2017-08-01, 17:52
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Vet inte om det är relevant men på Hotellgränd 7 bor en El*na S*ubb*ta Åsb*rg. Första efternamnet är inte svenskt, klingar mer som arabiskt eller afrikanskt i mina öron.

Men din störda människa, hennes namn klingar ryskt. Herregud vad idioter det finns.
Häng med i tråden
Citera
2017-08-01, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Kod 291 var en speciell kod som man använde i STORM-registret (där alla polisinsatser registreras) under den särskilda insatsen Alma. Alla insatser där asylsökande var inblandade skulle kodas så.

Kommenderingen avslutades i februari 2016 så koden används inte längre.

Men visst var det lite skumt. Man bestämde att alla dessa händelserapporter var arbetsmaterial inom den pågående insatsen och ingen kunde alltså få ut uppgifterna under de månader insatsen pågick.
Uppgifter som normalt är offentlig handling.

Om man har en speciell insats mot t ex organiserad brottslighet så vore det begripligt att man inte vill röja vissa saker under pågående insats. Däremot är det svårt att förstå varför helt orelaterade isolerade incidenter skulle behöva hemlighållas under flera månader.

Kan du ge ett vettigt skäl till detta?

Nej det kan han inte. Personen du försöker resonera med förstår fortfarande inte att polisen jobbar åt regeringen och bedriver en politisk agenda. Han tror att det är en slump att Dan Eliasson är polischef etc och att det inte förekommer PK överhuvudtaget.

Men till topic, det borde vara lätt att finna hennes man eller ex.
Senast redigerad av redlineoffside 2017-08-01 kl. 17:57.
Citera
2017-08-01, 17:57
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha00
Från Ryssland

Närmare bestämt från S:t Petersburg, om man får tro hennes profil på Google+...?
Citera
2017-08-01, 18:01
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon står listad som änka/efterlevande partner på mer info. Hon kommer säkert ursprungligen från Ryssland då hon har skrivit en bok om den ryska förskolan.

Då är det iallafall inte maken som tagit henne av daga. Kan då fortfarande vara ett vansinnesdåd, alternativt att det är en ny pojkvän eller annan tillfällig förbindelse som gjort det?
Citera
2017-08-01, 18:02
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Ok hon har gift sig med svensk fått uppehållstillstånd lurat han på pengar o skilt sig !! Det det hela

Hon är inte skild hennes man är död. Du verkar lite fel på det mesta..
Senast redigerad av why123 2017-08-01 kl. 18:03. Anledning: .
Citera
2017-08-01, 18:05
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Hon är inte skild hennes man är död. Du verkar lite fel på det mesta..

Då blev det knepigare att utreda
Hon har iaf gjort någon gubbe rejält arg
Citera
2017-08-01, 18:07
Medlem
Polisen sa nu i nyheterna att det kan handla om mer än en GM, det utesluts inte.
Citera
2017-08-01, 18:08
Medlem
kardashanarsels avatar
Hur dog hennes make ? Dog han i Sverige eller Ryssland
Vet att han var svensk men VAR dog han
Citera
2017-08-01, 18:12
Medlem
why123s avatar
Citat:

Jag tror inte att vi har hunnit få hela hennes livshistoria ännu, hon har trots allt bara varit död några timmar. Det är fint av dig att du tror att någon släkting eller vän till henne har som första prio att informera oss om var, när och hur han dog
Citera
2017-08-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Säkert många vittnen som inte har hörts eller hört av sig än, det har ju bara gått ett par timmar, bara dumt att förstöra utredningsläget med att gå ut med ett signalement i nuläget.
Är inte poängen med att snabbt gå ut med signalement när man fått in trovärdiga vittnesuppgifter att fånga förövaren?
Om jag har befunnit mig i ett område där ett brått begåtts och sett en mängd människor så är det väl av största vikt att jag så snart som möjligt får reda på om jag har sett en människa med ett visst signalemenet…om 3 dagar har jag glömt vad för människor jag mötte och mitt vittnesmål blir inte ett skatt värt då, de flesta har glömt vilka okända människor de stött på för 3 dagar sen.

Nej det är bara dåliga ursäkter för att inte riskera att peka finger på invandrar element för de kan gynna SD och även om människor far illa så skall inget som möjligen kan gynna SD förekomma, för fn vår finansminister harv aviserat att hon hellre försätter landet i kris än samarbetar med dem.
Varför gick det bra med att gå ut med vittnesmål för 20 år sedan, inte så att brottsuppklarningsstatistiken var sämre då.
Citera
2017-08-01, 18:17
Medlem
Kan bli mycket irritation på återvinningscentralerna. Inte säkert att det finns en tidigare relation mellan GM och BO utan att det var ett impulsdåd.
Citera
2017-08-01, 18:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Han hette Stig och gick bort i november 2015. Kan du nöja dig med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in