2017-08-01, 12:32
Medlem
Var det inte i veckans brott med GW hon var med?
Citera
2017-08-01, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Vem har sagt att KB hade ett direktnummer på sjukhuset? I de allra flesta fall när man sökte folk på jobbet -92 så var man tvungen att fråga efter personen i fråga inget konstigt med det. När dom svarade på avdelningen så frågande han bara efter K*rin, hur svårt kan det vara? hade han tur så svarade hon direkt.
Och nu var det ju inte heller så att KM var i något drängfylletillstånd den här kvällen för då hade Helena förmodligen levt idag, jag kan däremot tänka mig att han var ganska kraftigt berusad, kanske i synnerhet under några timmar. Sen att han själv under förhör påstår att han var så berusad att han inte minns ett skvatt är ju en uppenbar lögn för att komma undan allt ansvar och slippa besvara svåra frågor, då är det betydligt enklare att bara köra på " jag minns inte" som ett konstant svar.

Dessutom tror jag att hon jobbade på ett gruppboende I Skövde under denna tid.
Citera
2017-08-01, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Mitt svar var på klimakteriehäxans inlägg.

Det är bäddat för missförstånd och aningen svårläst här ibland.
Däremot vet UA nu med all sannolikhet vem som kallas pilot och har själv föreställt sig kvällens och nattens händelseförlopp utefter det. Undrar om det händelseförloppet skiljer sig idag jämfört med det hon föreställde sig för 25 år sedan?

Ja svårtolkat om man felaktigt återger något: Klimakteriehäxans text så låter det som om att hon blir chockad när hon får veta vem det är. Det som jag läste/lyssnade på som UA så sa hon att Om det skulle vara så att GM var någon de känner så skulle det vara svårt att förstå men att så kan det ju vara: klimakteriehäxans text: "Någonstans bland alla texter så uppger ju UA i en intervju att när hon blir varse vem pilot är så blir hon väldigt chockad,upprörd (minns ej exakt ordval) och det kan väl tolkas som att det är någon hon känner till pga reaktion"
Citera
2017-08-01, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meriksson85
Var det inte i veckans brott med GW hon var med?
Jag lyssnade på alla delarna o läste texter från Fallet Helena radio Skaraborg. Där yttrade UA sig angående GM.
Citera
2017-08-01, 12:58
Medlem
Ugglan.s avatar
Hela den här tråden skulle vinna mycket på om alla läser varandras inlägg NOGGRANT och kanske också backar någon sida INNAN man kommenterar. Och när någon citerar kommer ju just bara citatet med plus det nya inlägget, men inte den eventuella texten som "citatet citerade". Som gjort för missförstånd. Det är ju bara att klicka på pilen i en redan citerad text så får man ju bakgrunden.
Citera
2017-08-01, 13:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Ja svårtolkat om man felaktigt återger något: Klimakteriehäxans text så låter det som om att hon blir chockad när hon får veta vem det är. Det som jag läste/lyssnade på som UA så sa hon att Om det skulle vara så att GM var någon de känner så skulle det vara svårt att förstå men att så kan det ju vara: klimakteriehäxans text: "Någonstans bland alla texter så uppger ju UA i en intervju att när hon blir varse vem pilot är så blir hon väldigt chockad,upprörd (minns ej exakt ordval) och det kan väl tolkas som att det är någon hon känner till pga reaktion"

Antar att det som nu diskuteras och som blandas ihop förmodligen är sekvensen där UA och GA uttalar sig om vem dom tror kan vara GM i P4 Fallet Helena, Avsnitt 3 "Mannen med pilotglasögon", med början 20:07 in i programmet.
Citera
2017-08-01, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Antar att det som nu diskuteras och som blandas ihop förmodligen är sekvensen där UA och GA uttalar sig om vem dom tror kan vara GM i P4 Fallet Helena, Avsnitt 3 "Mannen med pilotglasögon", med början 20:07 in i programmet.
Ja det stämmer men nångång efter 22:00 på inspelningen. En av systrarna säger att det med största sannorlikhet är någon dom känner. Inte att hon vet vem GM är.
Citera
2017-08-01, 13:54
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Dessutom tror jag att hon jobbade på ett gruppboende I Skövde under denna tid.

Du kan ha ratt har. Hon kan ha borjat arbeta vid sjukhuset i Skovde senare.
Citera
2017-08-01, 14:27
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Det är väl det eller en medkumpans (kompis, vän) bil, ngn som skulle köra honom hem kanske? Vet du förresten om han känner MR d.ä.? (På legoos inlägg)

Vet inte det. Vet bara att dom bodde nära varann vid tidpunkten. Så nog bör dom iaf känna till varann.
Citera
2017-08-01, 14:29
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Högintressanta uppgifter om bilresan till Töreboda;

Nästa bitar att lägga till i pusslet:

* Vem var den ev. femte personen som åkte med KB till Töreboda?

* Vilka delade UA o HA taxi med för att åka tillbaka till Mariestad?

Kanske Mats Ö. Han var iaf på festen.
Citera
2017-08-01, 14:35
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Att UA kände eller känner pilot och/eller gm talar väl allt för.
Men i vilken intervju har UA uttalat sig och gett reaktioner på den man som senast satt anhållen och kallas pilot?

Vet inte vart, men jag läste nånstans där Ulrika blev tillfrågad om dom kände "pilot". Hon svarade: "Vi vet vem han är". Det svaret säger inte så mycket. Men min tolkning är att dom inte "känner" honom.
Citera
2017-08-01, 14:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Vet inte vart, men jag läste nånstans där Ulrika blev tillfrågad om dom kände "pilot". Hon svarade: "Vi vet vem han är". Det svaret säger inte så mycket. Men min tolkning är att dom inte "känner" honom.

Jag har också fått intrycket av att Helenas familj vet vem som är "pilotmannen".
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-01 kl. 14:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in