2017-07-31, 19:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Nej, bläckfiskgiftet var direkt dödande. Skjuta med gevär på 60talet mot ett rörande mål är otroligt svårt.

Här kan du se hans teori som är fylld av bevis https://www.youtube.com/watch?v=SrITvrpH8XM. Det finns en längre dokumentär William Cooper - Kennedy the Sacrificed King. Lyssna inte på Alex Jones o Jesse Ventura m.m. för de är falska. William Cooper var en äkta källa som också blev mördad för det han visste. Han avslöjade ju även 9/11 före det hände.
- Nej, chauffören sköt inte JFK, det är dåliga filmkopior som har gett upphov till den feltolkningen.

- Nej, det finns ingen anledning att misstänka gift, det räcker med en kula genom huvudet.

- Nej, det är inte Oswald i Altgens fotografi, personen heter Billy Lovelady och har själv upprepade gånger verifierat det.

Däremot:

- Secret Service-chauffören, William Greer, bromsar in limon vid första skottet och accellerar inte iväg bort från faran förrän JFK träffas av det dödande skottet. Trots att han som veteran har tränat den manövern ett otal gånger genom åren. Det var alltså Greers fel att JFK dog den dagen. Medvetet eller omedvetet? Vem vet? Att han ljög om sitt agerande inför Warrenkommissionen vet vi däremot sedan 1975 då Z-filmen visades för första gången i en rikstäckande TV-sändning.

- Gift eller inte, Cooper är inte på något sätt en tillförlitlig källa. Lika lite som dårfinken Alex Jones.

- Som sagt, det är Lovelady som syns i fotografiet, men precis bakom honom står med mycket stor sannolikhet Oswald, synlig i ett par amatörfilmer. Man ser inte ansiktsdragen, men resten ser ut som Oswald. De tidigaste vittnesmålen och vissa nyhetsreportage samt Oswald själv i noter från förhören med honom, placerar också honom i entrén vid tiden för skotten.
Citera
2017-08-01, 04:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Ja beräkningen är irrelevant
Varför då?
Citat:
och tar in parametrar som är ointressanta,
Nämn dessa.
Citat:
likasom dina tillagda parametrar.
Vilka har jag lagt till, menar du?

Citat:
Första skottet kan inte i någon anatomisk faktabok ge minskad muskelkontroll, JFK var vid medvetande och rör sig efter första skottet, nackmukselaturen är inte skadad. Alltså en felaktig parameter som inte har med saken att göra.
Det är ännu en parameter som Donald Thomas räknar på även om den är överflödig vid en förklaring av förloppet. Det finns dubbelt så mycket mer momentum i kulan i exemplet än vad som behövs för att få huvudet att kastas bakåt i 1,6 ft/sec från impact till att huvudet stannar igen.

Sedan är det ju du som argumenterar för att total avslappning + limons acceleration ska ha orsakat den våldsamma rörelsen bakåt. Hur ska du ha det?

Citat:
Vad kotan har med saken att göra är bortom logik.
Vilken kota? Om du menar kotpelaren så är det ju den som huvudet balanserar högst uppe på = relativt lätt att med våld flytta i sidled.

Citat:
Beräkningen svamlar om huvudets vikt hos JFK vilket är också irrelevant.
Nej, huvudets vikt är helt avgörande för en beräkning av hur mycket momentum som krävs för att förflytta det x ft under x sec.

Citat:
Kulor med hög hastighet penetrerar en mänsklig kropp utan att föra över energi till kroppen, oavsett mjukdelar eller skalleben, kraften hos kulan är större än motsvarande hos skelettet att hålla emot.
Källa på det här?

Citat:
Utan formel som använts så är den icke metriska systemet beräkningen omöjligt att granska, massa påståenden om beroende utan fakta. Sedan är hastigeten lägre än utpekat vapen.
Vill du ha beräkningarna i SI? Det är bara att fråga snällt.

Citat:
Jaha då är helt plötsligt är det 30 m och en mjuk kula från Grassy Knoll baserat på vaddå.
Baserat på över 50 vittnen som hör skott avlossas därifrån. På ett antal vittnen som ser och/eller känner lukten av ammunitionsrök därifrån. På HSCA's akustiska studier utförda av de två världsledande forskarlagen på forensisk ballistisk akustik och som kom fram till att ett gevärsskott avlossades därifrån vid tiden för huvudskottet. På det faktum att två poliser som först anlände till området bakom staket på grassy knoll konfronterar en civilklädd man som legitimerar sig med Secret Service-ID, trots att ingen från samma Secret Service befinner sig på eller runt Dealey Plaza vid tiden för skotten.

Sedan har vi nästan samtliga de ca 50 professionella vittnen med mer eller mindre expertis på skottskador från FBI och Secret Service och sjukvårdspersonalen på tre sjukhus, Parkland, Methodist H. och Bethesda, vilka rapporterar en stor gapande skada i JFK's bakhuvud ----> skott framifrån. Slutligen så är det blodstänk som är synligt i Zapruderfilmen ett typiskt så kallat "back spatter" och därmed en hyfsat säker indikation på ett skott framifrån.

Räcker det här eller vill du ha en tatuering?

Citat:
Alltså har då Sherry fel att Grassy Knoll inte är platsen för skottet?
Det talar till hennes fördel avseende hennes trovärdighet och objektivitet att hon nitiskt följer och återger vad hennes analys visar. Att stänkets geometri istället för att vara tecken på en kula snett till höger framifrån (grassy knoll) så menar hon att den med avsevärt större sannolikhet kom snett till vänster framifrån (söder om järnvägsbron) och därmed inte från grassy knoll. Det finns ett antal möjliga förklaringar till det här, där den om att två kulor som träffar huvudet nästan samtidigt kan utgöra en sådan. Det finns fler.

Citat:
30 meter är mest irrelevant då kulans energi med en utgångshastighet på 770 m/s inte hinner minska till en nivå där den skulle kunna påverka huvudet i överförd energimängd.
Thomas sätter kulans utgångshastighet till ca 2200 ft/sec (lite mer än Carcano) och beräknar en ungefärlig velocitet på va 2100 ft/sec när den når JFK, ca 30 yards senare.

Vad med det här är det du ser problem med?

Citat:
Och vad som skulle visa att det är en mjuk kula kommer från?
Det syns ett brett band av mycket små metallfragment i röntegenbilderna av JFK's hjärna vilket är en säker indikation på att en mjuk blykula har använts. Typisk för jakt och orsakar ofta avsevärt mer skador (mushroom) än en metal jacket som ju är standard vid krigföring under Genevekonventionen.

Citat:
Återigen är det konstigt att ledande pateologer, ballistiker mf.l. som jobbar med undersökning och forskning inom skottskador
Vilka tänker du på här?

Citat:
i ren upphetsning höjer dessa beräkningar och slutsatser av dessa två personer. Det beror på att dessa slutsatser är fel och saknar stöd i vetenskap och be/prövade metoder.
Vilka två personer?
Citera
2017-08-01, 04:39
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
- Nej, chauffören sköt inte JFK, det är dåliga filmkopior som har gett upphov till den feltolkningen.

- Nej, det finns ingen anledning att misstänka gift, det räcker med en kula genom huvudet.

Har du sett Kennedy the Sacrificed King dokumentären? Cooper lägger fram många bevis för hans teori. Exempelvis så har CIA en sådan bläckfiskpistol i sin arsenal precis vid de här åren.

Anledningen till giftet är att det är direktdödande.

Många tror att skottskador o sådant paralyserar o dödar folk på en gång. Oftast är en som är skjuten kapabel i några minuter till...såvida det inte är ett mitt i hjärnan skott.

Kan ta som exempel, där någon blir dödad av ett perfekt hjärnskott, när i Thailand 2010 General Khattiya blir skjuten i huvudet i nyhetslivesändning där han faller o dör på en gång. Skotten kommer från en högt tränad militär sniper.
Det enda som talar för att Kennedy dog av gevärskott är 1. Flera skyttar 2. Högt tränade skyttar.

Intressant vid de här åren är att man har många olika mord på politiska profiler. Så de måste vara sammankopplade mer eller mindre.
Jag tycker William Coopers teori är logisk så länge man tar sig tiden för att förstå den. De flesta som kritiserar hans teori på youtube m.m. har inte tagit sig tiden till att sätta sig in i hela hans argument o teori.
Citera
2017-08-01, 18:21
Avstängd
Citat:
Har du sett Kennedy the Sacrificed King dokumentären? Cooper lägger fram många bevis för hans teori. Exempelvis så har CIA en sådan bläckfiskpistol i sin arsenal precis vid de här åren.
Att CIA använde sig av gift-pistoler har varit känt sedan Kongressens Church-kommitté, mitten av 70-talet. Jag säger inte att det är helt uteslutet, endast att Cooper inte är ett tillförlitligt vittne och att det därför krävs mer för att övertyga åtminstone mig.

Citat:
Anledningen till giftet är att det är direktdödande.
Om det var skälet så faller teorin på att JFK fortfarande i teknisk mening var vid liv när läkarna påbörjade räddningsförsöken i trauma room one på Parkland.

Citat:
Många tror att skottskador o sådant paralyserar o dödar folk på en gång. Oftast är en som är skjuten kapabel i några minuter till...såvida det inte är ett mitt i hjärnan skott.
Se ovan.

Citat:
Kan ta som exempel, där någon blir dödad av ett perfekt hjärnskott, när i Thailand 2010 General Khattiya blir skjuten i huvudet i nyhetslivesändning där han faller o dör på en gång. Skotten kommer från en högt tränad militär sniper.
Menar du här att generalen dödades med en förgiftad kula?

Citat:
Det enda som talar för att Kennedy dog av gevärskott är 1. Flera skyttar 2. Högt tränade skyttar.
Det enda? Då föreslår jag att du läser in dig lite mer på ämnet, eller läser mina inlägg några sidor bakåt i tråden.

Citat:
Intressant vid de här åren är att man har många olika mord på politiska profiler. Så de måste vara sammankopplade mer eller mindre.
Ja, här är vi helt överens.

Citat:
Jag tycker William Coopers teori är logisk så länge man tar sig tiden för att förstå den. De flesta som kritiserar hans teori på youtube m.m. har inte tagit sig tiden till att sätta sig in i hela hans argument o teori.
Då har du ju här ett utmärkt tillfälle att lägga fram de du tycker är de tyngsta argumenten och bevisen som Cooper redovisar. Så här långt duger det inte.
Citera
2017-08-01, 19:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har skrivit om detta tidigare. Nerverna i hjärnan kan stimuleras så att kroppen reagerar på motsatt sida - så när jfk's högra hjärnhalva slets sönder av kulan kan nerverna reagerat och fått musklerna på vänster kroppshalva att dras samman, vilket förstås kan vara orsaken till att jfks huvud drogs åt vänster.
Som jag listade ovan så har Donald Thomas ett antal invändningar mot en nervreaktion som orsak till huvudrörelsen:

1. Människans bakre muskulatur har inte den funktionen att "kasta" huvudet snabbt bakåt. Dess funktion är att hålla människan upprätt. Som praktisk verifikation föreslår han att läsaren själv, sittande på en sängkant, försöker replikera rörelsen. Jag lyckades inte. Har du testat?

2. Möjliga kända typer på nervreaktioner är antingen fördröjda eller så är de av en motsatt typ än de som JFK i så fall uppvisar momentant vid impact.

3. Oavsett mer eller mindre möjlig typ av nervreaktion finns ingen förklaring till att JFK's huvud kastas bakåt först, varpå resten av torso följer strax efter.

Citat:
"[Gustav] Fritsch was a surgeon on the battlefields of the Franco-Prussian War. As he dressed a soldier's open head wound, he noticed that the body seemed to twitch on the opposite side of the head wound, which would later be known as the brain's contralateral control of the body.

https://books.google.se/books?id=VZM5DgAAQBAJ&pg=PT62&lpg=PT62&dq=head+twi tch+upon+execution&source=bl&ots=yZhMt7n99w&sig=_q kcxWqMDzR7CAuPeNC5ynmCWSw&hl=sv&sa=X&ved=0ahUKEwiw y82nkLPVAhXPLVAKHY3DBtsQ6AEITDAE#v=onepage&q=twitc h&f=false
Rigor mortis/likstelhet är inte en momentan reaktion. Den tar timmar.

Citat:
Finns ju även andra möjliga förklaringar såsom postmortem spasm (fenomenet när man i dödsögonblicket fastnar i krampartat tillstånd - exempelvis knutna händer, men det kan drabba vilken vilken muskelgrupp som helst), men det borde i så fall betyda att nackmusklerna fortsatte vara låsta även i döden vilket jag inte vet om så var fallet.
Nej, det finns ingen uppgift på att JFK ska ha befunnit sig i ett förvridet tillstånd när han dog på operationsbordet på Parkland. Ej heller på att han ska ha "rätats ut" innan obduktionsfotografierna togs på Bethesda.

Så här långt har du således inte visat hur en nervreaktion ens är möjlig som förklaring till huvudrörelsen, än mindre bevisat att så var fallet.
Citera
2017-08-01, 19:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Som jag listade ovan så har Donald Thomas ett antal invändningar mot en nervreaktion som orsak till huvudrörelsen:

1. Människans bakre muskulatur har inte den funktionen att "kasta" huvudet snabbt bakåt. Dess funktion är att hålla människan upprätt. Som praktisk verifikation föreslår han att läsaren själv, sittande på en sängkant, försöker replikera rörelsen. Jag lyckades inte. Har du testat?

2. Möjliga kända typer på nervreaktioner är antingen fördröjda eller så är de av en motsatt typ än de som JFK i så fall uppvisar momentant vid impact.

3. Oavsett mer eller mindre möjlig typ av nervreaktion finns ingen förklaring till att JFK's huvud kastas bakåt först, varpå resten av torso följer strax efter.

Rigor mortis/likstelhet är inte en momentan reaktion. Den tar timmar.

Nej, det finns ingen uppgift på att JFK ska ha befunnit sig i ett förvridet tillstånd när han dog på operationsbordet på Parkland. Ej heller på att han ska ha "rätats ut" innan obduktionsfotografierna togs på Bethesda.

Så här långt har du således inte visat hur en nervreaktion ens är möjlig som förklaring till huvudrörelsen, än mindre bevisat att så var fallet.

Det var väl själva fan nu när jag skrivit att jag inte ska besvara dig.
Lär dig åtminstone läsa om du ska hålla på och tramsa - jag skrev inte ett ord om rigor mortis/likstelhet... Jag har inte heller skrivit något om "människans bakre muskulatur" - jag skrev om postmortem spasm (även kallat instantaneous rigor - du kan ju googla ordet "instantaneous"..) samt om en av läkarna som låg bakom upptäckten att nervimpulser kan stimuleras av fysisk kontakt i hjärnan och då ger upphov till reaktion på motsatt sida av kroppen, något som tydligt kan ha skett på JFK...
Stör mig inte med mer okunniga dumheter nu - jag kommer inte svara på mer nonsens, (hoppas jag återigen)...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-08-01 kl. 19:43.
Citera
2017-08-01, 19:45
Avstängd
Citat:
Det var väl själva fdan nu när jag skrivit att jag inte ska besvara dig.. Lär dig åtminstone läsa om du ska hålla på och tramsa - jag skrev inte ett ord om rigor mortis/likstelhet... Jag har inte heller skrivit något om "människans bakre muskulatur".
Stör mig inte med mer dumheter nu.
Ha! Det är ingen som tvingar dig att besvara inlägg. Det är du som tvångsmässigt gör det oavsett om de är riktade till dig eller någon annan. Oavsett om du har något svar, rätt eller fel. Jag upprepar:
Har du något annat än gnäll att erbjuda, eller ska vi lägga även "nervreaktion" till alla de exempel på desinformation och junk science som lagts fram av förespråkare av den officiella 'förklaringen' det senaste halvseklet?
Citera
2017-08-01, 20:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Här finns en bild där man kan se var på respektive hjärnhalva som nackmuskulaturens nervansamling sitter: http://neurones.co.uk/Neurosciences/Tutorials/M4/M.4.1a%20Cortex%20Methods.html

Jämför sedan med t.ex. denna illustration av var i huvudet på jfk som kulan passerade: http://www.jfk-lecomplot.com/doc_fichiers/Head_Wound_Drawing.jpg

Alla (troligtvis med undantag för onopono) kan givetvis se att kulan passerade ganska exakt tvärs igenom kontrollcentrat för just motstående kroppshalvas nackmuskulatur..
Citera
2017-08-01, 20:47
Avstängd
Citat:
Här finns en bild där man kan se var på respektive hjärnhalva som nackmuskulaturens nervansamling sitter: http://neurones.co.uk/Neurosciences/Tutorials/M4/M.4.1a%20Cortex%20Methods.html
Ingen som ifrågasätter.

Citat:
Jämför sedan med t.ex. denna illustration av var i huvudet på jfk som kulan passerade: http://www.jfk-lecomplot.com/doc_fichiers/Head_Wound_Drawing.jpg
Även om den här versionen av huvudskadornas utseende och placering stämmer (källa?) så är det inte heller här någon som har några invändningar mot att en kula kan ha träffat och påverkat respektive kontrollcentra för respektive muskler.

Citat:
Alla (troligtvis med undantag för onopono) kan givetvis se att kulan passerade ganska exakt tvärs igenom kontrollcentrat för just motstående kroppshalvas nackmuskulatur..
Att en kula kan ha passerat ett kontrollcentra för en muskelgrupp innebär inte att:

1. Dessa muskler kan ha "krampat" momentant vid tiden för impact.

2. Dessa muskler överhuvudtaget kan få huvudet att röra sig på det sätt som är synligt i Zapruderfilmen.

Du har således fortfarande inte visat hur det här ens är en möjlig möjlighet, än mindre visat hur det faktiskt var orsaken. Så här långt är det endast ett i raden av skitnödiga exempel på lösa antaganden som försök till motargument till vad som hela världen kan se, att JFK träffades av minst en kula framifrån och att det här sedan dag ett har mörkast av de krafter som egentligen låg bakom mordet.

Bättre kan du.
Citera
2017-08-01, 21:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Det finns inget sådant samband. Det är dina klockan 1 på natten fantasier som spökar.

Kennedy kan röra på sig av fri vilja eller av en reflex, orsakad av kulan, det vet vi inte.
Att JFK är ihopsjunken (slumped) aningen framåt vid tiden för huvudskottet är det ingen utom du som ifrågasätter. Varken de som tror att en ensam Oswald låg bakom, eller de som tror att en konspiration med fler skyttar låg bakom. Att det i sin tur beror på det första träffande skottet är nog också en hyfsat säker förklaring om du inte vill hävda att JFK nickade till och tog en tupplur mitt under skottlossningen.

Ingenting förvånar mig längre när det kommer från dig. The sky is the limit ...

Citat:
Och är JFK avslappad så borde han åka framåt när bilen minskar sin hastighet och åka bakåt när bilen ökar sin hastighet.
Ja, och? Enligt FBI, Alvarez, ITEK, etc och en enig kritikerkår så bromsar limon in med början direkt efter första skottet för att därpå ett par sekunder efter det sista skottet, snabbt accellera från platsen. Dessutom syns ett rött bromsljus i Muchmore-filmen precis när skottet i huvudet inträffar. Det här sammantaget ger att limon har en relativt låg hastighet när skottet träffar (ca 6 - 7 mph) och att ekipaget descellererar vid impact ---> JFK ihopsjunken aningen framåt.

Att JFK's huvud därpå våldsamt kastas bakåt momentant vid kulans impact kan således inte bero på att ekipaget helt plötsligt och med ett gudomligt sinne för timing accellererar framåt, eftersom det sker först ca 2-3 sekunder senare.

Citat:
Ingen har sett denna fantasi skytt.
Svår att se om hen står bakom ett högt staket i skuggan av omgivande träd och buskar. Svår att gripa om denne visar upp Secret Service-ID till de två upprusande poliser som först anlände till platsen. Trots att ingen tillhörande Secret Service befann sig på eller kring Dealey Plaza förrän tidigast ca 20 minuter efter skotten. Det var dessutom TVÅ civilklädda personer som gjorde likadant inför poliser bakom TSBD direkt efter skotten ... visade upp ID från Secret Service. Ingen vet vilka dessa "agenter" var för några, men att de skyddade JFK vid tiden för mordet blir nog ytterst svårt att argumentera för, om inte din signatur börjar på Pekk ...

En inte helt ointressant iakttagelse i sammanhanget är att det var samma division inom CIA som stod för diverse lönnmord på höga politiker (t.ex. Kongos förste folkvalda premiärminister Patrice Lumumba) som också vid tiden ansvarade för tillverkning och utdelning av just Secret Service's ID-handlingar.

Citat:
Kennedy har heller inga skador av den spännande frangible kulan.
Det enda som syns i de röntgenbilder som HSCA's medicinska panel fick tillgång till i slutet av 70-talet är ett ca 5 cm brett band av små metallfragment vilka endast kan ha kommit från en projektil som färdats genom övre delen av höger hjärnahalva. Kopparmantlade kulor lämnar inga sådana fragment efter sig, det gör endast mjuka blykulor.

Citat:
Inget ingångshål. Inget utgångshål. Inga skador eller spår av kulan har heller påträffats.
Inga spår? Förnekar du existensen av det breda bandet av metallfragment?
Senast redigerad av onopono 2017-08-01 kl. 21:32.
Citera
2017-08-02, 01:42
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Menar du här att generalen dödades med en förgiftad kula?

Nej, han dödades av en grovkalibrig kula. Jag såg det här Live på thailändska nyhetssändningar när det hände. Samma film cirkulerade i media några dagar till men sedan blev den bortblåst, kan inte hitta den på youtube. Det intressanta är att kroppen viker ihop sig helt, ett hjärnskott slår ut hela systemet, ungefär som när man knockar en människa med ett rent slag.

Foto: http://www.primanews.org/wp-content/uploads/2015/11/Major-General-Khattiya-Sawasdipol.jpg

Så han blev som en splatterdocka. Tycker Kennedy verkar ha kontroll på sina armar efter skottet. Kennedy sitter ioförsig i ett bilsäte som lutar aningen bakåt men han bör falla framåt eller åt sidan ganska omgående.

Ok, en förklaring kan ju vara att kulan bara skadar att han är vid liv efter det här? Men hur hög är sannolikheten att ett hjärnskott bara skadar?
Citera
2017-08-02, 02:12
Avstängd
Citat:
Nej, han dödades av en grovkalibrig kula. Jag såg det här Live på thailändska nyhetssändningar när det hände. Samma film cirkulerade i media några dagar till men sedan blev den bortblåst, kan inte hitta den på youtube. Det intressanta är att kroppen viker ihop sig helt, ett hjärnskott slår ut hela systemet, ungefär som när man knockar en människa med ett rent slag.

Foto: http://www.primanews.org/wp-content/uploads/2015/11/Major-General-Khattiya-Sawasdipol.jpg

Så han blev som en splatterdocka. Tycker Kennedy verkar ha kontroll på sina armar efter skottet. Kennedy sitter ioförsig i ett bilsäte som lutar aningen bakåt men han bör falla framåt eller åt sidan ganska omgående.

Ok, en förklaring kan ju vara att kulan bara skadar att han är vid liv efter det här? Men hur hög är sannolikheten att ett hjärnskott bara skadar?
Jag får inte ihop det. Först säger du att JFK sköts med en gift-pistol eftersom giftet ifråga dödar direkt, vilket sällan är fallet med en gevärskula. Sedan säger du att generalen ifråga dödades direkt med en gevärskula i huvudet.

Hur ska du ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in