2017-08-02, 17:14
Medlem
Ett kniv hugg/stick räcker för att döda. Ett slag mot tinningen räcker oxå. Ibland behövs inte mkt våld för att döda en människa.
Citera
2017-08-02, 17:16
Medlem
Sam.Boyds avatar
Har det uteslutits att det INTE var HEDERS RELATERAT?

Hon lär ju inte bara ha blivit ordentligt slagen av två män. De dessutom lär ha skurit halsen av henne.
Citera
2017-08-02, 17:19
Medlem
Någon måste veta namn på kvinnan, Surahammar är en liten håla. Alla känner alla. Märkligt tyst om detta.Var det invandrare, narkomaner, fyllisar. Märkligt att ingen säger ngt!
Citera
2017-08-02, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Han hade ju gripits vid BO hem?

Nej, i sitt eget hem.
Citera
2017-08-02, 17:25
Medlem
Tippar inte på finnen, när nu både AB och Expressen att man sett 2 män i en bil lämna platsen i en rivstart.. Dessutom vittnesuppgifter på att man sett en man i 30 års åldern utföra dådet!!
Tycker man bör se skillnad på nån som är 30 år eller 60 år även om det är rått våld och går snabbt
Citera
2017-08-02, 17:31
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det bör ju, om inte redan skett, så i vart fall i god tid innan häktningsförhandlingen, inkomma en begäran om förordnande av offentlig försvarare.

Fast det är hemligstämplat nuförtiden.
Citera
2017-08-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej.

Enligt AB gripen vid offrets hem.

Här tar polisen misstänkt för mord i Surahammar http://www.aftonbladet.se/a/KVgr7
Citera
2017-08-02, 17:40
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast det är hemligstämplat nuförtiden.
Verkligen? Torde det inte ske en prövning i varje enskilt fall m h t offentlighetsprincipen?
Citera
2017-08-02, 17:59
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Inte en chans i helsike att de anhållit rätt gubbe. Han sågs klockan tio på förmiddagen av grannarna hemma i Stockholm och han är en snäll gammal farbror. Knivmord kräver raseri och hat. Med åldern blir man mer stillsam och mindre brottsbenägen. Han som sitter nu hos snuten är ju 64 år eller vad det var.

...han kommer självklart släppas. Sen står dom på ruta ett igen. Dom får nog svälja att det var en ensam galning som knivade ned denna lärarinna.

Fast makens död förbryllar. Läste i en artikel att polisen nu tittar på det fallet på nytt. Förmodligen är det dock ej relaterat till mordet att han återfanns död på botten av en sjö (fast fortfarande förbryllande).
Citera
2017-08-02, 18:04
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Tippar inte på finnen, när nu både AB och Expressen att man sett 2 män i en bil lämna platsen i en rivstart.. Dessutom vittnesuppgifter på att man sett en man i 30 års åldern utföra dådet!!
Tycker man bör se skillnad på nån som är 30 år eller 60 år även om det är rått våld och går snabbt

Fast han såg ju ut som en liten pojkspoling den där Reijo så på avstånd är det inte så märkligt att ta fel på ålder.
Citera
2017-08-02, 18:04
Medlem
Jag har gjort lite efterforskning efter det Lovisa sa i aftonbladet:
BO Lena bodde på Hotellgränd 7,
Lovisa som såg polisen slå in dörren och gripa en man i huset mitt emot Lovisa bor på Hotellgränd 15,
huset mitt emot Lovisas är Hotellgränd 18 där står skrivna 7 st med arabiska namn dock ingen som är över 45 år
Rätta mig om jag har fel
Citera
2017-08-02, 18:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysco80
Jag har gjort lite efterforskning efter det Lovisa sa i aftonbladet:
BO Lena bodde på Hotellgränd 7,
Lovisa som såg polisen slå in dörren och gripa en man i huset mitt emot Lovisa bor på Hotellgränd 15,
huset mitt emot Lovisas är Hotellgränd 18 där står skrivna 7 st med arabiska namn dock ingen som är över 45 år
Rätta mig om jag har fel
Lovisa i ABs artikel bor på samma väg i Bålsta som MGM.

Edit: Precis på andra sidan gatan.
Senast redigerad av DreamTwister 2017-08-02 kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in