2017-07-27, 19:29
Medlem
JavalangIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xleet
https://www.svd.se/dramatisk-okning-av-beslagtagen-narkotika

... "Antalet beslag av marijuana och hasch, som båda görs av cannabis" ("som båda görs av cannabis")!!!!!! Hahaha Vad är det för outbildade nötter som lägger ut sådan okunskap hahahaha

Nu sjönk Svd.se Till expressen.se nivå.

Vad är det för fel på det påståendet? Cannabis är namnet på växten, och av växten gör man marijuana genom att torka blommorna, eller hasch genom att sammanpressa trikomer från knopparna. Marijuana och hasch görs båda av cannabis.
Citera
2017-07-27, 22:05
Medlem
jamesdeans avatar
Gabriel Wikström har nu officiellt sagt upp sig, och Annika Strandhäll som skött Wikströms jobb under tiden han varit sjukskriven, är nu permanent folkhälsominister. Jag har googlat runt på Annika Strandhäll och försökt hitta vad hon tycker om narkotikapolitik/cannabis, men inte lyckats hitta något. Vi får väl se om hon visar sig vara bättre eller sämre än Wikström.
Citera
2017-07-28, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Gabriel Wikström har nu officiellt sagt upp sig, och Annika Strandhäll som skött Wikströms jobb under tiden han varit sjukskriven, är nu permanent folkhälsominister. Jag har googlat runt på Annika Strandhäll och försökt hitta vad hon tycker om narkotikapolitik/cannabis, men inte lyckats hitta något. Vi får väl se om hon visar sig vara bättre eller sämre än Wikström.

Med den politik som han framfört och med tanke på hur många som lidit på grund av våran idiotiska lagstiftning så hoppas jag det går upp ett ljus för honom.. karma is a bitch
Citera
2017-07-29, 19:32
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sketchen
Med den politik som han framfört och med tanke på hur många som lidit på grund av våran idiotiska lagstiftning så hoppas jag det går upp ett ljus för honom.. karma is a bitch

Jag hoppas framförallt att Annika Strandhäll kommer vara bättre, eller åtminstone att hon inte kommer vara sämre. Faktum är att även om Gabriel Wikström var dålig så var hans föregångare Maria Larsson ännu sämre. Till exempel var Gabriel Wikström förespråkare av sprutbyte medans Maria Larsson var emot.
Citera
2017-07-29, 21:07
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Jag hoppas framförallt att Annika Strandhäll kommer vara bättre, eller åtminstone att hon inte kommer vara sämre. Faktum är att även om Gabriel Wikström var dålig så var hans föregångare Maria Larsson ännu sämre. Till exempel var Gabriel Wikström förespråkare av sprutbyte medans Maria Larsson var emot.

Indeed. Hoppas att det går framåt, om än sakta. Maria Larsson och hennes politik var något jag verkligen ogillade.
Citera
2017-08-01, 20:11
Medlem
JavalangIIs avatar
Citat:

Jag hoppades att Gabriel Wikström skulle vara bättre än Maria Larsson och det kan man ju på sätt och vis säga att han var. Medan Maria Larsson fullständigt stoppade bomull i öronen kunde Gabriel Wikström i alla fall erkänna att det finns vissa problem med den rigida nolltoleransen och att vi faktiskt har en av Europas högsta narkotikadödligheter.

Kanske vi tar ytterligare ett steg framåt med Annika Strandhäll, speciellt nu när opinionen runt om i världen har skiftat så drastiskt. Vi får väl se.
Citera
2017-08-04, 03:30
Medlem
https://www.svd.se/hog-stamning-nar-marijuanafond-nar-borsen
Citera
2017-08-06, 17:12
Medlem
jamesdeans avatar
Video: Det visar utvärderingen efter marijuana legaliserades.
Citera
2017-08-06, 17:39
Medlem
Citat:

Helt otroligt jag är fan helt ställd.. att dem bara visade det helt rakt upp och ner hur det ser ut och inte någon skrämselpropaganda!
Citera
2017-08-07, 00:09
Medlem
Citat:
Grymt objektivt, big ups till tv4 för detta.

Uppmanar alla att trycka/vidarebefodra länken, ser tv4 att intresset för ämnet är så pass stort som det är kommer det fler reportage som snabbare kommer föra oss till vårat slutgiltiga mål.
Citera
2017-08-09, 17:26
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.legallyyours.se/artikel/sargon-de-basso-dags-att-legalisera-cannabis/

"I ett videoinlägg på Facebook argumenterar den välkände brottmålsadvokaten Sargon De Basso för att medicinsk cannabis bör legaliseras i Sverige.
– Som advokat träffar jag ofta människor som självmedicinerar cannabis. De uppger att de lider av kroniska smärtor och att det bara är cannabis som hjälper, säger han i inlägget."
Citera
2017-08-10, 13:50
Medlem
blymes avatar
Brilliance is a potential Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in