2017-08-01, 18:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonaHelmsley
Då är det iallafall inte maken som tagit henne av daga. Kan då fortfarande vara ett vansinnesdåd, alternativt att det är en ny pojkvän eller annan tillfällig förbindelse som gjort det?

Kan röra sig om en tillfällig då som inte ens de nära vet om. Annars i regel är det i dessa kretsar polisen kollar inom direkt och då får man ofta fram en misstänkt rätt snabbt. Här verkar det vara lite oklart vilket då kan tyda på att hon råkat ut för någon helt okänd. Sedan återstår det att se om kvinnan som äger bilen och bostaden är den kvinna som blivit mördad.

Citera
Medlem
Så hade kvinnan flyttat själv till Surahammar stod hon var nyinflyttad ?
Citera
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 36th
Kan bli mycket irritation på återvinningscentralerna. Inte säkert att det finns en tidigare relation mellan GM och BO utan att det var ett impulsdåd.

Ja det finns ju återvinnings "poliser " som brukar stå o veta bäst
Citera
2017-08-01, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaakpa
Det är ju för att inte påverka ANDRA vittnen som man inte har hört ännu!!!
INGEN kan veta att de initiala vittnesrapporterna är korrekta och det behövs fler än ett vittne för att fälla mördaren i en eventuellt kommande rättegång,
Tror nog det räcker med teknisk bevisning, om de nu kan fånga in brottslingen och faställa det, ett trovärdigt vittne är fullt tillräckligt.
Det här med att konsekvent INTE gå ut med signalement har börjat i samband med invandringsvågen.
Jag fattar att i vissa lägen är det inte bra, men ALLTID samma ursäkt, det köper jag inte.
Inte så att uppklarings % har ökat de sista åren hos polisen direkt.
Citera
2017-08-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Frågan är om han dog utan misstanke om brott ??
Men din hänsynslösa råtta, låt mannen vila i frid. Vad fan ska du in där o snoka för? Usch. Fokus på kvinnan.
Citera
2017-08-01, 18:25
Medlem
Hon var ju lärare och författare...har hört henne på radion..
Citera
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Är inte poängen med att snabbt gå ut med signalement när man fått in trovärdiga vittnesuppgifter att fånga förövaren?
Om jag har befunnit mig i ett område där ett brått begåtts och sett en mängd människor så är det väl av största vikt att jag så snart som möjligt får reda på om jag har sett en människa med ett visst signalemenet…om 3 dagar har jag glömt vad för människor jag mötte och mitt vittnesmål blir inte ett skatt värt då, de flesta har glömt vilka okända människor de stött på för 3 dagar sen.

Nej det är bara dåliga ursäkter för att inte riskera att peka finger på invandrar element för de kan gynna SD och även om människor far illa så skall inget som möjligen kan gynna SD förekomma, för fn vår finansminister harv aviserat att hon hellre försätter landet i kris än samarbetar med dem.
Varför gick det bra med att gå ut med vittnesmål för 20 år sedan, inte så att brottsuppklarningsstatistiken var sämre då.
När Anna Lind blev knivhuggen på NK berättade ett vittne att mannen hade en militärjacka. Det signalementet släpptes ut. Folk som såg en man i grå munktröja (vilket var gärningsmannens riktiga klädesplagg) kan ha hållit sig från att ringa in eftersom mannen som eftersöks skulle ha en militärjacka. Det är därför viktigt att låta signalement hållas hemligt en stund och låta människor ringa in på eget initiativ om de har sett någonting märkligt. Vittnen berättar fel hela tiden och om de blir det minsta lilla påverkade av någon annan ändrar de historian blixtsnabbt. Det ligger i människans natur. Varje gång vi gräver upp ett gammalt minne konstruerar vi upp det i huvudet igen och där kan detaljer sakta men säkert (eller otroligt fort) förändras. Om utredningen senare stagnerar kan man gå ut med signalement man fått in till allmänheten.
Senast redigerad av AA-suited 2017-08-01 kl. 18:28.
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Frågan är om han dog utan misstanke om brott ??
Vad jobbade Stickan med?
Citera
2017-08-01, 18:31
Medlem
Besökte tidigare "sura" och "hallsta" emellanåt i tjänsten. Nästan en tidsresa" då det iCentrum hängde tvättäkta gamla hederliga alkisar utanför coop typ. Fyllegrej förmodligen, eller?
Citera
2017-08-01, 18:33
Medlem
Usch på er som sitter å snokar i en död mans föredetta liv. Mycket kan ha hänt sen 2015. Varför ens snoka om hans liv? Lite respekt kan man ha åtminstone. Hon har säkert hittat en ny där det sedan gått snett.
Citera
2017-08-01, 18:35
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ja det finns ju återvinnings "poliser " som brukar stå o veta bäst

Det är också min teori. De har båda kört till återvinningsstationen och där har GM blivit kränkt eller provocerad och det slutade med ett psykbryt. Tveksamt om GM verkligen ville mörda. Det finns gott om män som av olika anledningar har kort stubin, t.ex. p.g.a. anabola steroider, alkohol eller andra droger.
Citera
2017-08-01, 18:37
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Usch på er som sitter å snokar i en död mans föredetta liv. Mycket kan ha hänt sen 2015. Varför ens snoka om hans liv? Lite respekt kan man ha åtminstone. Hon har säkert hittat en ny där det sedan gått snett.

Ingen snokar man kan bara uppge olika teorier i samband med mord
Endera är det med relation till någon eller något som hänt eller en galnings överfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in