2017-08-02, 01:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
En släpvagn till bil kan en person dra en bit utan svårighet.

Smart!
Citera
2017-08-02, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
När JB i förhör säger detta:

JB: En 60 kilo tung kvinna kan inte bära en 95 kilo tung man.

Fhl: Nej.

JB: Det är ju mest omöjligt på den långa biten.

Då är den naturliga tolkningen, IMO att hon vet om att Aki transporterats ett gott stycke till platsen där han påträffades. Hon vet om att han inte dödades på bryggan. Hur vet hon det? Då är vi också tillbaka till en gammal fråga. Går det bra att köra ner till bryggan med en Volvo?
Några frågor till:
– Fanns det spår i Volvon, som JM inte ville att dom skulle upptäckas?
– Skulle en likhund ha markerat i Volvon?

Huvudprotokoll__del_8__8_.pdf, sid 910 enligt paginering.

Kanske ska man ha i åtanke att det finns information om mordet på Aki som vi inte fått veta eftersom det skyddas av förundersökningssekretessen.

Citat:
Ursprungligen postat av girlang
En släpvagn till bil kan en person dra en bit utan svårighet.

En av poliserna, tror det var en hundförare, vittnade om att inga bilspår sågs på vägen ned till bryggan.
Citera
2017-08-02, 01:42
Medlem
Förstår inte varför a*ki m*ller gillar JB:s bilder på facebook när hon tidigare uttryckt att hon varit så rädd för JB, DB och JM..hon var ju tvungen att fly landet...
och enligt JM hade hade hennes syster UF sagt att det vart bäst för tvillingarna om Aki dog...
det är något mycket märkligt med den familjen, verkar som att ingen av de har rent mjöl i påsen och aty de visste om att JM mördat AP och struntade i det men sedan kom olyckan fram till deras egna dörr...
Citera
2017-08-02, 02:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
När JB i förhör säger detta:

JB: En 60 kilo tung kvinna kan inte bära en 95 kilo tung man.

Fhl: Nej.

JB: Det är ju mest omöjligt på den långa biten.

Då är den naturliga tolkningen, IMO att hon vet om att Aki transporterats ett gott stycke till platsen där han påträffades. Hon vet om att han inte dödades på bryggan. Hur vet hon det? Då är vi också tillbaka till en gammal fråga. Går det bra att köra ner till bryggan med en Volvo?
Några frågor till:
– Fanns det spår i Volvon, som JM inte ville att dom skulle upptäckas?
– Skulle en likhund ha markerat i Volvon?

Huvudprotokoll__del_8__8_.pdf, sid 910 enligt paginering.

Kanske ska man ha i åtanke att det finns information om mordet på Aki som vi inte fått veta eftersom det skyddas av förundersökningssekretessen.
Fetat: Räddningstjänst sjösatte en räddningsbåt ditkörd med släp erinrar jag mig.

Bild i FUP visar hur vägen ser ut i Tilläggsprotokoll II, 2017-04-18 del 1/2 s.35,37,38. Bild tagen på våren, lär vara bättre underlag i augusti (visar dock bredd på vägen).

Edit:
"Ytterligare ett brandfordon med räddningsbåt på trailer följde med på larmet"
"Han minns att han och kollegan fick order av brandbefälet om att sätta i räddningstjänsten räddningsbåt vilken hade körts ner nära stranden."
Samma protokoll
Senast redigerad av develi 2017-08-02 kl. 02:31.
Citera
2017-08-02, 02:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
En av poliserna, tror det var en hundförare, vittnade om att inga bilspår sågs på vägen ned till bryggan.
"Fordonsspår på tomten" står det som frågan om nån kan ha varit där i förhör med polis ML (hundföraren) vilket hon svarar nej på. Nåt annat kan jag inte se?

Borde inte ambulanspersonal ha förhörts slog det mig? En ambulanspersonal samtalar med JM och den andra sitter med tvillingarna när polis anländer.
Senast redigerad av develi 2017-08-02 kl. 02:42.
Citera
2017-08-02, 02:37
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men herre jävlar vilken röst när hon ska ljuga? Är det så här hon låter när lögnometern är påkopplad?
..Och då kom lilla snigeln fram och sa: Fråga brevduvan Tommy, han kan säkert posta ett brev åt dig.
Neej, nej - jag är för ordentlig, jag tordas inte.
Våga vetttja.
Vi kanske ska vara tacksamma över att det är brev hon skickat till Aftonbladet och inte en egen "talbok". Haja att lyssna på den rösten i ett 46 sidor långt ljugar-brev, OMG!
Citera
2017-08-02, 02:57
Medlem
Sleeptalkers avatar
Oi; inte för att jag ogillar direkt kiselalger eller så ... men vad fan hette den där ansvarige snuten som tog emot samtalet från Granliden från sina kvinnliga kollegor?

Kan någon svara ärligt?

Enbart förnamnet räcker.

Faktiskt mer jävla intressant för mig än det där eviga malandet om alger ...
Citera
2017-08-02, 03:19
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Wel, well, well vad förväntar du dig, egentligen?

8 822 493 visningar har alltså den här Johanna Killer-tråden ... rekordet på Flashback genom tiderna, eller hur?

Svensk kriminalhistoria a plenty med andra ord.

Skit sak samma. För det finns ju alltid folk som ska rädda andra - hur onda dom än nu är.

Av någon av mig någon (o-)barmhärtig outgrundlig agenda då - fast innerst inne tycker jag att dom är knäppgökar - och det minst i klass med dom som dom försöker att försvara om jag ska vara ärlig.
Ja, finns alltid folk som kan identifiera sig med mördarna och sympatisera med dessa.
Som själva känner sig utanför samhället, den sociala gemeskapen osv. Som tycker att de också blivit "straffade" av samhället på något vis.
När det gäller JM så kan hennes personlighet också kanske locka ett fåtal kvinnor som själva har narcissistiska drag som då tänker "vafan, hon låter ju nästan som jag, påminner om mig".
Typ DP när hon skrev sin krönika.

PS: Well, well...Lisa Holm-tråden 43 927 648 visningar så Johanna Killer-tråden ligger i lä, men man vet ju aldrig.
Citera
2017-08-02, 03:48
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det kanske vore mödan värt att läsa vad hon skriver trots allt.

Verkar som om hon blottar lite av hur hon har tänkt vad gäller hur misstankarna ska falla på andra och varför hon själv inte kan ha gjort det och det.

Hon är van att få folk med sig och räknar med att lögn, förställning och manipulation och manér och uppblåsthet ska räcka för att övertyga omgivningen, kanske. Men det är svårare att rikta sig till hela allmänheten på en gång än till en och en.

"Inte skulle stackars lilla jag", är det nu, vekar det.

Lyckligtvis gör hon inget annat än att ytterligare inskärpa sin skuld. Så där går ingen oskyldig på. Finns inte. Hon försöker ju mästra rättssamhället, som om de försökte sätta dit en oskyldig. Och Linna på det. Ja herre jävlar.

Vad var det AM sa om GM i JM:s uppväxt (och också apropå den där tjejen som hade identifierat sig med JM och tyckte pappan (Edit: för mamman, AM) nog borde ha åtalats för försummelse)?: nåt med 'han var aldrig hemma' eller 'han var en frånvarande far'.

Det kan behövas lite anknytning ibland. Även till samhället och dess institutioner.

Ett litet missriktat fadersuppror.
"Man föds inte sån".
"Sån ä jag".
Håller med om att det kan vara mödan värt - även om det är ganska påfrestande - att läsa hennes "alster". Det blottar en del av hur hon tänkt, som du skriver. Om hur hon tänkt att hon ska framstå som oskyldig och varför andra är skyldiga. Vad som också är viktigt i hennes egna "hypoteser" är nog att tänka "vad är det hon INTE skriver om, vad är det hon undviker, varför överbetonar hon vissa saker".
Där tror jag att man kan hitta ledtrådar.

Måste vara jobbigt för Linna med den negativa publicitet det innebär att återigen bli indragen i hennes "en dåres försvarstal".

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kan hon ha blivit mobbad för sin stavning på socialtjänst-jobbet hon hade, tro? Och spårat ur?

Nånstans har det gått riktigt snett.
Tänkte du dig ungefär som Michael Douglas i "Falling Down"?
Ja, vetefan. När JM inte "känner sig välkommen" så agerar hon.

Ur RPU:n
..."fick efter examen 2007 omgående arbete som socialsekreterare i Hallstahammar.
Hon kände sig dock inte välkommen där och slutade efter endast åtta veckor".

Skulle vara lite intressant att veta varför hon inte kände sig välkommen där?
Kanske det var kollegor som genomskådade henne, hennes brister och inte kunde manipuleras?
Citera
2017-08-02, 03:55
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, finns alltid folk som kan identifiera sig med mördarna och sympatisera med dessa.
Som själva känner sig utanför samhället, den sociala gemeskapen osv. Som tycker att de också blivit "straffade" av samhället på något vis.
När det gäller JM så kan hennes personlighet också kanske locka ett fåtal kvinnor som själva har narcissistiska drag som då tänker "vafan, hon låter ju nästan som jag, påminner om mig".
Typ DP när hon skrev sin krönika.

PS: Well, well...Lisa Holm-tråden 43 927 648 visningar så Johanna Killer-tråden ligger i lä, men man vet ju aldrig.

Oooops my bad ... att Johanna Killer vs Lisa Holm-tråden låg så risigt till. Där ser man. Noll koll från min sida då. Men apropå ingenting: hoppas att Johanna Killer-tråden försvinner i tomma intet - och det lär den väl göra inom kort när hon inte är på tapeten längre me thinx.

Men ingen lär ändå glömma Johanna Möller och det är ett som är säkert!
Citera
2017-08-02, 06:45
Medlem
ztellas avatar
Aki kanske blev dränkt uppåt huset och sedan neddragen på sopsäck till vattnet? Det borde väl finnas en vattenslang tillgänglig någonstans; har analys av "kranvattnet" matchats gentemot vattnet i Akis lungor?
Förekomsten av alger i lungorna var väl ringa och kunde ev. förklaras med kontaminering?
Citera
2017-08-02, 07:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Hundförare? Fanns hundar med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in