2017-08-01, 14:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Kanske Mats Ö. Han var iaf på festen.

Ja, MÖ var på festen, helt riktigt.
Citera
2017-08-01, 14:46
Medlem
Citat:
Vet inte vart, men jag läste nånstans där Ulrika blev tillfrågad om dom kände "pilot". Hon svarade: "Vi vet vem han är". Det svaret säger inte så mycket. Men min tolkning är att dom inte "känner" honom.
Eller så vill de inte/ kan de inte svara att de känner honom. Men han kanske var såpass nära så att han var en i gänget som var med på fester och festande.

Dom kanske inte vill säga att dom 'känner honom. De vill kanske ha distans pga polisutredning och obehaget att de känner honom.

Att de säger vi vet vem han är kan också passa som att de känner honom.
Citera
2017-08-01, 15:39
Medlem
FedupFlorences avatar
En stor del av det som diskuteras här är information som är känt av ett flertal personer och sedan tidigare delgivet till de utredare som arbetat med fallet.

Utredningen bör sedan 25 år tillbaka tex veta vilka personer som var med HA från skjuts från föräldrahemmet till PWs förfest, vilka som var där, vilka som tog taxi med HA och släpptes av i Mariestad.

UA, PW m fl bör tex tidigare ha vittnat om vilka som var med och när, och varför de eventuellt avvek.

Har UA och PW nästan all, eller all information som behövs för att lägga det här pusslet klart eller har de inte det? De har för många år sedan delgett utredningen sin information - utan förbehåll får vi anta.

Flera personer är nära HA i tid och rum flera timmar innan hon försvinner. Flera personer är åter runt UA några timmar efter att HA har försvunnit och flera av dessa är samma individer.

Om alla dessa personer berättat allt dem vet, är vi då där vi är idag?
Citera
2017-08-01, 15:43
Medlem
Citat:
Vet inte vart, men jag läste nånstans där Ulrika blev tillfrågad om dom kände "pilot". Hon svarade: "Vi vet vem han är". Det svaret säger inte så mycket. Men min tolkning är att dom inte "känner" honom.

Vad ska man svara på en sån fråga i media.. ? Klas var ingen som de andra systrarna umgicks med.
.. och Helena umgicks bara med honom när KB råkade ha med honom.
Citera
2017-08-01, 15:48
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
En stor del av det som diskuteras här är information som är känt av ett flertal personer och sedan tidigare delgivet till de utredare som arbetat med fallet.

Utredningen bör sedan 25 år tillbaka tex veta vilka personer som var med HA från skjuts från föräldrahemmet till PWs förfest, vilka som var där, vilka som tog taxi med HA och släpptes av i Mariestad.

UA, PW m fl bör tex tidigare ha vittnat om vilka som var med och när, och varför de eventuellt avvek.

Har UA och PW nästan all, eller all information som behövs för att lägga det här pusslet klart eller har de inte det? De har för många år sedan delgett utredningen sin information - utan förbehåll får vi anta.

Flera personer är nära HA i tid och rum flera timmar innan hon försvinner. Flera personer är åter runt UA några timmar efter att HA har försvunnit och flera av dessa är samma individer.

Om alla dessa personer berättat allt dem vet, är vi då där vi är idag?

Jag förstår inte din fråga, men man kan tycka att de personer som funnits i Helenas omedelbara närhet under kvällen, borde ha manglats ordentligt av polis betr. alibi osv. Om K.M är pilot så har han slunkit igenom. Iaf fram till 98 och brovittnet. Kan mycket väl vara så.
Citera
2017-08-01, 16:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ev. kunna kopplas till honom själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Och du i min. Att lämna ett anonymt tips som leder till honom själv vore rent idiotiskt, det inser förhoppningsvis även du.

Ja det vore idiotiskt ur GM:s synvinkel att lämna ett anonymt tips som ev. skulle kunna knytas till honom själv.
Citera
2017-08-01, 16:23
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ringa till en person på arbetet innan mobiler fanns.

Citat:
Vem har sagt att KB hade ett direktnummer på sjukhuset? I de allra flesta fall när man sökte folk på jobbet -92 så var man tvungen att fråga efter personen i fråga inget konstigt med det.

Nej det var inget konstigt med det. När någon sökte mig på mitt arbete så frågade de efter mig. Samma sak när jag sökte någon på dennes arbete.

Så var innan mobilerna fanns eller var mycket ovanliga.
Citera
2017-08-01, 16:23
Medlem
Citat:
Jag förstår inte din fråga, men man kan tycka att de personer som funnits i Helenas omedelbara närhet under kvällen, borde ha manglats ordentligt av polis betr. alibi osv. Om K.M är pilot så har han slunkit igenom. Iaf fram till 98 och brovittnet. Kan mycket väl vara så.

Jag tänker ur fd sambons KB perspektiv så stämmer ju detta, jag tänker KB måste ha fått reda på att Helena inte hemma av TEX Pernilla och att alla är på väg dit för att leta om hon då har med sig KLas eller inte beror ju på vad han håller på med denna dag...
Men det kan ju vara så att stackars KB inte anar något lurt om sin sambo och helt plötsligt så hittar polisen det viktiga brovittnet 97 !! hon står ut ( förnekelse ) med honom ända tills det blir förhör igen 2001 då går de isär...
Varför jag skriver det här är så att man kan spekulera (läs spekulera ) i vad som har hänt runtomkring dessa tidpunkter mer än att vi vet brovittnet.
Vi vet ju också att PU var inne på förhör samma år 97 var det inte så?

Vad fick polisen reda på mellan 97 och 2001? Om något. Visste KB något som hon äntligen bestämde sig för att berätta?
Citera
2017-08-01, 16:56
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det vore idiotiskt ur GM:s synvinkel att lämna ett anonymt tips som ev. skulle kunna knytas till honom själv.

OM det nu skulle gå att teoretiskt knyta fyndplats till GM så är det ändå enbart ett vagt indicium (så vida det inte är i hans källare lr garderob). Det intressanta är vad den konkreta (inte tro o tyckande) följden skulle kunna bli, i det här fallet förmodligen ingenting. Däremot skulle det innebära en väldig skillnad för de anhöriga.

Det hela beror också på vilken agenda GM har, hur han mår mentalt o hur det påverkar hans handlande.
Citera
2017-08-01, 17:48
Medlem
Shoplifters avatar
Om nu Klas M (vore väl bra att benämna förekommande personer så istället, då det efter 10½ år ännu inte finns något nålat inlägg där alla initialer förklaras - det ska till ett hiskeligt ovanligt förnamn för att det ska bli ett google-bekymmer) är Pilotmannen och har "slunkit igenom" och inte granskats ordentligt, efter att ha tillbringat så stora delar av dagen med/kring Helena, är det Kling & Klang-artat och tragiskt. På samma nivå som den sinkade (eller hur det nu var) platsundersökningen. Även om han befunnit sig i periferin av umgänget, så var det ju ingen speciellt omfattande lördagskrets.

Häpnadesväckande då att Klas M inte kunnat pressas mer effektivt, med stöd av "kläng-vittnen" från Statt och av motstridigheten i de uppgifter han själv lämnat, ifall det nu inte är något i hans person som gör det ovanligt svårt att bryta igenom. I så fall är sinnesstämningen i P4 Skaraborg-intervjun också skådespeleri. Som jag ser det är detta möjligt, men inte sannolikt. Är det inte något fullkomligt extraordinärt med Pilotmannens psyke, så är han nog ingen ensam gärningsman. Noterat att fler än jag har fortsatt svårt att helt bortse från den taggbuskboxande herrn och dennes attityd.

Ursäkta om det blev lite svamligt. Knepig tråd att hoppa in i. Men en specifik fråga, på tal om det med P4-programledarnas roll som jag berörde i mina första inlägg här: kan det ha varit en avsiktlig manöver att "råka" avvika från linjen i svaret och sedan redigera, i chatten? I så fall underskattar jag Pernilla.

Citat:
Och du i min. Att lämna ett anonymt tips som leder till honom själv vore rent idiotiskt, det inser förhoppningsvis även du.
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Snälla. Du gör ett hästjobb i många trådar och verkar vara genuint sympatisk, så man har ju inte hjärta att rapportera, men när du instämmer vore det tacknämligt om du slutade upp med inlägg där du enbart omformulerar kontentan.
Citera
2017-08-01, 18:21
Medlem
Hej!

Skulle någon kunna lägga ut en bild på KGM runt 92
Tror det kan väcka en del minnen, om han nu är, eller inte är "pilot"
Citera
2017-08-01, 18:36
Medlem
Är det någon som känner till H från Ullervad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in