2017-08-01, 23:48
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Man poängterar Möllerskans farlighet, den ondska hon besitter, men det hade inte varit mycket
bevänt med hennes farlighet om hon inte haft folk omkring sig som villigt ställde upp
på alla hennes sattyg mot andra. Det lockas med löften om pengar och uppehållstillstånd,
och så sluter man upp kring henne och hennes mordiska planer.
Det kan sedan också förvisso utspela sig slug och längre tids manipulation ledande in
på fördärvets vägar men syvende och sist så har alla en fri vilja och bestämmer själva
vilka val man gör. Här valde man att mörda och misshandla åt henne.
Det var valen man gjorde. Man kunde valt att avstå men valde att gå
madam Möller till viljes.

Här hade nu Möllerskan tillgång till knarkande och kriminell ohyra från tredje världen.
Utan den tillgången knappast så mycket utfört i mordväg gissningsvis.

Jag tror inte hon själv "tog hand om" exmaken utan där lär också någon eller några gjort
det smutsiga jobbet åt henne. Överhängande risk tyvärr för att denna någon eller dessa några
slipper undan att lagföras för det skedda.

Johanna Möller är konstaterat farlig och ondskefull.
Men utan andras hjälp på vägen hade udden tagits av denna farlighet och ondska.
För jag tror inte hon klarat av att ta livet av folk på egen hand. Eller misshandla andra
som misshagat henne.

Ps: Herrar som Stalin, Hitler och Pol Pot hade inte heller haft mycket till farlighet att
"skryta med" om det inte funnits en massa galningar som mer än gärna slutit upp
omkring dem och deras ondskefulla avsikter.
Det ligger många rätt i vad du skriver
Mördar-Johanna är en elak varelse som av någon outgrundlig anledning duperar och styr de som har svagare tänk än henne. tänker först och främst på JB och DB till skillnad från äldsta tösen, systern, mamman som Mördar-Johanna inte kan dupera och då blir de i stället Mördar-Johannas hatobjekt.
Klart som fan att Mördar-Johanna haft hjälp att ta livet av Aki, och då utnyttjar hon det hov av lallande, knarkande människor som hon har i sin omgivning.
Tycker din liknelse med Stalin, Hitler och Pol Pot var tämligen slående.
Citera
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hm. Man får ju onekligen intrycket i alla fall att det finns en uppenbar dränkningspplats, eller dylikt.

Men samtidigt får man ju känslan att det är något mysko där i det hon säger. Hon är inte inblandad alls, inte de andra heller, JM kan inte ha gjort det själv.

Det känns som man måste välja att tro henne, eller inte alls.
Ja, eller hur. Hur får man ihop det? Enligt mig, vet JB precis hur allt gick till. Om någon var med, så vet hon vem. Och, naturligtvis, vet hon vilken roll hon själv hade.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Menar du att han var sur för att han inte fick följa med till Thailand?

Var det inte så att JJ inte fått svenskt medborgarskap för att han strulat för mycket?
JJ var i Pakistan i juli 2016 då han och JB gifte sig där. Då hade han resehandlingar som gjorde det möjligt. Vad strulade med Thailand? Behövde han visum, men inte fick?

Hans "genomgång" med MR om vad som hänt Aki på Granliden var tidigare på sommaren. JJ och MR träffades på restaurang Sara i Eskilstuna, "ca 2-3 månader efter att MR flyttade till JM, på sommaren". Kanske i maj-juni?

Ur förhöret med MR:

Fhl: Vet du hur mycket pengar han fick för det?
MR: Jag vet inte exakt beloppet men det var, jag vet att Jafar ville ha, krävde henne på 50 000 under den tiden och sen det var inte... En dag sen vi gick ut eftersom han var arg och sånt där och sen då började öppna sig och prata om dom här grejerna. Att var försiktig och så att Johanna inte ger dig några dokument eller någonting du ska skriva under.
Han var arg på mig och sa att jag ska gå ifrån Johanna och då sa jag, jo men jag ska bara se till att försöka att få ordning på dom här grejerna som jag har, jag har till exempel Socialen och får god man och grejer ochjag ska gå ifrån henne. Och för att Johanna skulle hjälpa mig så att jag f'ar en handläggare på Socialen och sen se till att jag får också en god man. Men det hände aldrig varken jag fick god man eller någon socialhandläggare. Och jag hade ingen annan för att jag ska fråga efter hjälp, hjälp förutom Johanna.

Protokollbilaga_2017-03-22__Fo_rho_r__del_3__3_.pdf, sid 300 enligt paginering.

Är det nån på soc i trakten där som skulle ge honom god man utan att höra med JM först, tro?

Bara en reflektion.

Det där referatet är bättre båtmordshistorien vad gäller att skapa trovärdighet kring JJ:s deltagande.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-08-01 kl. 23:56.
Citera
2017-08-01, 23:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QvinnanK
.

Det är beundransvärt att JM inte ger upp och kämpar på, från Expressen idag : Här är Johanna Möllers sista desperata försök att övertyga tingsrätten om sin oskuld. I ett handskrivet brev varnar hon domstolen – för att göra en "ny Kaj Linna."
I ett tio sidor långt handskrivet brev radar hon upp sina egna hypoteser och förklaringar till vad som enligt henne egentligen har hänt. "Polis är så taggade att finna bevis som binder mig vid brott att dem inte ens kontrollerar sitt egna material", skriver Johanna Möller senare i brevet.
Avslutningsvis anklagar hon flera av sina närmaste för att ljuga och säger att påståendet att hon bett sin dotter misshandla Aki Paasila är "helt sjukt". Johanna Möller avslutar sitt brev till tingsrätten med orden:
"Jag kan inte ens se film om dem slåss." Det saknas teknisk bevisning och det endast M. R. påståenden som finns mot henne men hans (mördarens ) ord inte värd någonting.

Bra! Det där allra sista visar även hur hon resonerat redan innan överfallet. Jag kan nog snacka mig ur det. De kommer inte ha något på mig, ord står mot ord – för jag är nämligen någons fina dotter, vem det nu var.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-08-01 kl. 23:58.
Citera
2017-08-02, 00:01
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Reagerade på samma avsnitt - men vill ge utsagan en alternativ tolkning: att hon vill framhäva att AP inte avled på eller i anslutning till bryggan. - Även JM understryker samma sak: tjatar om hur tung AP var, osv. Dessutom vill hon placera AP åt fel håll på Hjälmarens botten: med huvudet mot den smala, utskjutande delen av bryggan och med benen åt det håll båten låg. - Den deltidsbrandman som gick ut på den smala bryggdelen och var den som först upptäckte kroppen säger att AP:s ben var riktade mot den utskjutande bryggdelen.
Det fetade - det är precis det jag vill peka på med inlägget från förhöret med JB. Vad menar du?
Citera
2017-08-02, 00:15
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Men behåller sin utgjutelse på fejan...?

Så här såg Fejan-kommentaren och efterföljande dialog ut:

2015-10-02 01:02, JJ: Gjorde största Misstag I Mitt Live. Önskar om Jag Kunde Ändra på Allt….

2015-10-04 10:03: livet går vidare det jobbigaste är att glömma

2015-10-06 06:08, JM: Fina svärson <3

2015-10-06 23:29, JJ: Tack Fina svärmor <3

Det är inte alltid lätt att hänga med i svängarna…

Citera
2017-08-02, 00:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Så här såg Fejan-kommentaren och efterföljande dialog ut:

2015-10-02 01:02, JJ: Gjorde största Misstag I Mitt Live. Önskar om Jag Kunde Ändra på Allt….

2015-10-04 10:03: livet går vidare det jobbigaste är att glömma

2015-10-06 06:08, JM: Fina svärson <3

2015-10-06 23:29, JJ: Tack Fina svärmor <3

Det är inte alltid lätt att hänga med i svängarna…

Ja just det. Jag kan fortfarande inte tro. Men vill gärna.
Citera
2017-08-02, 00:33
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det fetade - det är precis det jag vill peka på med inlägget från förhöret med JB. Vad menar du?

När JB i förhör säger detta:

JB: En 60 kilo tung kvinna kan inte bära en 95 kilo tung man.

Fhl: Nej.

JB: Det är ju mest omöjligt på den långa biten.

Då är den naturliga tolkningen, IMO att hon vet om att Aki transporterats ett gott stycke till platsen där han påträffades. Hon vet om att han inte dödades på bryggan. Hur vet hon det? Då är vi också tillbaka till en gammal fråga. Går det bra att köra ner till bryggan med en Volvo?
Några frågor till:
– Fanns det spår i Volvon, som JM inte ville att dom skulle upptäckas?
– Skulle en likhund ha markerat i Volvon?

Huvudprotokoll__del_8__8_.pdf, sid 910 enligt paginering.

Kanske ska man ha i åtanke att det finns information om mordet på Aki som vi inte fått veta eftersom det skyddas av förundersökningssekretessen.

Citera
2017-08-02, 00:36
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, nog fan finns det alltid folk som gärna sluter upp kring våra överbevisade mördare
och kommer att förnedra sig själva å det grövsta när de ska försvara sina kära gunstlingar.
Som här:
"Ja, hon är oskyldig. Jag har egna erfarenheter av försummelse och känner igen hennes situation. Troligtvis är det mamman som borde åtalas."

Isabella heter den vilseförda stackaren alltså som presterat detta.

"Arbogakvinnan Johanna Möller är oskyldig. Rättspsykiatrin har för lite inflytande över ett föråldrat rättsväsende."
"Johanna Möller är oskyldig, frihetsberövad i en hotfull situation och försvarar rätten till en lindrig diagnos."
"Johanna är vacker och lyckligt omedveten om hur farligt hon lever tillsammans med sin planerade make Rajabi."
..."verkar som om det är oroväckande många som vill utnyttja den svaga Arbogakvinnan på pengar. Hon nekar till brott."

https://twitter.com/isabellarubin2

Wel, well, well vad förväntar du dig, egentligen?

8 822 493 visningar har alltså den här Johanna Killer-tråden ... rekordet på Flashback genom tiderna, eller hur?

Svensk kriminalhistoria a plenty med andra ord.

Skit sak samma. För det finns ju alltid folk som ska rädda andra - hur onda dom än nu är.

Av någon av mig någon (o-)barmhärtig outgrundlig agenda då - fast innerst inne tycker jag att dom är knäppgökar - och det minst i klass med dom som dom försöker att försvara om jag ska vara ärlig.
Citera
2017-08-02, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det skall till stora regnmängder för att detta ska vara möjligt. I runda slängar kan 10 mm regn ha gett fyra hinkar vatten i båten, utspritt över hela dess bottenlängd. Inte särskilt djupt, dessutom skvalpande hit och dit, när båten kränger. Jisses vilket tumult, där ingen går säker och Aki med säkerhet ådragit sig väl synliga skador. Då tror jag mera på regntunna, om det nu verkligen fanns en sådan. Den kan ju samla upp vatten från ett halvt tak och den kan bli stående under påfyllning i veckor. Det kan bli bortåt tio gånger så mycket som i båten vid samma regnmängd. Men 10 mm räcker nog bara till en halv tunna ändå. Detta är inte någon matematiskt exakt analys, bara educated guessing. Jag har ingen regnvattentunna - någon som har en kan ju avgöra, hur mycket regn det krävs för att fylla den.

Inte för att jag tror den har med saken att göra men om man tittar på sid 31 i
https://minfil.org/eeP1C2bdb9/Tilla_ggsprotokoll_II_
så hittar man en bild på en rättvänd träbåt vars underdel är blå- eller turkosmålad.

Edit: Den verkar stå på land ovanför bryggan.
Citera
2017-08-02, 01:11
Medlem
Citat:
När JB i förhör säger detta:

JB: En 60 kilo tung kvinna kan inte bära en 95 kilo tung man.

Fhl: Nej.

JB: Det är ju mest omöjligt på den långa biten.

Då är den naturliga tolkningen, IMO att hon vet om att Aki transporterats ett gott stycke till platsen där han påträffades. Hon vet om att han inte dödades på bryggan. Hur vet hon det? Då är vi också tillbaka till en gammal fråga. Går det bra att köra ner till bryggan med en Volvo?
Några frågor till:
– Fanns det spår i Volvon, som JM inte ville att dom skulle upptäckas?
– Skulle en likhund ha markerat i Volvon?

Huvudprotokoll__del_8__8_.pdf, sid 910 enligt paginering.

Kanske ska man ha i åtanke att det finns information om mordet på Aki som vi inte fått veta eftersom det skyddas av förundersökningssekretessen.

En släpvagn till bil kan en person dra en bit utan svårighet.
Citera
2017-08-02, 01:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QvinnanK
.

Det är beundransvärt att JM inte ger upp och kämpar på, från Expressen idag : Här är Johanna Möllers sista desperata försök att övertyga tingsrätten om sin oskuld. I ett handskrivet brev varnar hon domstolen – för att göra en "ny Kaj Linna."
I ett tio sidor långt handskrivet brev radar hon upp sina egna hypoteser och förklaringar till vad som enligt henne egentligen har hänt. "Polis är så taggade att finna bevis som binder mig vid brott att dem inte ens kontrollerar sitt egna material", skriver Johanna Möller senare i brevet.
Avslutningsvis anklagar hon flera av sina närmaste för att ljuga och säger att påståendet att hon bett sin dotter misshandla Aki Paasila är "helt sjukt". Johanna Möller avslutar sitt brev till tingsrätten med orden:
"Jag kan inte ens se film om dem slåss." Det saknas teknisk bevisning och det endast M. R. påståenden som finns mot henne men hans (mördarens ) ord inte värd någonting.

Det kanske vore mödan värt att läsa vad hon skriver trots allt.

Verkar som om hon blottar lite av hur hon har tänkt vad gäller hur misstankarna ska falla på andra och varför hon själv inte kan ha gjort det och det.

Hon är van att få folk med sig och räknar med att lögn, förställning och manipulation och manér och uppblåsthet ska räcka för att övertyga omgivningen, kanske. Men det är svårare att rikta sig till hela allmänheten på en gång än till en och en.

"Inte skulle stackars lilla jag", är det nu, vekar det.

Lyckligtvis gör hon inget annat än att ytterligare inskärpa sin skuld. Så där går ingen oskyldig på. Finns inte. Hon försöker ju mästra rättssamhället, som om de försökte sätta dit en oskyldig. Och Linna på det. Ja herre jävlar.

Vad var det AM sa om GM i JM:s uppväxt (och också apropå den där tjejen som hade identifierat sig med JM och tyckte pappan (Edit: för mamman, AM) nog borde ha åtalats för försummelse)?: nåt med 'han var aldrig hemma' eller 'han var en frånvarande far'.

Det kan behövas lite anknytning ibland. Även till samhället och dess institutioner.

Ett litet missriktat fadersuppror.
"Man föds inte sån".
"Sån ä jag".

Kan hon ha blivit mobbad för sin stavning på socialtjänst-jobbet hon hade, tro? Och spårat ur?

Nånstans har det gått riktigt snett.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-08-02 kl. 01:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in