaktigheter, märkliga uttalanden och tokiga beslut. Självklart är nära anhöriga påverkade av situationen men aldrig att det blivit så sjukt förvirrat.

Föräldrarna borde haft någon annan som styrde upp det här med sociala medier, fakta etc.
Citera
2017-08-02, 19:10
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Någonstans stod det att P hade bytt om på tåget men hundkvinnan/Tågkvinnan nämnde inget om det i artikeln som stod.. Så undra om han faktiskt bytte kläder eller om han reste i samma.

Jag tror svaret finns i kontakt eller dateingsidor.
Han skulle träffa någon, mest troligt en man. Tanken är en snabbis där ute, en bestämd sexträff.
Bilen möter upp och P ställer ner sin väska. Mannen ber honom hoppa in och säger att dom ska åka till ett mer privat ställe.
Han får höra att han ska bli avsläppt i Mjölby sen.
Han kastar ut hans andra väska och säger att han ska ersätta honom för den sen..
P blir mördad..
Citera
2017-08-02, 19:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Någonstans stod det att P hade bytt om på tåget men hundkvinnan/Tågkvinnan nämnde inget om det i artikeln som stod.. Så undra om han faktiskt bytte kläder eller om han reste i samma.

Jag tror svaret finns i kontakt eller dateingsidor.
Han skulle träffa någon, mest troligt en man. Tanken är en snabbis där ute, en bestämd sexträff.
Bilen möter upp och P ställer ner sin väska. Mannen ber honom hoppa in och säger att dom ska åka till ett mer privat ställe. Han kastar ut hans andra väska och säger att han ska ersätta honom för den sen..
P blir mördad..

Och där kom den ja.

Jag har framfört liknande scenario i andra försvinnandetrådar, är nog rätt känd för att dra den teorin så jag har medvetet förskonat den här tråden från den storyn.

Som sagt, datorn kan eventuellt ge ledtrådar, vad gjorde P på tåget, vem kommunicerade han med och varför.

Bra att du tog upp det, för det är inte uteslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in