2017-07-31, 23:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Vad jag syftade på, när jag använde beteckningen tidsfördriv för överklassen, var försök att räkna ut varför JM är den hon är, inte varför hon gjort det hon gjort, vilket är en ofrånkomlig frågeställning. Så fundera du, troligen kommer du fram till blodpudding.

Det sa du förvisso inte, men det är en central och följdriktig distinktion.

Men det finns hur mycket som helst att säga om det där.
Citera
2017-07-31, 23:41
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Aldrig hört talas om sommarsovsäck? Går utmärkt att sova i en ljummen augustikväll.
Ligger själv just nu i en sådan och skriver detta.

Är din möjligen turkos på insidan...?

Det kan ju vara så att den frilufts önskande Aki som gärna skulle kunna sova i en solstol - också kan ha lagt sig utomhus i sin sovsäck med sin T-shirt och kortbyxor på - han var ju barfota.
Väldigt mycket bättre alternativ för en frisklufts andande karl än inne i den unkna boden kanske?
På bryggan kluckar det mysigt och finns inte så mycket mygg, som någon skrev (det är dock inte min sönderstugna erfarenhet).
Senast redigerad av Solglittret 2017-07-31 kl. 23:50.
Citera
2017-07-31, 23:43
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Utöver allt annat kanske hon lider av narkolepsi också.

Ja, hon måste nästan lida av det om hon kunde sova 11-12 timmar på raken med 2 1/2 åriga tvillingar bredvid sig natten när Aki dog
Citera
2017-07-31, 23:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Den var bra.
Lägger till $ och närstående av manligt kön samt månaden augusti.

Du tar mig inte på allvar längre, Solglittret.

Jag syftade på meningen i dess helhet.
Citera
2017-07-31, 23:48
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du tar mig inte på allvar längre, Solglittret.

Jag syftade på meningen i dess helhet.

Jo jag förstod det...
Men fick mig ett gott skratt ialla fall här där jag befinner mig i 30 graders värme- suck det är faktiskt för mycket för en nordbo.
Lite därför tankarna om att sova utomhus gällande Aki kommer upp.
Citera
2017-07-31, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Till frågan om AP:s drunkning är förhören med JM:s kollega LI intressanta (Protokollbilaga 2017-02-06, Vittnesförhör B, Del 1 (2), s. 257, 258f):

Betr. den misstänkte JJ säger hon bl.a:Förhören med DB:s flickvän T är intressanta så till vida att det är märkligt att de (om så är fallet) har tagits med som något slags indicium på JB/JJ:s medverkan i ett brott. Det finns inte mycket av substans i det hon säger; det mesta skulle kunna vara van- eller övertolkning samt verkar även ha sitt ursprung i vissa tidningsskriverier.

DB känner heller inte igen det han enligt T ska ha sagt och försöker enträget förklara för förhörsledarna vad han sagt och menat.

DB:s bäste kompis JB har aldrig hört DB berätta något om egen medverkan eller delaktighet i AP:s drunkning. Kompisen säger sig också vara övertygad om att om DB vetat något DB med största säkerhet skulle ha berättat detta eftersom de står varandra nära.

Ej heller förhören med JJ ger något matnyttigt. – Förhören med JB talar för att hon ej känt till något annat än det JM berättat.

Det som återstår är vad en under den aktuella tidsperioden närmast dygnet runt drogpåverkad MR trott sig ha hört och förstå.
Den sista versionen gäller i din spoiler, synd bara att du kortat ner den för det är den JB konfronteras med. Fhl omvandlar denna histori t att dom vet att JJ varit på plats t JB. LÖGN. Som alltid växer MRs version och formas så fhl gillar den, alltså din sista spoiler. När MR gett fhl det de vill så agerar dom .Finns ju inget av värde i historien, åk själva via sina rättsläkare dissar berätteltsen, dock räcker den t medmisstänkta för jj, jb och db. Vill också påminna om att DB i början av MRs historia var en okänd "D'vid". kompis t jj som senare blev DB med fhl-tiden. Gällande LI skall man minnas att hon innan detta uppdagades sparkade JJ hon med på JMs begäran då JJ äcklades över att hans barns mormor låg med barn som utnyttjade henne. jag tror för att inte säga mer än tror att LI med slirat runt med baaarn. Det går att läsa sig t i FUP.
Senast redigerad av 6nysningar 2017-08-01 kl. 00:24.
Citera
2017-07-31, 23:58
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Till frågan om AP:s drunkning är förhören med JM:s kollega LI intressanta (Protokollbilaga 2017-02-06, Vittnesförhör B, Del 1 (2), s. 257, 258f):

Betr. den misstänkte JJ säger hon bl.a:Förhören med DB:s flickvän T är intressanta så till vida att det är märkligt att de (om så är fallet) har tagits med som något slags indicium på JB/JJ:s medverkan i ett brott. Det finns inte mycket av substans i det hon säger; det mesta skulle kunna vara van- eller övertolkning samt verkar även ha sitt ursprung i vissa tidningsskriverier.

DB känner heller inte igen det han enligt T ska ha sagt och försöker enträget förklara för förhörsledarna vad han sagt och menat.

DB:s bäste kompis JB har aldrig hört DB berätta något om egen medverkan eller delaktighet i AP:s drunkning. Kompisen säger sig också vara övertygad om att om DB vetat något DB med största säkerhet skulle ha berättat detta eftersom de står varandra nära.

Ej heller förhören med JJ ger något matnyttigt. – Förhören med JB talar för att hon ej känt till något annat än det JM berättat.

Det som återstår är vad en under den aktuella tidsperioden närmast dygnet runt drogpåverkad MR trott sig ha hört och förstå.

Svårt att summera, men jag gör ett försök.

Flera olika vittnesmål som pekar i liknande riktning. Svårt att avfärda.

Finns detaljer som inte stämmer, inte minst i vad JJ har berättat vid olika tillfällen.

En tänkbar förklaring är att JM regisserat allt, ungefär som när föräldrarna skulle mördas. De övriga inblandade hade fått utfästelser om rejäl "kompensation" för sina insatser och då menar jag inte bara entrecôte. Två av de övriga kände JM så bra så dom blev inte överraskade när "kompensationen" uteblev. För den tredje var det en hederssak. Han hade riskerat att bli insydd för mord, men insåg när det gått ett par månader utan klirr i kassan att han hade nog blivit blåst. Besvikelsen och ilskan uttryckte han på Facebook. Samma besvikelse och ilska kom till uttryck i samtal med bl.a. MR, men även andra fick höra valda delar om vad som hänt. JJ var samtidigt noga med att inte säga exakt vad som hänt, för då riskerade han för mycket, för egen del. Det JJ sagt räckte för att hålla honom i häkte en dryg månad, men det behövs mer för att han ska kunna åtalas. Vi får se om det som behövs kommer. JJ och JM har hakar på varandra, men när JMs dom vunnit laga kraft så har inte längre JJ någon hållhake på JM.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-08-01 kl. 00:00.
Citera
2017-08-01, 00:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Finns detaljer som inte stämmer, inte minst i vad JJ har berättat vid olika tillfällen.

En tänkbar förklaring är att JM regisserat allt, ungefär som när föräldrarna skulle mördas. De övriga inblandade hade fått utfästelser om rejäl "kompensation" för sina insatser och då menar jag inte bara entrecôte. Två av de övriga kände JM så bra så dom blev inte överraskade när "kompensationen" uteblev. För den tredje var det en hederssak. Han hade riskerat att bli insydd för mord, men insåg när det gått ett par månader utan klirr i kassan att han hade nog blivit blåst. Besvikelsen och ilskan uttryckte han på Facebook. Samma besvikelse och ilska kom till uttryck i samtal med bl.a. MR, men även andra fick höra valda delar om vad som hänt. JJ var samtidigt noga med att inte säga exakt vad som hänt, för då riskerade han för mycket, för egen del. Det JJ sagt räckte för att hålla honom i häkte en dryg månad, men det behövs mer för att han ska kunna åtalas. Vi får se om det som behövs kommer. JJ och JM har hakar på varandra, men när JMs dom vunnit laga kraft så har inte längre JJ någon hållhake på JM.

Tror du kan vara väldigt nära sanningen med dessa tankar om JJ och hans reaktioner.
Det skulle passa in så väl i hela bilden.
Citera
2017-08-01, 00:04
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Varför skriver du ut JBs namn, bluddra gärna tack du bluddrar ju männen. T ex MOHAMMAD RAJABI
Driver du med mig? Skrev så här:
Mohammad Rajabi är det nu kända redskapet till henne.
Han har erkänt sitt bestialiskt utförda uppdrag.
Han förtjänar att få livstid för det han gjort, anser jag.

Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Jag har svarat på detta redan och vill gärna ha en kommentar på nedanstående inlägg. Hur länge orkar du smita ifrån debatten? Ducka är fegt likaså att lämna ut en 20-åring med ett barn likaså hennes JJ pga något en mördare påstår. Fahlander har t media sagt att man gällande dessa två är milsvägar ifrån ett åtal. Du håller inte med?
Snälla söta rara svara
Du har inte svarat på mitt inlägg eller det jag tog upp.
Är det "fegt att lämna ut en 20-åring med barn likaså hennes JJ"?
Vad tycker du om att hennes mamma försökte få JB att ta på sig flyktingsexet då, var det modigt gjort? Vad tycker du om att JM försökte skylla GM-mordet på sin son, var det modigt? Eller att hon ville muta barnen till att ta på sig mordet. Modig, frigjord och häftig kvinna, eller hur?

Du försvarar det fegaste kräket av alla - JM - ändå kallar du andra för "fega", det rimmar illa.
Nåväl, det är ditt problem.
Förstår inte riktigt vad det är du vill att jag ska kommentera? RM:s historia som är andrahandsuppgifter från en upphetsad JJ som verkar vilja imponera och kanske överdriver och lägger till en smula? Som av naturliga skäl inte vill berätta EXAKT hur det gick till. Dock så är det mycket intressant att han ens fört detta på tal, din käre JJ.
Det är ju heller inte enbart MR:s uppgifter som talar i denna riktning.
DB:s flickvän TC hör JB säga till JJ att "inte prata om det där" och hon uppfattade att det handlade om Akis död. JB skämtar och säger till JJ "släpp det".
TC frågar sen DB om det här och då säger han att JJ och JB var med på Granliden och sen säger han att; "jävligt jobbigt att de berättade det för honom för då är det någonting som han måste hålla inom sig."
TC har verkligen inget att vinna på att ljuga, inget att vinna på det hon berättar, snarare tvärtom.

Så ja, jag anser att det var helt rätt att anhålla dessa två som delaktiga i mordet, då mer än ett vittnesmål går i samma rikting. Och, jag tror faktiskt helt säkert att allt detta kommer att lösa sig.
Bevis kan dyka upp, vissa kommer att börja prata. Allra mest så kommer nog JM att börja prata när hon förstår att hon är körd. Då avslöjar hon sina medhjälpare och skyller allt på dem.
Sin vana trogen. Ge barnen skulden.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-08-01 kl. 00:08.
Citera
2017-08-01, 00:09
Medlem
Tycker många bra teorier kommit fram på sistone.att det hela skulle ha hänt inomhus i gäststugan med Aki invirad i en sovsäck Skulle kunna förklara de mycket förbryllande ickefynden av skador.Jag börjar som så många andra luta åt att det nog inte var så avancerat när Aki blev dödad.2 lejda väl bbetalda afghaner smyger in och trycker en kudde över honom tills han är död/kvävd.
I Afghanistan kanske man till o med använder eter eller kloroform fortfarande för att helt säkert knocka honom.jag vill minnas att eter är mycket lättflyktigt och mycket kan ju ha sköljts avi sjön.Att bära honom till sjön i sovsäcken o tippa i honom är ju inte så svårt om man är två.En i benändan o en i huvudändan.Inga släpskador. Sedan tippas han över kanten så det ska se ut som en drunkning.sovsäcken bränns eller kastas.
Jag tror ingen varken JJ eller någon annan afghan varit ute i båt med Aki och i kamp tryckt ner honom i sjön av den enkla anledningen att de flesta inte kan simma faktiskt.Uncomfortable territory.
Att Johanna är så uppenbart lugn gällande Aki tror jag beror på att hon VET att personen ifråga är Långtbortistan sedan länge.

Om han nu absolut ska ha drunknat i sötvatten skulle kanske en stor vattenfylld dynbox kunnat funka.
Citera
2017-08-01, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Kan JM dari?
Citera
2017-08-01, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Driver du med mig? Skrev så här:
Mohammad Rajabi är det nu kända redskapet till henne.
Han har erkänt sitt bestialiskt utförda uppdrag.
Han förtjänar att få livstid för det han gjort, anser jag.

Du har inte svarat på mitt inlägg eller det jag tog upp.
Är det "fegt att lämna ut en 20-åring med barn likaså hennes JJ"?
Vad tycker du om att hennes mamma försökte få JB att ta på sig flyktingsexet då, var det modigt gjort? Vad tycker du om att JM försökte skylla GM-mordet på sin son, var det modigt? Eller att hon ville muta barnen till att ta på sig mordet. Modig, frigjord och häftig kvinna, eller hur?

Du försvarar det fegaste kräket av alla - JM - ändå kallar du andra för "fega", det rimmar illa.
Nåväl, det är ditt problem.
Förstår inte riktigt vad det är du vill att jag ska kommentera? RM:s historia som är andrahandsuppgifter från en upphetsad JJ som verkar vilja imponera och kanske överdriver och lägger till en smula? Som av naturliga skäl inte vill berätta EXAKT hur det gick till. Dock så är det mycket intressant att han ens fört detta på tal, din käre JJ.
Det är ju heller inte enbart MR:s uppgifter som talar i denna riktning.
DB:s flickvän TC hör JB säga till JJ att "inte prata om det där" och hon uppfattade att det handlade om Akis död. JB skämtar och säger till JJ "släpp det".
TC frågar sen DB om det här och då säger han att JJ och JB var med på Granliden och sen säger han att; "jävligt jobbigt att de berättade det för honom för då är det någonting som han måste hålla inom sig."
TC har verkligen inget att vinna på att ljuga, inget att vinna på det hon berättar, snarare tvärtom.

Så ja, jag anser att det var helt rätt att anhålla dessa två som delaktiga i mordet, då mer än ett vittnesmål går i samma rikting. Och, jag tror faktiskt helt säkert att allt detta kommer att lösa sig.
Bevis kan dyka upp, vissa kommer att börja prata. Allra mest så kommer nog JM att börja prata när hon förstår att hon är körd. Då avslöjar hon sina medhjälpare och skyller allt på dem.
Sin vana trogen. Ge barnen skulden.
Läs letsdoits senaste inlägg om TC. Du är för besatt av mig för att se klart - förresten har du läst TCs förhör?
Senast redigerad av 6nysningar 2017-08-01 kl. 00:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in