2017-08-02, 00:55
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Om man googlar sonens namn så står det "Linköpings universitet" på hans Facebook. Det borde ju innebära att han pluggar där. Vad gäller hans adress så dyker både en i Västerås och en i Stockholm upp.

Förövrigt ser han inte ut som en sån där kriminell typ som tar droger och sånt.

Frågan är dock vem polisen haffat. En galning ej relaterad till offret eller någon i offrets sociala/geografiska närhet?

På Facebook kan du se att han är med i en grupp, Råby Centrum Express Mobil Service
Råby = Västerås

Bilden på Elena är tveksam då.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100015726642131
Citera
2017-08-02, 00:58
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
På Facebook kan du se att han är med i en grupp, Råby Centrum Express Mobil Service
Råby = Västerås

Bilden på Elena är tveksam då.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100015726642131
Vem är det som gjort det där kollaget då? Är det nån här på Flashback som googlat deras namn och sen klistrat in de bilder som kommit upp?
Citera
2017-08-02, 01:01
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Vem är det som gjort det där kollaget då? Är det nån här på Flashback som googlat deras namn och sen klistrat in de bilder som kommit upp?

Bilderna är från en grupp som heter Svenska Vänner
Citera
2017-08-02, 01:01
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Ingen aning. Det är väldigt lätt att se om någon blivit stucken med en kniv. Så om kniv använts hade tidningarna skrivit det. Eftersom de inte har gjort det (utan använt andra formuleringar som tillhygge och stickvapen) kan man anta att kniv inte använts.

Vill bara påpeka att uttrycket "något form av spetsigt tillhygge" och liknande formuleringar, är vad polisen i stort sett alltid säger i inledningsskedet. Det betyder INTE att det är mer sannolikt att det är något annat än kniv.

Självklart vore det idiotiskt och väldigt oprofessionellt av polisen att gå ut med att de VET att de var en kniv, när de innan en obduktion inte med säkerhet kan veta det. Däremot så kan man lätt se skillnad på trubbigt eller stickande våld mot hals, därav deras formulering. Tror du att du själv på plats skulle kunna avgöra om BO hade blivit stucken av en stilett eller en dolk exempelvis? Eller vid skärande sår om det är gjort av en kniv eller ett rakblad?

De flesta poliser äger inte sådan kunskap. Den kunskapen äger annat folk.
Senast redigerad av Netherworld 2017-08-02 kl. 01:03.
Citera
2017-08-02, 01:10
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det (av mig) fetade: Skruvmejsel?

Det blir nog svårt att på plats för en polis avgöra om det är det eller hugg/stick med en kniv tror jag. Det finns så många olika skruvmejslar, både i storlek och olika form på huvud och klinga. Men tids nog så vet vi. En skruvmejsel är en god gissning som vilken annan. Men mest sannolikt är det en kniv som använts. Rent statistiskt alltså.
Citera
2017-08-02, 02:06
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Ballkongkast är väl väldigt vanligt i öststaterna typ Ukraina
Halsavrättning tyder på att gärningsmannen ville döda inte skada
Tror ändå på en svensk som hatar sitt ex eller så är han psyksjuk eller galet arg

Tror också på en knäpp svensk!!!!!
Citera
2017-08-02, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det blir nog svårt att på plats för en polis avgöra om det är det eller hugg/stick med en kniv tror jag. Det finns så många olika skruvmejslar, både i storlek och olika form på huvud och klinga. Men tids nog så vet vi. En skruvmejsel är en god gissning som vilken annan. Men mest sannolikt är det en kniv som använts. Rent statistiskt alltså.
Javisst är det så men vad jag vet har ingen i tråden slagit fast vad det var som användes för att döda kvinnan.
Citera
2017-08-02, 02:47
Medlem
BO arbetade på socialtjänsten i Surahammar enligt de jag pratat med. Vet dock inte vilken avdelning. Jobbrelaterat eventuellt?
Citera
2017-08-02, 03:26
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Om man googlar sonens namn så står det "Linköpings universitet" på hans Facebook. Det borde ju innebära att han pluggar där. Vad gäller hans adress så dyker både en i Västerås och en i Stockholm upp.

Förövrigt ser han inte ut som en sån där kriminell typ som tar droger och sånt.

Frågan är dock vem polisen haffat. En galning ej relaterad till offret eller någon i offrets sociala/geografiska närhet?
Mannen i Stockholm råkar mot alla odds ha samma namn som sonen. Sonen är västeråskillen.
Citera
2017-08-02, 04:05
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:

Kollar man bilderna på hans fb så verkar han ha pluggat till lärare på Liu eftersom han har deras ovve. Känns rent spontant inte som det klientel som går och mördar sina föräldrar.
Citera
2017-08-02, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja jag är också trött nu och kanske otydlig i mitt ordval. Jag menar att när någon drar iväg med en rivstart från platsen så kan det betyda att man gör det i syfte att följa efter GM, vilket pekar på civilkurage till skillnad mot om man rivstartar därifrån för att bara rädda sig själv (och därmed inte hjälpa kvinnan eller försöka bidra till att få fast GM).

Puh, hoppas det blev tydligare för nu somnar jag strax

Godmorgon! Då är jag med. Det är ju naturligtvis också ett alternativ.
Citera
2017-08-02, 06:07
Medlem
Citat:
År 2012 slogs tillvaron i spillror för den kvinna som mördades i Surahammar på tisdagen – då försvann nämligen hennes make spårlöst, skriver VLT.
2015 hittade dykare från räddningstjänsten mannens bil i Västerås hamn.
Mannen återfanns avliden i förarsätet.
– Om det stämmer ska vi givetvis undersöka om det finns något samband, säger Jonas Partheen vid polisen.

Citat:
När bilen väl hade bärgats hittades maken död bakom ratten – och en polisutredning tog fart.
Men polisen kunde inte styrka att något brott låg bakom drunkningen.

http://www.expressen.se/nyheter/mordade-kvinnans-man-hittades-dod-i-hamn/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in