2017-08-01, 16:18
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Man undrar ju verkligen vad som har hänt samt att ingen har gått in och stoppat misshandeln?

Stoppat någon som är beväpnad med kniv eller större machete/svärd???? Personen skulle i så fall vara galnare än gärningsmannen om inte i alla fall betydligt bättre beväpnad..

Edit: sen ja Surahammar är ett tillhåll för WT'n men även mycket invandrare nuförtiden, bodde där ett tag för c:a 10 år sen...
Citera
2017-08-01, 16:23
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Man undrar ju verkligen vad som har hänt samt att ingen har gått in och stoppat misshandeln?

Haha, ja man undrar ju verkligen varför ingen stoppat en blindgalen snubbe, beväpnad med ett vasst föremål, som står och hugger någon till döds.
Citera
Medlem
jodel i surahammar "någon som vet mer om han som kör radiator vvs bilen och har den hemma i Ramnäs.står Henrik på dörren. Polisen verkade intresserade av den"
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid
Stoppat någon som är beväpnad med kniv eller större machete/svärd???? Personen skulle i så fall vara galnare än gärningsmannen om inte i alla fall betydligt bättre beväpnad..

Edit: sen ja Surahammar är ett tillhåll för WT'n men även mycket invandrare nuförtiden, bodde där ett tag för c:a 10 år sen...

Fast man rycker ju ut för en kvinna i nöf! Gör man inte det?
Citera
2017-08-01, 16:31
Medlem
Lillarapunzels avatar
Två allvarliga misshandlar (varav en med dödlig utgång) på kvinnor inom loppet av 1 dygn. (Enskede och SuraH.) Vad fan är världen påväg?

Förövrigt säger min magkänsla att detta är något relationsdrama - men jag vet absolut inte, har ingen koppling till orten eller så.
Citera
2017-08-01, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Två allvarliga misshandlar (varav en med dödlig utgång) på kvinnor inom loppet av 1 dygn. (Enskede och SuraH.) Vad fan är världen påväg?

Förövrigt säger min magkänsla att detta är något relationsdrama - men jag vet absolut inte, har ingen koppling till orten eller så.
Tre är det väl
Citera
2017-08-01, 16:36
Medlem
HGs avatar
Man skall ju komma ihåg att så kallade hel-ylle svenskar gör en massa skit. Just i detta fall så tror jag att det är en svensk utan invandrarbakgrund som har gjort det. Låter lite svensk knarkis över det hela!
Citera
2017-08-01, 16:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
Guess why
Därför att signalement från ögonvittnen är ofta motstridiga. Polisen måste göra en samlad bedömning innan den går ut med signalement. Om den går ut med fel signalement riskerar många vittnesmål gå förlorade, "aha, såg han ut så, då var det inte honom jag såg". Det är bättre att få in så många vittnesmål som möjligt, och avfärda de ointressanta i efterhand.
Citera
2017-08-01, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel

Inte två. Tre stycken. En i Malmö också.

www.friatider.se%2F60-rig-kvinna-knivhuggen-p-gata-i-malm
Citera
2017-08-01, 16:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Konstaterats död redan på platsen tyder på kraftigt våld. Att polisen inte går ut med signalement antyder att det bör röra sig om ett sk "relationsdrama". Annars om det är en mördare lös som gett sig på något helt obekant hör det till samhällets intresse att veta hur denna ser ut... Återstår att se om snubben redan tagit livet av sig eller om han väljer att bli gripen.
Citera
2017-08-01, 16:40
Medlem
Metoden är nyckeln
Mordmetoden säger mycket om förövaren. Vad säger statistiken om svenska mördare före 1990? Knivhugg i magtrakten, hammare, yxa, strypning för hand, strypning med rep e d, dränkning eller skjutvapen.
När introducerades de nya metoderna halsavskärning och balkongkast?

Här verkar den nya metoden halsavskärning ha tillämpats.
Citera
2017-08-01, 16:47
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Okej, en sammanfattning vad vi hittills vet:

Offret i denna attack (terrorattack?) är en avliden kvinna, skall vara i 30-årsåldern och nyinflyttad till orten, enligt vittnesuppgifter till SVT Nyheter Live, blev attackerad med ett stickvapen, enligt tidigare skribenter skall hon ha blivit skuren i halsen, eventuellt halshuggen också, enligt tidigare skribenter, det skall vara mycket blod där, detta enligt vittnesuppgifter till SVT Nyheter Live, på platsen, som skall vara på en återvinningsstation, detta enligt SVT Nyheter Live, kvinnan skall ha kommit till platsen i sin bil, kan vara en volvo som står i anslutning till platsen, syns på livevideon från SVT Nyheter Live, gärningsmannen skall vara en man och denne skall ha flytt i platsen i en firmabil från en VVS-firma, detta enligt tidigare skribenter som har inlägg från vittnen som skrivit detta på Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in