Citat:
Ursprungligen postat av
gilgamesheposet
Såg allsång på Skansen där Lisa spelade. Hon har gått upp mycket i vikt eller var det den säckiga klänningen! Är hon deprimerad men hon såg frisk ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
simba_rock
Gått upp i vikt ?
Hon såg faktiskt gigantisk ut.
Hoppas det var klädernas fel !
Blev lite chockad. Inte så länge sedan jag såg henne smal !!
Citat:
Ursprungligen postat av
emma80
Hon var ju ganska rund om ansiktet också, så enbart klädvalet tror jag inte på.
Jag kom nästan att tänka på om hon skulle kunna äta kortison eller liknande, då drar man väl inte sällan på sig några extrakilon och blir lite plufsig även i ansiktet. Samma sak gällande t.ex. många antidepressiva läkemedel, att det kan leda till en snabb viktökning. Därmed inte sagt att varken det eller kortison är fallet för Lisa... men tanken slog mig spontant.
Lisa Nilsson har aldrig varit pinnsmal utan tvärtom bejakat sina former. Innan hon slog igenom som sångerska så satsade hon på att bli dansare och gick bland annat på Balettakademin. I äldre intervjuer har hon pratat om att det var hård press för henne att hålla kroppen i det skick som krävdes av en yrkesdansare, därav att hon istället kom att satsa mer på sången.
Så vikten har pendlat genom åren men nu verkar hon ha nått en all time high.
Jag fick dock intrycket att hon verkade harmonisk, välmående och trygg i sig själv så jag tror inte att det handlar om nån depression eller sjukdom. Snarare hennes livsnjutartendenser som fått gå lite överstyr...
Kläderna är en annan historia. Hon har länge klätt sig tantigt och märkligt. En duktig stylist hade inte skadat.