2017-08-02, 00:17
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrooveMerchant
https://minfil.org/Tc86d2c0bf/surahammar.PNG
Vem är den unge mannen på bilden? Är det det nu döda parets son?
Citera
2017-08-02, 00:20
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vad är det för konstig kommentar/fråga av dig? Hon kan ju inte andas ut oavsett om hennes baneman var känd för henne eller helt okänd, eftersom hon är avliden.
Men du kan väl däremot fortsätta hacka tänder efter senaste uppgifterna.

Men lägg av för fan!!! Vad är det för jävla skitstil du kör? Jag hackar inte tänder. Jag ifrågasätter bara varför polisen tyckte att de kunde gå ut med att det inte fanns nån fara för allmänheten när en okänd mördare just haft ihjäl en skolfröken mitt på dan. Menar du på fullaste allvar att personer som dödar fröknar vid återvinningscentraler är helt ofarliga för alla andra och egentligen borde få gå fria? Att de aldrig skulle kunna göra nåt liknande mot nån annan? Har man inget bättre att säga så borde man hålla käften.

Förövrigt så fattar jag inte hur du kan tro att gärningsmannen har nån koppling till offret utifrån vad polisen har sagt. Damen har tagit bilen till återvinningscentralen för att dumpa skräp. Sannolikheten för att nån följt efter henne för att attackera henne där mitt på ljusa dagen är ju naturligtvis minimal. Hon har naturligtvis stött på nån dåre där.

Min kommentar borde förövrigt ett barn ha kunnat förstå. Polisen säger alltså att ingen ville henne illa. Hon är död. Mördad! Förstår du?
Senast redigerad av fernebo 2017-08-02 kl. 00:24.
Citera
2017-08-02, 00:20
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrooveMerchant
https://minfil.org/Tc86d2c0bf/surahammar.PNG

Fast den där bilden på kvinnan tillhör ju en kvinna boendes i Bisjek i Kirgizistan, den förmodat mördade var väl från S:t Petersburg?

Och är man säker på att det är den förmodat mördades son på den här bilden som kommer från en cachad instagram bland dom första resultaten om man söker på dennes namn?

Lite mer kritisk än så får man trots allt vara, det finns ju bland annat två i Sverige med exakt samma namn som den förmodat mördades son har.
Citera
2017-08-02, 00:23
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

Är väl inte bekräftat att det är parets son, men verkar vara kvinnans son åtminstone.
Citera
2017-08-02, 00:24
Medlem
xen1cals avatar
Citat:

Troligtvis är det så, iom att där står - sonen: Jevgeni Åsberg, på bilden.
Citera
2017-08-02, 00:30
Medlem
Det låter nästan som ett nytt arbogafall, där vi kan anta att polisen har gripit sonen. Det kommer senare i utredningen visa sig att Stig blev mördad också och motivet är pengar eftersom sonen får ut pengarna efter både Stig och hans mors död.
Citera
2017-08-02, 00:32
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabnoralex
Det låter nästan som ett nytt arbogafall, där vi kan anta att polisen har gripit sonen. Det kommer senare i utredningen visa sig att Stig blev mördad också och motivet är pengar eftersom sonen får ut pengarna efter både Stig och hans mors död.

Han får väl inte ut något arv om han blir dömd för mordet/morden?
Citera
2017-08-02, 00:36
Medlem
Citat:

Är hon inte lite för gammal för att falla offer för en kontrollerande galen ex-make/sambo förresten?

Ja kanske är (var) hon lite till åren men ett sånt motiv skall nog inte uteslutas ändå; kom att tänka på fallet Holger: han som sköt sin fru mitt på dagen på en parkering (han o frun, som ville skiljas, var båda 'äldre', han försvann fö efter avtjänat straff och hittades på havets botten, uppstyckad i paket).
Citera
2017-08-02, 00:37
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Troligtvis är det så, iom att där står - sonen: J*vg*ni Åsb*rg, på bilden.
Om man googlar sonens namn så står det "Linköpings universitet" på hans Facebook. Det borde ju innebära att han pluggar där. Vad gäller hans adress så dyker både en i Västerås och en i Stockholm upp.

Förövrigt ser han inte ut som en sån där kriminell typ som tar droger och sånt.

Frågan är dock vem polisen haffat. En galning ej relaterad till offret eller någon i offrets sociala/geografiska närhet?
Citera
2017-08-02, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Han får väl inte ut något arv om han blir dömd för mordet/morden?

Det får han inte, men tänker som Arbogafallet att han kanske anlitar andra personer att utföra det och hoppas på att polisen inte misstänker honom.
Citera
2017-08-02, 00:40
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Men lägg av för fan!!! Vad är det för jävla skitstil du kör? Jag hackar inte tänder. Jag ifrågasätter bara varför polisen tyckte att de kunde gå ut med att det inte fanns nån fara för allmänheten när en okänd mördare just haft ihjäl en skolfröken mitt på dan. Menar du på fullaste allvar att personer som dödar fröknar vid återvinningscentraler är helt ofarliga för alla andra och egentligen borde få gå fria? Att de aldrig skulle kunna göra nåt liknande mot nån annan? Har man inget bättre att säga så borde man hålla käften.

Förövrigt så fattar jag inte hur du kan tro att gärningsmannen har nån koppling till offret utifrån vad polisen har sagt. Damen har tagit bilen till återvinningscentralen för att dumpa skräp. Sannolikheten för att nån följt efter henne för att attackera henne där mitt på ljusa dagen är ju naturligtvis minimal. Hon har naturligtvis stött på nån dåre där.

Min kommentar borde förövrigt ett barn ha kunnat förstå. Polisen säger alltså att ingen ville henne illa. Hon är död. Mördad! Förstår du?

Men stilla dig och läs tråden från början och inte därifrån då du hoppade in.
Då ser du ALLA uttalanden från polisen som media kablat ut och det var utifrån dem vi resonerade.
Sen har det tillkommit annat efteråt, men din och min konversation startade före.
End of it, den som lever får se.
Citera
2017-08-02, 00:43
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabnoralex
Det får han inte, men tänker som Arbogafallet att han kanske anlitar andra personer att utföra det och hoppas på att polisen inte misstänker honom.

Sant, men han ser ju ändå inte ut att vara "nån sån".. Arbogakvinnan såg ju ändå rätt ond ut.. Men om det nu är så, varför vänta så länge med att mörda morsan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in