Citat:
Ursprungligen postat av
Under---18
Jasså så det är bonus som är frivilligt. När jag betalar för spelet så har jag köpt alla skins och vapen som är nästintill omöjliga att få om man inte köper en jävla massa lådor och nycklar för att låsa upp skiten.
DLC är material som inte blev klart i tid under utvecklingen och senare blev lite polerat för att släppas med ett hutlöst pris. 10€ för en timmes content mot ett priset av ett spel? Ett rån mot plånboken. Sen finns det några exempel på där story-material säljs i DLCn, har man betalat för detta också? eller är det bara lite bonus och frivilligt?
Förstår verkligen inte hur korkade människor kan vara och ändå tycka det företagen gör mot konsumenten är okej, när det blir dyrare för en. Det fungerade utmärkt för 10-15 år sen
Eller bara göra som på den gamla goa tiden, göra det som krävs för att låsa upp det manuellt?
Det är inte särskilt mycket svårare nu än det var förr. Jag minns fortfarande hur många spel krävde t ex att man klarade av spelet 5 gånger eller gjorde en fight i ett fightingspel 1000 gånger för att låsa upp en kostym. Skillnaden nu är att du har valet att köpa det om du vill, vilket är helt upp till dig.
Nej, det finns inget DLC som på något sätt är en obligatorisk del av huvudstoryn, och jag skulle vilja att du drog upp exempel på det. Jag förmodar att du kommer att dra upp det extra slutet i Dead Rising 4, eller möjlige Promethean-karaktären i Mass Effect 3. Båda de är frivilliga och behövs inte för att få en fullgod upplevelse, ja.
Du gör fel i antagandet av att DLC som utvecklas i spelets slutfas av utvecklingen någon gång var under bedömning om det skulle vara med i grundspelet från start. Det var det inte, med väldigt då undantag. Mig veterligen kommer jag bara på 2 exempel på detta (ett av dem var det där SEGA-spelet som jag inte minns namnet på just nu men där utvecklaren gick rakt ut och sa det utan att skämmas.).