Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-01, 20:03
  #1
Medlem
Hur mycket kostar det att skicka en t-shirt till Malaysiya och hur gör jag det?
Citera
2017-08-02, 12:59
  #2
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momme99
Hur mycket kostar det att skicka en t-shirt till Malaysiya och hur gör jag det?
Det beror på hur du vill skicka?
Viker du in din t-shirt i en plastpåse så att påsen går i en brevlåda och inte blir tjockare än 3 cm så kostar det 56 kr om vikten högst är 250 g som vanligt brev.

Vill du skicka rekommenderat så att du får försäkring och kan spåra kostar det 131 kr om du själv skriver ut streckkod från hemsidan men annars 150 kr om postombudet gör det för dig.
Citera
2017-08-02, 14:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det beror på hur du vill skicka?
Viker du in din t-shirt i en plastpåse så att påsen går i en brevlåda och inte blir tjockare än 3 cm så kostar det 56 kr om vikten högst är 250 g som vanligt brev.

Vill du skicka rekommenderat så att du får försäkring och kan spåra kostar det 131 kr om du själv skriver ut streckkod från hemsidan men annars 150 kr om postombudet gör det för dig.

Förra gången jag skickade ett t-shirt så gick det. Men en t-shirt borde inte väga mer än 250 g eller? Vad har jag nyttan av försäkring och att spåra min t-shirt? För jag vill inte lägga pengar på något onödigt.
Citera
2017-08-02, 18:37
  #4
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momme99
Förra gången jag skickade ett t-shirt så gick det. Men en t-shirt borde inte väga mer än 250 g eller? Vad har jag nyttan av försäkring och att spåra min t-shirt? För jag vill inte lägga pengar på något onödigt.
Nä den borde inte väga mer men gå till ditt postombud och väg för där finns det brevvåg om du inte har någon köksvåg eller så hemma.
Om det är en värdefull t-shirt så ersätter posten dig om den kommer bort när du har försäkring och du kan se om personen har hämtat ut den om du ska sälja t. Ex
Citera
2017-08-02, 19:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Nä den borde inte väga mer men gå till ditt postombud och väg för där finns det brevvåg om du inte har någon köksvåg eller så hemma.
Om det är en värdefull t-shirt så ersätter posten dig om den kommer bort när du har försäkring och du kan se om personen har hämtat ut den om du ska sälja t. Ex

okej men varför är det så billigt att frakta en t-shirt till malaysiya? Är du säker att det kostar bara 56 kr?
Citera
2017-08-02, 20:15
  #6
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momme99
okej men varför är det så billigt att frakta en t-shirt till malaysiya? Är du säker att det kostar bara 56 kr?
Eftersom en t-shirt är ganska lätt men du får lägga till 2 extra frimärken om brevet blir tjockare än 3 cm som jag skrev ...här har du priserna på postens hemsida.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback