Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
25 000 x 6 = 150 000
125 000 x 5 = 750 000
Hur blir det på något vis 350 000? Eller har jag missat nåt?
Helt korrekt. Jag räknade fel i villervallan. 150 000 dollar, ca 800 000 dollar/6,5 miljoner kronor i dagens köpkraft. LIFE tjänade inte någonting på den rörliga filmens rättigheter, eftersom att man låste in den i 12 år utan att visa den publikt och därpå sålde tillbaka den för 1 dollar till Zapruder, när Geraldo Rivera visade en piratkopia av den för det amerikanska folket i sin TV-show, Good Night America, 1975.
När sedan filmen föll under JFK Records Act 20 år senare så fick familjen Zapruder ytterligare 16 miljoner dollar, den här gången av USA's skattebetalare.
Citat:
I övrigt är det bara att konsterna att du inte verkar ha kontakt med verkligheten, när du påstår att SnakePlisssken skulle haft fel hela vägen, då det är ett solklart faktum att DU är den som beslagits men lögner och bevisade falska påståenden otaliga gånger i tråden. Så den som diskuterar ohederligt och uppvisar tydliga bevis på att vara rättshaverist är du själv.
Precis som ovan erkänner jag direkt när jag har fel i sak. Alltid. Om du menar att något annat jag har prenterat i diskussionen med SnakePlisssken inte stämmer, så går det ju utmärkt att presentera det. Precis som du gjorde här ovan.
Citat:
Varför i hela friden skulle inte Kennedy kunna knycka till i nån nervreaktion i den situationen när det är välkänt att t ex höns som slaktas kan sprätta iväg och kuta iväg bra många meter med avhugget huvud....
Jag har bett SnakePlisssken att presentera sitt underlag för den typen av nervreaktion han menar orsakade rörelsen. Jag väntar fortfarande på att han gör det.
Vad gäller får, kanin, höna och andra djurs reaktioner på dödliga huvudskador så är dessa anatomiskt helt olika människan. Dessutom är det oftast de muskler som reagerar reflexmässigt vid plötslig fara som även aktiveras i dödsögonblicket och även här är det helt andra muskler än hos människan.
Citat:
Kennedys huvudrörelse i denna händelse bevisar föga eller ingenting, då det är plenty med andra saker som visar att det mest sannolika är ett skott av Oswald från TSBD.
Det som diskuteras för närvarande är just huvudrörelsen och vad som kan ha orsakat den. Andra argument för- och emot ett skott framifrån bemöter jag gärna när den här huvudrörelsen är avklarad.
Jag har visat att den här huvudrörelsen:
- Inte kan ha orsakats av avslappning + limons accellerering + kula bakifrån.
- Inte kan ha orsakats av en s.k. jet-effekt + kula bakifrån.
- Mycket väl kan ha orsakats av överfört momentum/energi + kula framifrån.
Och, att jag väntar på en vetenskapligt underbyggd förklaring som går ut på att rörelsen kan ha orsakats av en "nervreaktion" + kula bakifrån.
Har du en sådan du vill argumentera mer utförligt för?
Var så god.