Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Det kanske vore mödan värt att läsa vad hon skriver trots allt.
Verkar som om hon blottar lite av hur hon har tänkt vad gäller hur misstankarna ska falla på andra och varför hon själv inte kan ha gjort det och det.
Hon är van att få folk med sig och räknar med att lögn, förställning och manipulation och manér och uppblåsthet ska räcka för att övertyga omgivningen, kanske. Men det är svårare att rikta sig till hela allmänheten på en gång än till en och en.
"Inte skulle stackars lilla jag", är det nu, vekar det.
Lyckligtvis gör hon inget annat än att ytterligare inskärpa sin skuld. Så där går ingen oskyldig på. Finns inte. Hon försöker ju mästra rättssamhället, som om de försökte sätta dit en oskyldig. Och Linna på det. Ja herre jävlar.
Vad var det AM sa om GM i JM:s uppväxt (och också apropå den där tjejen som hade identifierat sig med JM och tyckte pappan (Edit: för mamman, AM) nog borde ha åtalats för försummelse)?: nåt med 'han var aldrig hemma' eller 'han var en frånvarande far'.
Det kan behövas lite anknytning ibland. Även till samhället och dess institutioner.
Ett litet missriktat fadersuppror.
"Man föds inte sån".
"Sån ä jag".
Håller med om att det kan vara mödan värt - även om det är ganska påfrestande - att läsa hennes "alster". Det blottar en del av hur hon tänkt, som du skriver. Om hur hon tänkt att hon ska framstå som oskyldig och varför andra är skyldiga. Vad som också är viktigt i hennes egna "hypoteser" är nog att tänka "vad är det hon INTE skriver om, vad är det hon undviker, varför överbetonar hon vissa saker".
Där tror jag att man kan hitta ledtrådar.
Måste vara jobbigt för Linna med den negativa publicitet det innebär att återigen bli indragen i hennes "en dåres försvarstal".
Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Kan hon ha blivit mobbad för sin stavning på socialtjänst-jobbet hon hade, tro? Och spårat ur?
Nånstans har det gått riktigt snett.
Tänkte du dig ungefär som Michael Douglas i "Falling Down"?
Ja, vetefan. När JM inte "känner sig välkommen" så agerar hon.
Ur RPU:n
...
"fick efter examen 2007 omgående arbete som socialsekreterare i Hallstahammar.
Hon kände sig dock inte välkommen där och slutade efter endast åtta veckor".
Skulle vara lite intressant att veta varför hon inte kände sig välkommen där?
Kanske det var kollegor som genomskådade henne, hennes brister och inte kunde manipuleras?