2017-08-01, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Hon får halsen avskuren och det kallas för misshandel??????
Läste också det men tror de är uppgifter som kommit fram senare ikväll. Polisen fick uppgifter om att det var en kvinna som blivit misshandlad, när dem kommer dit är hon död och har då fått "halsen avskuren". Skulle dock tro att de är en stickskada som gjort att hon för blödigt
Citera
2017-08-01, 19:49
Medlem
Just att det hände på en återvinningsstation gör ju att man direkt misstänker sådana där rånarligor som hänger på sådana stationer och tvingar till sig sopor och annat skräp som folk kommer med. Har hänt mig mer än en gång att jag stött på sådana som vill ha mitt avfall innan jag hunnit stoppa ner det i containern. Personal på soptippar är också utsatta för denna typen av rån. Fråga mig inte varför de vill ha allt skräp men det vill de av någon konstig anledning.
Citera
2017-08-01, 20:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.amoch
Du har inte läst psykolog antar jag? För det är helt grundläggande att man inte vill förstöra folks minnesbild av händelsen. Om då nyheterna börjar sprida massa fakta som kanske inte stämmer, eller stämmer, kommer det påverka den minnesbild vittnena har från händelsen och påverka vid vittnesmål. Det är inte svårare än så, eller så kanske det hela är en stor komplott från våra poliser och politiker, vad vet jag!
Bullshit! Det handlar om att mörka. Att uppge etnicitet på gm förstör inga vittnesmål.
Citera
2017-08-01, 20:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Efter ett "bråk" ?
Citera
2017-08-01, 20:15
Medlem
anusmundus2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Det är extremt europeiskt. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Elena_(given_name)
Första efternamnet"Seubbeta" Åsberg,inte förnamnet Elena
Citera
2017-08-01, 20:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Bullshit! Det handlar om att mörka. Att uppge etnicitet på gm förstör inga vittnesmål.
Jo, om GM inte ser ut att vara av sin etnicitet, vittnet har fördomar om aktuell etnisk grupp eller vittnet misstar sig på utseendet hos den etnisk gruppen kan vittnesmål förvanskas eller försvinna.
Citera
2017-08-01, 20:18
Medlem
Citat:

Ja A-bladet skriver ju att det misstänks att hon blivit mördad; de utesluter alltså inte olycka/självmord etc..
Citera
2017-08-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Seriöst?

Va fan ska du göra mer än ringa 112 ? Ingen med normal självbevarelsedrift går emot en mördare med kniv i handen.
Jag hade gjort det, men jag kanske inte är normal. Bara en av oss hade ätit frukost imorrn.
Citera
2017-08-01, 20:25
Medlem
Botvarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Ser en intressant koppling:
-elenas man stig försvinner och hittas död i en bil tre år efter. Hur skulle det kunna vara olyckshändelse? Vem kör rätt ner i vatten bara sådär?

I slutet på oktober kan det vara halkigt men isfritt t ex.
Citera
2017-08-01, 20:28
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botvarp
I slutet på oktober kan det vara halkigt men isfritt t ex.

Mjjaaa men som någon skrev finns nog en och en annan rysk hund begraven
Citera
2017-08-01, 20:30
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Precis som ikea mördaren? Mördare mördar oavsett tid på dygnet....ok?

Mördare som är knarkade i skallen mördar när som.
Beräknande jävlar är lite klokare i när de gör det.
Citera
2017-08-01, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Varför tycker du det tyder på något annat än kniv? Kniv får nog sägas vara det vanligaste stickvapnet som använts vid mord. Eller vad tror du det spetsiga tillhygget är? En säkerhetsnål?
Det (av mig) fetade: Skruvmejsel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in