2017-08-09, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
MGM:s föräldrar heter HA och AQ och är skilda.
MGM heter FA och har en syster som heter A-K B
Var dom jobbar vet inte jag.
Mamma AQ har en gemensam FB-sida tillsammans med sin man/sambo LA

Dom du nämner förutom HA har nu tagit bort så att man inte kan se vänner och AQ kan man inte se bilder hos heller nu.
Jag hittar dock inte HA, skulle vilja se om han kanske kan vara vän med FA på fb om han nu har fb. Jag hajar fortfarande inte varför AK och en man (AA) skriver sådär om bilden på henne när hon var liten om det inte är hennes pappa.
Citera
2017-08-09, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milossse
Dom du nämner förutom HA har nu tagit bort så att man inte kan se vänner och AQ kan man inte se bilder hos heller nu.
Jag hittar dock inte HA, skulle vilja se om han kanske kan vara vän med FA på fb om han nu har fb. Jag hajar fortfarande inte varför AK och en man (AA) skriver sådär om bilden på henne när hon var liten om det inte är hennes pappa.

Nu när de ändrat sina FB sidor, så förstår jag att det är rätt personer. Kan det vara så att AA var en farbror till barnen o umgicks mycket med dem , när de var små.
Citera
2017-08-09, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Nu när de ändrat sina FB sidor, så förstår jag att det är rätt personer. Kan det vara så att AA var en farbror till barnen o umgicks mycket med dem , när de var små.

Exakt min tanke. Ja det där med farbror kan det ju vara. Finns HA på fb?
Citera
2017-08-09, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milossse
Exakt min tanke. Ja det där med farbror kan det ju vara. Finns HA på fb?

Den H A som var vän med nån av dom...hittar jag inte längre. Det verkar som han inte finns på FB längre.
Citera
2017-08-09, 15:50
Medlem
Lägesrapport Surahammarmord

2017-08-09

En kort sammanfattning av det som för närvarande går att berätta i ärendet.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=B7E53054678EF450
Citera
2017-08-09, 17:22
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/mordet-i-sura-kan-vara-ett-vansinnesdad

Citat:
Enligt flera poliser – oberoende av varandra – kan mordet på den 55-åriga kvinnan vara ett vansinnesdåd. En person i kvinnans närhet säger till SVT Västmanland att ”det finns inte en chans att de skulle ha känt varandra”.

Låter som om dom är något på spåren.
Citera
2017-08-10, 10:21
Medlem
FA är precis som jag uppväxt i Skultuna men det var ingen jag umgicks med mer än att alla hängde på samma fester.. Det jag kommer ihåg var att han hade lätt för att bli arg,,,Möjligtvis Adhd..Högljudd. Reagerade inte på att han var elak på nått vis iallafall och han hade ett tätt kompis gäng. Pundare på senare år och hörde att folk slutade umgås med han då han började uppträda psykopatiskt. Hans mamma är den som tidigare diskuterats likaså systern som finns på Facebook. Han har tidigare haft Facebook också men verkar inte finnas kvar
Senast redigerad av Pusselbit123 2017-08-10 kl. 10:24.
Citera
2017-08-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselbit123
FA är precis som jag uppväxt i Skultuna men det var ingen jag umgicks med mer än att alla hängde på samma fester.. Det jag kommer ihåg var att han hade lätt för att bli arg,,,Möjligtvis Adhd..Högljudd. Reagerade inte på att han var elak på nått vis iallafall och han hade ett tätt kompis gäng. Pundare på senare år och hörde att folk slutade umgås med han då han började uppträda psykopatiskt. Hans mamma är den som tidigare diskuterats likaså systern som finns på Facebook. Han har tidigare haft Facebook också men verkar inte finnas kvar

Vet du om mamman bor kvar i Tuna?
Citera
2017-08-10, 12:33
Medlem
Var ett liknande vansinnesdåd mot en burksamlare utanför en återvinningsstation i Uppsala i våras
Har inte sett om någon blivit häktad men en person har anhållits.

Det är visserligen 10-12 mil från Surahammar till Uppsala men tillvägagångssättet att några som inte känner varandra sen förut plötsligt och till synes utan anledning hamnar i konflikt som slutar i dödligt våld är liknande.

Mord på återvinningen kan inte vara vanliga. Troligtvis rör det sig om konflikter mellan burksamlare om revir eller någon konflikt om vad man får och inte får slänga men jag har svårt att se hur någon kunde komma i konflikt med BO i det här fallet.
Citera
2017-08-10, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springerom
Vet du om mamman bor kvar i Tuna?

Nej det gör hon inte
Citera
2017-08-10, 14:18
Medlem
Grandpas avatar
Från Expressen om Elena:
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/overvakningsfilmer-kan-avsloja-elenas-mordare/

Kan inte komma ihåg att jag sett länken förr.

inte denna heller från Aftonblaskan om Stig:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15795138.ab
Citera
2017-08-10, 14:19
Medlem
En av polisens teorier till mordet är att den misstänkte hade parkerat fel vilken Elena påpekade för honom.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AAOzq/felparkering-kan-ligga-bakom-mordet-i-surahammar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in