2017-07-24, 22:38
Medlem
http://www.vafinans.se/aktier/nyhete...015-1001054222

Är så glad att jag hittade denna länk!
Här har ni Björn i ett nötskal. Sånt här lyssnade jag på i fyra år. Han velar och ger olika svar varje gång.
En ärlig uppmaning: lyssna inte, och tro inte på, vad den mannen säger.

Notera gärna: avtalet med Tre säger att de ska vara först ut med produkten...och vad säger man om Telling nu?
Nä, Björn är en jäkla skurk.
Senast redigerad av bengt2017 2017-07-24 kl. 22:41.
2017-07-25, 09:25
Medlem
Intressant info där bengt!

Ja jag tror de e många som kommer bränna sej här. Rapporten lär va urusel, o när man ser siffrorna så kommer nog en del panikfly ur aktien. O länken du postade, hur i helvete kan en vd va så velig och prata så mycke dynga????

Nånstans e de ju uppenbart att han ljuger angående tre eller inte vill säga sanningen...
2017-07-28, 15:24
Medlem
Kass rapport idag, o ingen produktion i gång...lär dra ut på tiden detta, förvånar mej inte en sekund om allt blir försenat.

Sen att björn försöker kursvårda med ett litet insiderköp...tja de e väl snällt gjort.

Inga nyheter på ingång då, o aktien kommer leta sej ner till 20 och möjligen lägre som ja sagt...
2017-07-28, 23:53
Medlem
Det stora problemet med myfc och dess teknik, är att de nästan kan påstå vad som helst utan att vanliga aktieägare har kompetens nog att ifrågasätta.

Jag ska inte gå in på kemi, men allt babbel om vatten och salt är verkligen en halvsanning.

Och snacket om miljön...det blir hemskt pinsamt. Vem tror på allvarl att det är bättre att ladda sin mobil halvfull (ja det är vad deras senaste laddkort duger till) genom att använda engångskort i plast, som dessutom innehåller miljöfarliga restprodukter? Ja, så är det. Det som släpps ut vid laddning är ånga, vatten. Men restprodukten efter den kemiska reaktionen blir kvar I KORTET. Tanken är att dessa ska återvinnas i speciella batteriholkar och skickas tillbaka...men vi vet nog alla hur verkligheten ser ut, de hamnar i närmsta papperskorg!

Vem vill släpa runt på tomma plastkort i fickan, dessutom ganska stora sådana. Se bilder eller videoklipp!

Nä det är så mycket som är urbota dumt med myfc och deras teknik, att jag skulle kunna fylla flera sidor.

Jag tror att ganska snart blir vi varse att denna fantastiska produkt (tredje fantastiska produkten Björn lanserar) inte blir någon storsäljare alls, och det slutar i ännu en nyemission, med nya löften om nästa fantastiska produkt.
Jag misstänker att det blir REXEN som hypas härnäst.
2017-07-29, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Det stora problemet med myfc och dess teknik, är att de nästan kan påstå vad som helst utan att vanliga aktieägare har kompetens nog att ifrågasätta.

Jag ska inte gå in på kemi, men allt babbel om vatten och salt är verkligen en halvsanning.

Och snacket om miljön...det blir hemskt pinsamt. Vem tror på allvarl att det är bättre att ladda sin mobil halvfull (ja det är vad deras senaste laddkort duger till) genom att använda engångskort i plast, som dessutom innehåller miljöfarliga restprodukter? Ja, så är det. Det som släpps ut vid laddning är ånga, vatten. Men restprodukten efter den kemiska reaktionen blir kvar I KORTET. Tanken är att dessa ska återvinnas i speciella batteriholkar och skickas tillbaka...men vi vet nog alla hur verkligheten ser ut, de hamnar i närmsta papperskorg!

Vem vill släpa runt på tomma plastkort i fickan, dessutom ganska stora sådana. Se bilder eller videoklipp!

Nä det är så mycket som är urbota dumt med myfc och deras teknik, att jag skulle kunna fylla flera sidor.

Jag tror att ganska snart blir vi varse att denna fantastiska produkt (tredje fantastiska produkten Björn lanserar) inte blir någon storsäljare alls, och det slutar i ännu en nyemission, med nya löften om nästa fantastiska produkt.
Jag misstänker att det blir REXEN som hypas härnäst.

Detta såg jag idag på insiderinfo.

2017-07-28 myFC Holding Björn Mauritz Westerholm
2017-07-28: Köp Aktie +5 204,00 st MYFC
2017-07-29, 15:09
Medlem
Björns insiderköp e väl helt enkelt kursvård.

Tror det kommer va tyst ett tag nu.
2017-07-31, 10:40
Medlem
Expressbussens avatar
Det känns som att vi står inför ett gediget svalestup för Myfc-aktien.

Vad skerr med telling? 1000 enheter, ska eller har levererats?

Det finns inget spår av dessa i q-rapporten. Man ska få betalt för dessa, 500 000 kr, så detta ska man kunna läsa i rapporten, som kundfordring åtminstone om det är levererat.

Detta innebär att de kan levereras först Q3 eller Q4. De större leveranserna kan komma igång först 2018, om Telling ens godkänner produkten.

Tiden håller på att rinna ut för bolaget. När ska nästa emission sättas? Man behöver pengar till material till JAQ, man behöver pengar till daglig drift, 40 miljoner/år, samt utveckling av REX. Dessutom behöver man pengar för att ta kontrollen över sitt asiatiska bolag.

Ägarförhållandet i Asien är oklart, och kan bli en joker som får kursen att gå mot 8 kr.

Man hänvisar till att en tidigare Fingerprint-VD investerat. Men han fick väl sparken? Inte så imponerande.

Sen ska vi minnas att den här firman i Täby har betalats för att hålla uppe kursen på konstgjord väg. Snart faller allt samman.

Förhoppningarna på REX har farit iväg. Tillhängarna till Myfc tror nu att den ska ersätta både batterier och vätgas.

Här vet till och med björn bättre. Lyssna på vad han säger. Han pratade först om 20 mil, men nu om 10 mil. För en microcar. Inget annat

En microcar. Alltså inte en riktig bil. Vi pratar om en mopedbil. Då får vi en ändå 10 kg restprodukter, och en installation på 200 kg.

Man har inga kontrakt med bilindustrin. Man har möjligen pratat med en tillverkare av microcars. Det är inte bilindustrin i min värld. Dessutom har man frångått tidigare utfästelser att utvecklingen ska bekostas av en biltillverkare.

Efter senaste emissionen så sa man att dessa pengar ska användas till att utveckla REX. Hur ska man få råd till detta?

Pengarna rinner ut.

Miljöfrågan...här försöker man profilera sig som ett miljövänligt bolag. Det är man inte. Man tillverkar komplicerade produkter sammansatt av aluminium. Aluminium ger oss Alzheimers, och det ärr extremt energikrävande att framställa. Varför gå från bensin, till någon som är värre?
2017-07-31, 14:25
Medlem
Expressbussens avatar
Jag får förtydliga att man levererade 1000 enheter i mars, och man ser ganska tydligt av q1 och q2 rapport att man fick betalt 310 000 kr, och att detta också har betalats till myfc. 'Man får alltså 310 kr per laddare, sannolikt mindre i de större serierna.

Dock verkar det återstå mycket utvecklingsarbete, eftersom man ännu inte är igång med följdleveranser.

Dessutom står det i pressreleasen att man ska få 500 000 kr. man får 310 000 kr.

Innebär det att ordern man sagt ska vara värd 150 miljoner, är värd 92 miljoner?
Senast redigerad av Expressbussen 2017-07-31 kl. 14:27.
2017-07-31, 21:43
Medlem
Det här är i klass med att bogsera in en Volvo Amazon med punktering till ett F1 race.

Ett motsvarande litium batteri, som är mycket enklare att ladda, kostar 1/100 del av priset. Gissa vad konsumenterna väljer.
2017-07-31, 21:45
Medlem
.
2017-08-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cooca
Det här är i klass med att bogsera in en Volvo Amazon med punktering till ett F1 race.

Ett motsvarande litium batteri, som är mycket enklare att ladda, kostar 1/100 del av priset. Gissa vad konsumenterna väljer.

Du förstår uppenbarligen inte vad man adresserar för marknad med produkterna / teknologin.

Det största problemet med powerbanks är att man glömmer ladda dem.
2017-08-01, 23:19
Medlem
Tror kursen är på väg ner mot 20 nu.

En sak är sorglig, de e o se så många haussare som skriver på placera, "FATTAR NI INTE ATT 400 TUSEN LADDARE KOMMER SÄLJAS TILL TELLING, DE E GARANTERAT!!!"

Sanningen e ju att det inte alls finns nån sån garanterad volym som ska köpas.
Tror en del missuppfattar vad ett åtagande är enligt kinesisk sed på marknaden...förhopppningsvis kommer telling köpa en del men det finns noll garanterat.

O angående det påstående att jaq fyller ett viktigt hål för man glömmer ladda sin powerbank.
Är väl inte helt sant.
Frågan e...ska man släpa runt på kort i väskan? Vem kommer sälja kort? Ska man springa till telebutiken stup i ett? Få på posten? Att seveneleven ska börja sälja är knappast troligt förrän lååångt in i framtiden.

Nä de e spännande teknik men långt från ett genombrott på marknaden.

Mot 20 eller 15?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in