Om nu Klas M (vore väl bra att benämna förekommande personer så istället, då det efter 10½ år ännu inte finns något nålat inlägg där alla initialer förklaras - det ska till ett hiskeligt ovanligt förnamn för att det ska bli ett google-bekymmer) är Pilotmannen och har "slunkit igenom" och inte granskats ordentligt, efter att ha tillbringat så stora delar av dagen med/kring Helena, är det Kling & Klang-artat och tragiskt. På samma nivå som den sinkade (eller hur det nu var) platsundersökningen. Även om han befunnit sig i periferin av umgänget, så var det ju ingen speciellt omfattande lördagskrets.
Häpnadesväckande då att Klas M inte kunnat pressas mer effektivt, med stöd av "kläng-vittnen" från Statt och av motstridigheten i de uppgifter han själv lämnat, ifall det nu inte är något i hans person som gör det ovanligt svårt att bryta igenom. I så fall är sinnesstämningen i P4 Skaraborg-intervjun också skådespeleri. Som jag ser det är detta möjligt, men inte sannolikt. Är det inte något fullkomligt extraordinärt med Pilotmannens psyke, så är han nog ingen ensam gärningsman. Noterat att fler än jag har fortsatt svårt att helt bortse från den taggbuskboxande herrn och dennes attityd.
Ursäkta om det blev lite svamligt. Knepig tråd att hoppa in i. Men en specifik fråga, på tal om det med P4-programledarnas roll som jag berörde i mina första inlägg här: kan det ha varit en avsiktlig manöver att "råka" avvika från linjen i svaret och sedan redigera, i chatten? I så fall underskattar jag Pernilla.
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Och du i min. Att lämna ett anonymt tips som leder till honom själv vore rent idiotiskt, det inser förhoppningsvis även du.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Ja det vore idiotiskt ur GM:s synvinkel att lämna ett anonymt tips som ev. skulle kunna knytas till honom själv.
Snälla. Du gör ett hästjobb i många trådar och verkar vara genuint sympatisk, så man har ju inte hjärta att rapportera, men när du instämmer vore det tacknämligt om du slutade upp med inlägg där du
enbart omformulerar kontentan.