2017-08-02, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Måste backa bandet här och tar därför med flera citat för att tydliggöra troliga misstag;

Jag har letat efter den där L*na Ås*erg och hävdat att hon inte varit anställd som lärare i Västerås stad och det stämmer delvis, men grundat på felaktigheter.
Kvinnan som blev mördad har visst haft en anställning i V-ås stad som lärare men för att hitta henne måste man ha det fullständiga namnet som även innefattar "Soubbota" mellan L*na och Ås*erg.
Hoppas att jag nu tydliggjort mitt eget misstag.

Hon var lärare i en förskoleklass.
Citera
2017-08-02, 16:44
Medlem
Tomatos avatar
Grannen mitt emot Reijo berättar om gripandet för aftonbladet. (Video)
"Det är inte möjligt, det är världens snällaste lilla farbror"
Citat:
När två minibussar vid 16-tiden rullade in framför enplansvillan i bostadsområdet i en ort nära Stockholm satt grannen Lovisa i sitt arbetsrum.
Genom fönstret såg hon hur en man klädd i förstärkningsutrustning och automatvapen hoppade ur bussarna.

Mannen hoppade sedan över häcken till grannhuset med draget vapen.
– Jag blev rädd och ropade till min man i vardagsrummet att nu skjuter de på gatan. Min mans bror var ute på framsidan och arbetade och jag sa att vi måste få in honom, säger Lovisa till Aftonbladet.
Kom med dragna vapen
När fler män vällde ur bussen såg Lovisa snart att det stod ”polis” på deras ryggar. Varken kläder eller bussen signalerade annars att det rörde sig om just poliser.
– Första tanken var att det var ett skämt. Sen när jag såg att det var riktiga vapen blev jag riktigt rädd innan jag fattade att det var polisen. De började banka på dörren mittemot oss och skrek ”polis, öppna!”.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KVgr7/har-tar-polisen-misstankt-for-mord-i-surahammar
Citera
2017-08-02, 16:48
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Jag spann vidare på det några diskuterade tidigare om grabben hade sänkt Stig i hamnen. Blev osäker på om det var hans riktiga pappa dock.

Nu är ju dock en äldre man anhållen så mina tankar kan strykas.

Ah, du fick det låta som att det var bekräftat att grabben låg bakom mordet på pappan /Styvpappan, därför jag undrade.
Citera
2017-08-02, 16:57
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Jag tror att de kommer att släppa den gripne efter ett tag, jag har en sån känsla att de har gripit fel person.
Citera
2017-08-02, 16:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, inget signalement ger fler iakttagelser, då ingen sållar bort en iakttagelse för att signalementet inte stämmer med iakttagelsen.
Struntprat gällande spaningsmord!
Citera
2017-08-02, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det bör ju, om inte redan skett, så i vart fall i god tid innan häktningsförhandlingen, inkomma en begäran om förordnande av offentlig försvarare.

Enl AB har mgm fått adv Mats Hogfeldt som off försvarare. Så kanske kan man i fall av ork höra av sig till TR om papper på detta.
Citera
2017-08-02, 17:04
Medlem
Spontant efter att ha läst igenom hela tråden så känns mannen som beskrivs som mycket snäll, vara fel person? Jag tänker 64 år gammal och slår ihjäl en kvinna mitt på ljusa dagen.. Känns inte så troligt. Vad är motivet?

Samtidigt säger vittnen att GM är i 30års åldern, vad ska man egentligen tro?

Det krävs väl ganska mycket våld för att slå ihjäl någon mitt på ljusa dagen. Någon måste ju kunna hjälpa kvinnan som troligtvis skrek på hjälp när det hände..

Något som inte stämmer eller kan någon ge mig klarhet i vad som har hänt?
Citera
2017-08-02, 17:04
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/aklagaren-utesluter-inte-nya-gripanden

Citat:
Fler kan gripas
Polisen har tidigare nämnt att de utreder om det kan finnas fler gärningsmän. Åklagare Carin Lantorp utesluter inte fler gripanden.

– Vi jobbar ju brett så här tidigt. Det är inte omöjligt att det kan bli aktuellt med fler frihetsberövanden, säger hon.
Har för mig jag läst tidigare att det var två män som flydde. Låter virrigt om det vore den tidigare länkade finnen, han kan jag iofs tänka mig har en mörk sida, men inte så han blandar in någon kompis.

Ser redan fram emot en FUP.
Citera
2017-08-02, 17:09
Medlem
Citat:
Anhållne mannen "väldigt oförstående" till brottsmisstankarna

Citat:
Han nekar och har lämnat uppgifter som polisen får kolla upp, säger mannens advokat Mats Hogfeldt.

http://www.expressen.se/nyheter/intensiv-jakt-efter-den-misstankte-mordaren/

Citat:
Så sent som under tisdagsmorgonen såg grannar mannen utanför sitt hem i orten i Stockholmsområdet.
– Jag hade varit och handlat och han kom gående framför huset. Jag höjde på handen och ropade hej, det var allt, säger en granne.
Även grannen Lovisa såg mannen under förmiddagen, uppskattningsvis någon gång mellan 09.00 och 10.00 på tisdagen.
Att han nu är skäligen misstänkt för mord kom som en chock för grannarna.
– Jag tror inte att det är möjligt. Det är världens snällaste lilla farbror, så det känns helt overkligt. Det känns som att de tagit fel person. Man fattar det inte, säger Lovisa till Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KVgr7/har-tar-polisen-misstankt-for-mord-i-surahammar
Citera
2017-08-02, 17:10
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Spontant efter att ha läst igenom hela tråden så känns mannen som beskrivs som mycket snäll, vara fel person? Jag tänker 64 år gammal och slår ihjäl en kvinna mitt på ljusa dagen.. Känns inte så troligt. Vad är motivet?

Det krävs väl ganska mycket våld för att slå ihjäl någon mitt på ljusa dagen. Någon måste ju kunna hjälpa kvinnan som troligtvis skrek på hjälp när det hände..

Poliserna går väl igenom alla hennes kontakter, och den ene råkade nu vara en stackars man som bodde i ett lugnt villaområde.Jag tror inte alls att mannen har något med mordet att göra.Men han kanske kan lämna intressanta uppgifter till att driva fallet vidare.Men vi får väl se hur detta slutar....
Citera
2017-08-02, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1

Visst kan vittnen se fel och ålder kan vara svårt att avgöra - men att se fel på en man i 30-årsåldern och "världens snällaste lilla farbror" på 64... Då får vi nog blanda in Specsavers. Visserligen var det, enligt vittnen, två män i den vita skåpbilen som lämnade platsen, men jag har inte läst eller hört att det var två personer som högg ner kvinnan.

Är 64-åringen inblandad så borde det väl vara rätt självklart att det måste vara en person till med, som är den som gjorde jobbet..?
Citera
2017-08-02, 17:13
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Visst kan vittnen se fel och ålder kan vara svårt att avgöra - men att se fel på en man i 30-årsåldern och "världens snällaste lilla farbror" på 64... Då får vi nog blanda in Specsavers. Visserligen var det, enligt vittnen, två män i den vita skåpbilen som lämnade platsen, men jag har inte läst eller hört att det var två personer som högg ner kvinnan.

Är 64-åringen inblandad så borde det väl vara rätt självklart att det måste vara en person till med, som är den som gjorde jobbet..?

Han hade ju gripits vid BO hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in