2017-08-01, 14:29
Medlem
Fabulators avatar
Hvorfor går man ikke ut med vitnebeskrivelse når det går en morder løs?
Citera
2017-08-01, 14:31
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Seriöst?

Va fan ska du göra mer än ringa 112 ? Ingen med normal självbevarelsedrift går emot en mördare med kniv i handen.

Ok, noterar nu att gärningsmannen hade kniv. Då klarnar det lite.
Citera
2017-08-01, 14:31
Medlem
teasardigs avatar
Svartsjukedrama kanske? DN och Expressen rapporterar om att ett spetsigt föremål/tillhygge har använts. Det tycker jag tyder på att det är fråga om något annat än just kniv.
Citera
2017-08-01, 14:35
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator

En PK & idiot styrd polis!
Citera
2017-08-01, 14:38
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Svartsjukedrama kanske? DN och Expressen rapporterar om att ett spetsigt föremål/tillhygge har använts. Det tycker jag tyder på att det är fråga om något annat än just kniv.

Varför tycker du det tyder på något annat än kniv? Kniv får nog sägas vara det vanligaste stickvapnet som använts vid mord. Eller vad tror du det spetsiga tillhygget är? En säkerhetsnål?
Citera
2017-08-01, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig

Gissar på glasflaska då detta var bakom Systembolaget. Om så är fallet så är de här löst ganska snart och gärningsmannen gripen inom kort. Som sagt, finns en hel del gammla fyllon.
Gammalt bruksområde med fullt av finnar. Hedersrelaterat är knappast troligt i Surahammar.
Citera
2017-08-01, 14:43
Medlem
Ouch1s avatar
Jättestora resurser.. 10 bilar som står i grupp bakom Systembolaget.

Det var avspärrat vid återbruket när jag åkte förbi där vid alla containrar, förtydligar lite att de inte va soptippen utan där man sorterar tidningar o glas och sånt skit som normalt folk trycker ner i soptunnan på gatan :-)

Inget signalement dom kunde gå ut med heller vilket tyder på ett visst hudfärgshandikapp :-)
Citera
2017-08-01, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator

För att det ökar fördomarna i samhället om allmänheten får veta gärningsmannens hudfärg, religion eller ursprung.
Citera
2017-08-01, 14:44
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Seriöst?

Va fan ska du göra mer än ringa 112 ? Ingen med normal självbevarelsedrift går emot en mördare med kniv i handen.

Man kan gå lite närmre, ropa på honom, kasta något. Skrämma honom.
Om jag såg någon hålla på att mörda dig på stan hade jag fan inte bara stått och beklagat sorgen medans det hände. Något hade jag gjort för att försöka hindra honom.
Om han inte hade pistol dvs.
Citera
2017-08-01, 14:44
Medlem
Kan det ha något att göra med fallet där en kvinna bjöd in flyktingar i sitt hem fullt med tonårsdöttrar där en blev våldtagen. (FB) Flykting hembjuden till kvinna våldtar 14-åriga dottern 2016-11-15

Kvinnan kanske blev mördad av någon bekant med våldtäktsmannen, eller av någon som mördade för försummelsen av sina barn.
Citera
2017-08-01, 14:45
Medlem
Ouch1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luciiifer
Gissar på glasflaska då detta var bakom Systembolaget. Om så är fallet så är de här löst ganska snart och gärningsmannen gripen inom kort. Som sagt, finns en hel del gammla fyllon.
Gammalt bruksområde med fullt av finnar. Hedersrelaterat är knappast troligt i Surahammar.

Tyvärr finns det ju ett hbtq-flyktingboende i västsura så det finns mycket mänskligt-avfall som driver runt i Surahammar.. Det kan absolut vara hedersrelaterat skulle säga att 50% av alla man ser i centrum är svartskallar av blandad härkomst.
Citera
2017-08-01, 14:46
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepmedi
För att det ökar fördomarna i samhället om allmänheten får veta gärningsmannens hudfärg, religion eller ursprung.

Är det inte så att bevisvärdet från vittnen ökar när man inte gått ut med en offentlig beskrivning av BO?
Så om man uppskattar det som mkt troligt att man får fast i BO utan att gå ut med en offentlig beskrivning gör man hellre det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in