2017-08-01, 22:23
Medlem
fernebos avatar
Så om en förskolfröken mördas mitt på ljusa dagen, så finns det ingen anledning för allmänheten att bli orolig, eftersom målet var att ha ihjäl offret?

Svensk polis når verkligen nya bottennivåer varje dag..
Citera
2017-08-01, 22:28
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Så om en förskolfröken mördas mitt på ljusa dagen, så finns det ingen anledning för allmänheten att bli orolig, eftersom målet var att ha ihjäl offret?

Svensk polis når verkligen nya bottennivåer varje dag..

Vari ligger bottennivån i det? Om syftet var att ha ihjäl kvinnan så är ju syftet uppnått och du kan segla vidare lika orädd som du var innan brottet.
Citera
2017-08-01, 22:31
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Tro mig, du är den ende som tyckte det var roligt...

Ja det var inte så värst roligt. Du är däremot rolig. Ofta.
Spännande fall detta i alla fall men jag sätter mina sparade mynt på att det är polisiärt uppklarat innan veckan är slut.
Tror inte på random förövare/offer.
Citera
2017-08-01, 22:31
Medlem
distraktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Två allvarliga misshandlar (varav en med dödlig utgång) på kvinnor inom loppet av 1 dygn. (Enskede och SuraH.) Vad fan är världen påväg?

Förövrigt säger min magkänsla att detta är något relationsdrama - men jag vet absolut inte, har ingen koppling till orten eller så.

Låg sannolikhet att de inte kände varandra ja.
Citera
2017-08-01, 22:36
Medlem
Botvarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Därför att mördaren är invandrare och man vill inte stigmatisera invandrare eller göra något som man misstänker kan gynna SD.

Om hon har ryskt påbrå och accent så kanske en rasist tappade självbehärskningen.
Citera
2017-08-01, 22:37
Medlem
Nu bekräftar Expressen det vi har diskuterat här på flashback. Som vanligt anger inte journalisterna flashback som källan!
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vari ligger bottennivån i det? Om syftet var att ha ihjäl kvinnan så är ju syftet uppnått och du kan segla vidare lika orädd som du var innan brottet.

Bottennivån ligger i att polisen inte vet vem gärningsmannen är. Man har själva sagt att man inte vet om man söker en eller flera gärningsmän. Och om vi har folk som går lösa som inte tvekar att hugga ihjäl en skolfröken i 50-årsåldern, så kan ju jag tycka att det finns visst skäl till oro.

Polisens logik är ju enbart att personen som attackerade henne avsåg att hon skulle dö. Därmed så behöver vi aldrig vara oroliga så länge som mördare bara riktar sitt våld mot en person i taget..
Citera
Medlem
vigillarfittas avatar
Det blir nog svårt för Polisen att få fast mördaren eftersom denne inte stannade kvar på brottsplatsen.
Nu måste dom leta och starta utredningar. Det blir nog jobbigt.
Citera
2017-08-01, 22:38
Medlem
Mycket Västmanland på senaste tiden.
Detta börjar ju bli intressant!

https://www.vlt.se/logga-in/gatan-offrets-make-gick-ocksa-fasansfull-dod-till-motes-i-vasteras-hamn
Citera
2017-08-01, 22:42
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Börjar misstänka att den där firmabilen som sågs köra ifrån platsen med däckskrik i samband med mordet inte var mördaren som flydde. Kan ju lika gärna ha varit ett vettskrämt vittne. Uppgifterna om firmabil kommer väl inte heller från polisen.
Citat:
Vittnesuppgifter på plats, som ännu inte bekräftas officiellt berättar att bilen som bärgades från platsen ska tillhöra offret och att vi tidpunkten för brottet ska en "firmabil" setts köra iväg med däckskrik.

Gärningsmannen har sedan flytt från platsen och stora polisresurser, bland annat hundpatruller och helikopter deltar just nu i sökandet.
http://www.vasterastidning.se/hallstasura/dod-kvinna-hittad-i-surahammar-polisen-misstanker-mord/repqha!ox7yrtEQZi1PkOPl@TEzBg/
Citera
2017-08-01, 22:43
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Bottennivån ligger i att polisen inte vet vem gärningsmannen är. Man har själva sagt att man inte vet om man söker en eller flera gärningsmän. Och om vi har folk som går lösa som inte tvekar att hugga ihjäl en skolfröken i 50-årsåldern, så kan ju jag tycka att det finns visst skäl till oro.

Polisens logik är ju enbart att personen som attackerade henne avsåg att hon skulle dö. Därmed så behöver vi aldrig vara oroliga så länge som mördare bara riktar sitt våld mot en person i taget..

Nej du feltolkar. Det polisen avsåg var att de bedömde brottet riktat specifikt mot det offret och inte mot människor i allmänhet. Inte ens andra skolfröknar.
Citera
2017-08-01, 22:44
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Nu bekräftar Expressen det vi har diskuterat här på flashback. Som vanligt anger inte journalisterna flashback som källan!

Länka tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in