2017-08-01, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Efter 25 år i naturen är det inte mycket kvar av en kropp. Det finns undantag men ungefär 10-12 år dröjer det sen är kvarlevan borta.

Inte skelettet.
Citera
2017-08-01, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svart.framtid
Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992
Jag är rätt säker på att detta INTE är någon som håller på eftersom allt är så tyst.

I bland så tänker man en person som inte gjort något olagligt i alla år typ 25år ska den åka in på 12år på Max anstallt?

Den frågan kan lätt lösas om man Dna tester alla nyfödda och alla andra brottslingar från fortkörning.

Om man frågar mig hade jag mördat någon 1977 då var det möjligt och inte gjort ett skit under 40år hur ska man göra då?

Svammel.. Jo om du mördade någon 77 & inte "gjort ett skit" efter det så ska du naturligtvis dömas till fängelse på livstid, alternativt rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning. Vad menar du?
Citera
2017-08-01, 09:00
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack!

Jag har tänkt på det där med systrarna. OM nu KM var mannen som blev anhållen nyligen, och Helenas systrar nu fått reda på att (OM) det var han som anhölls, hur känner de det nu? Och syster U som satt med i bilen, hur står hon ut med tanken i dag (om hon nu tror att KM är gm)? Det måste i så fall vara en otroligt obehaglig känsla. Lurad? Sviken? Förbannad? Chockad? Kan inte ta in att det kan vara han, han som satt bredvid dem i bilen? Man vill nog inte ens förstå hur de känner det, för det skulle antagligen vara för hemskt och outhärdligt.

Någonstans bland alla texter så uppger ju UA i en intervju att när hon blir varse vem pilot är så blir hon väldigt chockad,upprörd (minns ej exakt ordval) och det kan väl tolkas som att det är någon hon känner till pga reaktion
Citera
2017-08-01, 09:05
Medlem
Högintressanta uppgifter om bilresan till Töreboda;

Nästa bitar att lägga till i pusslet:

* Vem var den ev. femte personen som åkte med KB till Töreboda?

* Vilka delade UA o HA taxi med för att åka tillbaka till Mariestad?
Citera
2017-08-01, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakteriehaxan
Någonstans bland alla texter så uppger ju UA i en intervju att när hon blir varse vem pilot är så blir hon väldigt chockad,upprörd (minns ej exakt ordval) och det kan väl tolkas som att det är någon hon känner till pga reaktion
Hon sa OM inte 'att hon är varse.
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-08-01 kl. 11:15.
Citera
2017-08-01, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
En skyldig som spelar oskyldig? Han vill visa att han absolut inte hade någonting med HA försvinnande att göra. Har tänkt mycket på det. Jag hade aldrig ställt upp på en intervju oavsett om jag hade varit skyldig eller inte. Men pilot vill övertyga PW att han är oskyldig, men mötet var jobbigare än han befarade och han är nervös så händerna skakar. Om han är oskyldig, varför så nervös?
Han kanske är oskyldig i sina egna ögon pga av att han kanske var vittne till att någon annan i hans sällskap var GM. Eller att han aldrig 'menade att döda henne, utan att det berodde på omständigheter. Men mötet av PW visar sig svårare än han trott. Tror han är psykiskt utmattad eftersom han kollar flashback hela tiden. Och gjorde valet att bli intervjuad pga att han kände PW och trodde det skulle lätta tyngden.
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-08-01 kl. 11:15.
Citera
2017-08-01, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hon sa OM inte 'att hon är varse.

Hon vet ju så vad menar du med om?
Citera
2017-08-01, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Hon vet ju så vad menar du med om?
Hon vet Vad?

Hon säger att Om det var någon hon känner skulle det vara svårt att få. Ungefär så sa hon i radiodokumentären.
Citera
2017-08-01, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hon vet Vad?

Hon säger att Om det var någon hon känner skulle det vara svårt att få. Ungefär så sa hon i radiodokumentären.

Hon vet vem pilot är. Trodde det var det som diskuterades med blev varse om vem
Senast redigerad av lubbe75 2017-08-01 kl. 11:48.
Citera
2017-08-01, 12:04
Medlem
FedupFlorences avatar
Att UA kände eller känner pilot och/eller gm talar väl allt för.
Men i vilken intervju har UA uttalat sig och gett reaktioner på den man som senast satt anhållen och kallas pilot?
Citera
2017-08-01, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Att UA kände eller känner pilot och/eller gm talar väl allt för.
Men i vilken intervju har UA uttalat sig och gett reaktioner på den man som senast satt anhållen och kallas pilot?
Jag skrev aldrig att reaktionerna är på just den som nu satt anhållen. Jag hörde en intervju alt. läste en text på radio Skaraborg UA svara på angående om GM skulle vara någon de känner.
Hon sa nånting i stil med att det är svårt att föreställa sig vem som gjort det men att det kan vara någon de känner. Ska se om jag hittar intervjun.
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-08-01 kl. 12:41.
Citera
2017-08-01, 12:31
Medlem
FedupFlorences avatar
Mitt svar var på klimakteriehäxans inlägg.

Det är bäddat för missförstånd och aningen svårläst här ibland.
Däremot vet UA nu med all sannolikhet vem som kallas pilot och har själv föreställt sig kvällens och nattens händelseförlopp utefter det. Undrar om det händelseförloppet skiljer sig idag jämfört med det hon föreställde sig för 25 år sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in