2017-08-02, 16:38
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Eller så hade han henne inspärrad under veckan han var sjukskriven.

En sak är sanning, och det är att det finns många som inte har "alla hästarna i stallet" eller att "alla indianerna sitter inte i kanoten".

Hursomhelst, den grabben (vem det nu är) som är pilot är "körd" psykiskt för all framtid i Mariestad oavsett om han är skyldig eller inte. Förklaringen är att även om han är oskyldig kommer massvis (är jag säker på) folk ändå betrakta honom som H-mördaren och behandla honom därefter.

I långa loppet var det nog inte så smart att neka advokat om man säger så.

Vid ett eventuellt erkännande från honom så är han givetvis "körd" ändå men då kan det finnas lite hopp ändå om en framtid (på annan ort eller annat land med annat namn) med lite jobb från hans sida + att folk vill glömma.

Det bästa vore nog trots allt (om han är skyldig) berätta den totala sanningen om eventuella medbrottslingar där han då kan skylla ifrån sig.

Finns inte så många vägar att välja på att gå för "pilot" längre!
Citera
2017-08-02, 16:57
Medlem
Citat:
Eller så hade han henne inspärrad under veckan han var sjukskriven.

Que?

Citera
2017-08-02, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
OBS Pilotglasögonmannen behöver inte vara GM ! Det har funnits ett par stycken pilotglasögonmän i tråden och på folks läppar genom åren ! Det är jävligt lätt att skena iväg och hänga på uppbådet . Jag hoppas och ber att polisutredare och PW mf är på rätt spår den "här " gången . Tänk Om detta är fel Tänk ! Och PW släpp inget namn om Ni inte är hundra tio procent säkra !

Det var nyheter för mig! Jag tror att detta var det första inlägg den 27:e juli här skriver du att det har funnits flera pilotglasögon män i tråden och på folks läppar genom åren!!

.. jag hade också önskat att den som mördade min vän inte var så självisk att han gick och skaffade barn efter att ha gjort något sådant.. men vad ska man vänta sig av en mördare? Att han tänker på någon annan som kan bli lidande? Knappast!!

Mycket tragiskt!! För de som har råkat ut för denne KM

Men nu är det dags att Helena och hennes familj får ett avslut! Helena fick aldrig chansen att bli mamma eller moster!

Du pratade om att han var en fin sambo och en bra far hur är det med relationerna till till hans systrar? Står de varandra nära?!!
Citera
2017-08-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Möjligt, även om jag tror han gjorde sig av med kroppen redan under natten. OBS! Glöm ej den person som sågs springande från sjukhusparkeringen kl. 04:20. Tror att dessa händelser hänger ihop.

Jo, inte omöjligt att kroppen gömdes redan under natten. Angående vittnesrapporten som du nämner ovan:

1. Sågs en bil parkeras också på parkeringen?
2. I vilken riktning sågs personen springa? Mot lockerud eller mot stan?
Citera
2017-08-02, 17:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvling3
Är det någon som vet hur länge utbildade hundar kan nosa sig fram till kvarlevor efter människa med tanke på förmultning osv? Om MGM har en och samma bostad inkl trädgård sedan -92 borde väl polisen kolla allt som står i deras makt?

Jag tror inte KM hade så mycket is i magen att han vågade gräva ner kroppen i hemma på tomten i det centralt belägna villa området. Och vad skulle han säga till KB när hon börjar undra vad det är som ser ut att vara en nygrävd grav?
Nej jag tror att kroppen är begravd en bra bit ifrån M-stad och med tanke KM var uppväxt i Hassle så är det troligt att han återvände till barndomstrakterna där han kände sig trygg och säker. KM sjukskrev sig veckan efter försvinnandet för att slippa nöddumpa kroppen i panik på ett ogenomtänkt ställe. Förmodligen är gravplatsen vald med omsorg och är inget slarvigt hafsverk.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-02 kl. 17:17.
Citera
2017-08-02, 17:23
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag tror inte KM hade så mycket is i magen att han vågade gräva ner kroppen i hemma på tomten i det centralt belägna villa området. Och vad skulle han säga till KB när hon börjar undra vad det är som ser ut att vara en nygrävd grav?
Nej jag tror att kroppen är begravd en bra bit ifrån M-stad och med tanke KM var uppväxt i Hassle så är det troligt att han återvände till barndomstrakterna där han kände sig trygg och säker. Man kan misstänka att KM sjukskrev sig veckan efter försvinnandet för att slippa nöddumpa kroppen på ett ogenomtänkt ställe, eftersom han hade gott om tid så är gravplatsen är förmodligen vald med omsorg, det är inget hafsverk.

Vad säger du KM om detta? Har Pudelfrillan rätt?
Är du oskyldig?
Hemskt i så fall att utpekas så.
Stackars dig i så fall.
Har du alla hästar hemma? Varför svarar du inte då?
Vi är många som väntar på svar från dig.
Citera
2017-08-02, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Que?

Läste lite om Helen Nilssons fall. Och Ulf (mördaren)
Led av samma sjukdom som det påstås att KM lider av.
Googla Helen fallet. Gå in på wikipedia och läs hur det gick till.
Nu vet ju inte jag om det har blivit en trådsanning angående sjukdommen.
Och jag säjer inte heller att det ÄR KM som är pilot.....förrän det är bekräftat.
Citera
2017-08-02, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Det var nyheter för mig! Jag tror att detta var det första inlägg den 27:e juli här skriver du att det har funnits flera pilotglasögon män i tråden och på folks läppar genom åren!!

.. jag hade också önskat att den som mördade min vän inte var så självisk att han gick och skaffade barn efter att ha gjort något sådant.. men vad ska man vänta sig av en mördare? Att han tänker på någon annan som kan bli lidande? Knappast!!

Men nu är det dags att Helena och hennes familj får ett avslut! Helena fick aldrig chansen att bli mamma eller moster!

Du pratade om att han var en fin sambo och en bra far hur är det med relationerna till till hans systrar? Står de varandra nära?!!

Det fanns en seriemördare i Amerika vid namn Ted Bonty. Han begick troligen 40 mord. De flesta utan att de som kände honom hade en aning. Dubbelnaturen är ofta återkommande i mord.
Citera
2017-08-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21

Flera misstänkta GM ska det vara isf, 3-4 misstänkta pilot sen radioprogramet inte av polis. Och det sista var mer en frågeställning angående hans två påstådda personligheter, jag har bara hört positivt. Iom att vissa är så hundra procent säkra här inne
,så har ni ju löst fallet, bara för polisen att åka hem och hämta honom direkt! Freja du som är så säker hoppas du kopplat in polisen nu,. Jag tycker det är lila fruktansvärt som alla här inne. Och det kan ju vara så att KM är mannen alla söker men jag är sån att jag dömer ingen förrän bevisen läggs fram av Polisen. Nu tänker jag inte skriva mer i tråden oavsett svar el spekulationer
Citera
2017-08-02, 17:50
Medlem
Citat:
Ja nåt kommer ju säkert hända. Hoppas ju på att Klasse erkänner, om det nu är han. Så hela denna historia blir löst.
Det känns ju som att det kan bli en hotbild både mot han och familjen.

Vill bara att denna soppan ska ta slut.
Så Hlelena får en värdig begravning.
Och att familjen slipper gå i denna ovisshet.

Angående eventuell hotbild.. tror inte han skulle göra en anmälan (om han är skyldig alltså) eftersom han inte vill ha sitt namn offentliggjort. Dags att börja prata i vilket fall, det här måste ju vara ohållbart oavsett skuld eller ej.
Citera
2017-08-02, 17:55
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Angående eventuell hotbild.. tror inte han skulle göra en anmälan (om han är skyldig alltså) eftersom han inte vill ha sitt namn offentliggjort. Dags att börja prata i vilket fall, det här måste ju vara ohållbart oavsett skuld eller ej.

Ohållbart för pojken och sambon, snabbt få ett slut gäller. Fatta det!
Citera
2017-08-02, 18:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Frågan är vem du själv har koppling till? Det verkar som du försöker föra folk som läser här inne åt ditt håll varför ?? Låter jävligt skumt!! Bara för att jag inte delar allas teorier, så behöver man väl inte ha kopplingar till andra nämnda här inne. Men om du är Mariestadsbo som jag är, så kanske även du och jag känner varandra och tom är vänner? Vem vet? Hur faan ska folk våga skriva här inne om man blir påhoppad och misstänkt direkt. Jag har ett stort kontaktnät och hört hur folk pratat om olika misstänkta personer, och varför du inte hört nåt kan bara du svara på.. Ps om hans sambo säger att han inte varit borta el frihetsberövad nån gång så betyder väl det nåt? Därmed betyder det inte att jag varken vet el tror på det. Men jag utesluter inget så länge alla spekulerar. Och Mina källor röjer inte!

Du Fighter83, är du född i Mariestad eller är du inflyttad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in