2017-08-01, 13:50
Medlem
Bajens helt sinnessjuka misshandel av en julgran till ära grävde jag upp denna gamla goding några sidor bakåt, som tillsynes verkat passera allihopa obemärkt:

Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
En malmöbög med judestjärnan som symbol tar sig ton (på fyllan?

Stay classy bajen.
Citera
2017-08-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finkelsten
Det totala antalet djurgårdare på arenan måste dock ha varit snarare 6000-6500.
Ni var säkert 10 000. Minst!
Citera
2017-08-01, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theya
Stay classy bajen.
Så jävla märklig kommentar. Han som bajare hånar för oss att vi har en "judestjärna" i vårt klubbmärke (trots att stjärnan kommer från Malmös första stadssigill, då det bodde exakt noll (0) judar i Malmö), trots att hans egen klubb grundades av en jude.
Citera
2017-08-01, 15:17
Medlem
När dif har invasion växer alltid siffran för varje gång den rapporteras.

Om 2-3 år kommer gårdare att snacka om den legendariska resan till Eskilstuna där man var 12-13k.
Citera
2017-08-01, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Ni var säkert 10 000. Minst!

Nja alltså, arenan var fullsatt: 7500 pers. Enligt min uppskattning var max 1000-1500 av dessa AFC-supportrar. Tycker du att det låter orimligt på nåt sätt, sett till deras tidigare publiksiffror?
Citera
2017-08-01, 15:37
Medlem
Citat:
Nja alltså, arenan var fullsatt: 7500 pers. Enligt min uppskattning var max 1000-1500 av dessa AFC-supportrar. Tycker du att det låter orimligt på nåt sätt, sett till deras tidigare publiksiffror?
Jag tycker att det låter orimligt när era SLO:er (som har tät kontakt med den arrangerande föreningen) bedömer det som 4300.

Att möten med storstadslagen alltid lockar mer än de vanliga serielunksmatcherna för folk ute i hålorna är knappast något nytt fenomen.
Citera
2017-08-01, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Jag tycker att det låter orimligt när era SLO:er (som har tät kontakt med den arrangerande föreningen) bedömer det som 4300.

Att möten med storstadslagen alltid lockar mer än de vanliga serielunksmatcherna för folk ute i hålorna är knappast något nytt fenomen.

Ja, jag antar att SLO syftar på folk som reser från Stockholm, sen tillkommer massa lokala djurgårdare. Jag vet inte vad man kan säga, det var uppenbart på plats att det lokala lagets support var väldigt liten.
Citera
2017-08-01, 15:57
Medlem
Laddjulias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Om 2-3 år kommer gårdare att snacka om den legendariska resan till Eskilstuna där man var 12-13k.

Haha här kommer han, bajenkrigaren. Känns det jobbigt nu när vi ligger 2:a? Mindervärdeskomplexet lyser hela vägen Mora.

Kämpa bajen kämpa
Citera
2017-08-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ja, jag antar att SLO syftar på folk som reser från Stockholm, sen tillkommer massa lokala djurgårdare. Jag vet inte vad man kan säga, det var uppenbart på plats att det lokala lagets support var väldigt liten.
Öh, SLO beräknar ju ändå bara hur många som är på matchen, inte varifrån alla kommer.
Citat:
Ursprungligen postat av Laddjulia
Haha här kommer han, bajenkrigaren. Känns det jobbigt nu när vi ligger 2:a? Mindervärdeskomplexet lyser hela vägen Mora.

Kämpa bajen kämpa
Nä, då malmö tveklöst vinner guldet spelar det inte så stor roll om ni ligger tvåa eller sjua.

Imponerande med 15.000 gårdare i E-tuna, hursomhelst!
Citera
2017-08-01, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Så jävla märklig kommentar. Han som bajare hånar för oss att vi har en "judestjärna" i vårt klubbmärke (trots att stjärnan kommer från Malmös första stadssigill, då det bodde exakt noll (0) judar i Malmö), trots att hans egen klubb grundades av en jude.

Han är nog bara förvirrad, bajen har ju svårt att hålla reda på när och hur de grundades. Inte konstigt att han inte vet vem som grundade deras förening då.

På samma inslagna väg tror säkert stackarn att 121 (efter hans nick) ligger i Midsommarkransen och tillhör Söder.

Det är lätt att googla postkoder och skriva homofobiskt skitsnack på nätet.

Citat:

Kommer KGB och annat pack följa med oss ut i Europa och veva våra julgranar nästa år?
Senast redigerad av Theya 2017-08-01 kl. 16:18.
Citera
2017-08-01, 16:35
Medlem
Citat:
Öh, SLO beräknar ju ändå bara hur många som är på matchen, inte varifrån alla kommer.

Ja iofs är det obegripligt. Att drygt 3000 på plats var AFC-supportrar stämmer helt enkelt inte. Om du är väldigt intresserad kanske kan du kan hitta bilder från arenan som snabbt bekräftar det.
Jag ville bara addera till den ursprungliga kommentaren som jag antog syftade på djurgårdare som åkt från Stockholm, med hur det totala stödet såg ut. Jag upplevde inte att drygt 6000 var förvånande, det var vad jag förväntade mig en sån dag en knapp timmes resväg bort. Är det bajens referensramar på bortaföljen som sår tvivel?
Citera
2017-08-01, 16:43
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
.

Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
.

Citat:
.
Jag måste ge uttryck för mitt supertourettes ibland. Ber inte om ursäkt. = )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in