2017-07-31, 22:59
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det må vara, men min poäng från början var att även om han VET att det är "ganska lugnt" att lämna ett anonymt tips så kommer han ändå inte att göra det. KM vill inte under några omständigheter bli förknippad med HA's försvinnande, vilket han per automatik skulle bli om kroppen skulle visa sig vara begraven någonstans på familjens ägor i Hassle.
Jaha, du verkar uppenbarligen ha lyckats ta dig in i KMs hjärna. Tyvärr är ju skadan redan skedd (redan förknippad m Hs försvinnande) så då är det lugnt iaf.
Citera
2017-07-31, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Tänkte på en fråga som jag ställde tidigare om det var igår eller så jag vet inte, jag frågade om någon annan nämnd i tråden var ifrån Hassle sjötorp Torsö med mera
Kom då ihåg ett foto som jag sett på RT Fb Från 90 talet där han och TS spelade fotboll för Torsö och jag undrar ifall Klasse M kanske spelade där också!? Någon som vet?
För de som inte bor i Mariestad så brukade Torsö och Hassle ungdomarna hålla ihop och gick dessutom samma skola i Mariestad.
Nu verkar det ju skilja lite i ålder men jag vet att de känner varandra.

Det här är kanske inte alls intressant men det kanske väcker några minnen hos någon.

Jag har själv viss erfarenhet av torsö/hassle men minns ingen kgm i det sammanhanget.
Citera
2017-07-31, 23:33
Medlem
Undra hur relationen mellan Pernilla, Ulrika och KM har varit sedan HA försvann. Har dom vetat hela tiden att KM var den som sågs med HA? Har dom självka misstänkt honom någon gång.

Vore jätteintressant att veta hur han betedde sig mot dom som var på festen i töreboda efter försvinnandet och hur han reagerade när det talades om HA.

Ps, skitbra Prinzezzan och alla andra som försöker få fram information.
Citera
2017-07-31, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Bra jobbat!
Men nu tänker jag så här du har fått det bekräftat att KM var med i bilen och det var han säkert i så fall kan det ju ha varit så att KB bara stannade en liten sväng och fortsatte direkt till sitt nattjobb i Skövde KM stanna där eftersom han hade kompisar där också.

Du har ju fått bekräftat att KM var med i bilen till festen i Töreboda och jag har ju fått bekräftat att KM är pilot.

Om KB tog bilen till Skövde för att jobba natt; vilken bil skulle K*las Mal*mgren då kunna ha tillgång till ? Springer han till sin syster på lockerudsvägen och lånar hennes bil ?
Citera
2017-07-31, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Hej "Yngve"!

Jag börjar med en lista, så kan andra fylla på/ändra sedan.

* EA. "Dansken". Var polisens förste huvudmisstänkte. Satt häktad -92. Avförd. Flyttade tillbaka till Danmark.

* PR. Ex-pojkvän till den ena av Helenas syster. Polisens andre huvudmisstänkte. Satt anhållen ett par tre dagar i mitten av maj - 96. Avförd.

* BW. Kompis och umgicks med Helena och en av hennes systrar. Engagerad i skallgångarna. Han och HM(J) initierade egen skallgång med start tisdagen den 16 juni -92. (Beskrivs i tidningen SLA den 17 juni -92)

* HJ(M). Kompis med Helena. Engagerad i skallgångarna tillsammans med BW.

* BB. Turistchef i Mariestad -92. Granne med Helenas familj på Ekudden. Var Helenas chef sommaren -90, då hon arbetade på Turistbyrån.

* MRö. Ledde skallgångskedjorna i samarbete med polisen.

* U*. Har utpekats i tråden som "läraren".

* DL. Bodde på St. Ek. Diskuteras allmänt i tråden. Ska ha alibi för natten mot den 14 juni -92.

* KL. Kompis med DL. Diskuteras allmänt i tråden. Ska ha alibi för natten mot den 14 juni -92.

* PU. Diskuteras allmänt i tråden.

Den där BB känns skum. Vilken tid och var blev han påkörd? Värdet samma natt? Och var det i närheten av där Helena blev attackerad?
Citera
2017-07-31, 23:54
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Den där BB känns skum. Vilken tid och var blev han påkörd? Värdet samma natt? Och var det i närheten av där Helena blev attackerad?

Det ska ha varit samma natt och på Ekudden. Jag kommer inte ihåg vilken tid det var. Om jag har förstått det rätt så var det på cykelvägen som löpte jäms med Ekuddenvägen.
Citera
2017-07-31, 23:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Jaha, du verkar uppenbarligen ha lyckats ta dig in i KMs hjärna. Tyvärr är ju skadan redan skedd (redan förknippad m Hs försvinnande) så då är det lugnt iaf.

Och du i min. Att lämna ett anonymt tips som leder till honom själv vore rent idiotiskt, det inser förhoppningsvis även du.
Citera
2017-07-31, 23:59
Medlem
Eftersom det diskuterades om att KGM hade lättare drag av autism.
Så googlade jag om det är vanligt med att de med den sjukdomen är inblandade i våldsbrott, mm.
Det kom upp en artikel om Ulf Olsson
(Hele'n Nilssons mördare) 1989
Han led visst av lättare drag av autism.

Här kommer ett urdrag från artikeln.

Hans personlighetsstörning och autistiska drag gör att han inte förstår att kidnappning, våldtäkt och mord inte är ett sätt som fungerar.

Från wikipedia.

Mordet var länge olöst och blev mycket uppmärksammat i både TV, radio och tidningar, då våldet mot flickan varit osedvanligt grovt och det visade sig att hon varit vid liv under flera dagar i fångenskap hos förövaren. Flera misstänkta figurerade i utredningen, en utredning som flera gånger sades närma sig sin lösning, men varje gång rann alla framsteg ut i sanden.

Kanske detta var möjligt i HA-fallet också.
Om nu GM hade tillgång till sommarstuga, eller något liknande
Citera
2017-08-01, 00:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Undra hur relationen mellan Pernilla, Ulrika och KM har varit sedan HA försvann. Har dom vetat hela tiden att KM var den som sågs med HA? Har dom självka misstänkt honom någon gång.

Vore jätteintressant att veta hur han betedde sig mot dom som var på festen i töreboda efter försvinnandet och hur han reagerade när det talades om HA.

Ps, skitbra Prinzezzan och alla andra som försöker få fram information.

Tack!

Jag har tänkt på det där med systrarna. OM nu KM var mannen som blev anhållen nyligen, och Helenas systrar nu fått reda på att (OM) det var han som anhölls, hur känner de det nu? Och syster U som satt med i bilen, hur står hon ut med tanken i dag (om hon nu tror att KM är gm)? Det måste i så fall vara en otroligt obehaglig känsla. Lurad? Sviken? Förbannad? Chockad? Kan inte ta in att det kan vara han, han som satt bredvid dem i bilen? Man vill nog inte ens förstå hur de känner det, för det skulle antagligen vara för hemskt och outhärdligt.
Citera
2017-08-01, 00:25
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Om KB tog bilen till Skövde för att jobba natt; vilken bil skulle K*las Mal*mgren då kunna ha tillgång till ? Springer han till sin syster på lockerudsvägen och lånar hennes bil ?

Knappast. Dessutom ringer ju pilot hem till sin sambo på natten. Så K.B kan inte ha jobbat den natten, om K.M är pilot. Och om hon inte jobbade, varför var hon inte med på festen kan man undra.
Citera
2017-08-01, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack!

Jag har tänkt på det där med systrarna. OM nu KM var mannen som blev anhållen nyligen, och Helenas systrar nu fått reda på att (OM) det var han som anhölls, hur känner de det nu? Och syster U som satt med i bilen, hur står hon ut med tanken i dag (om hon nu tror att KM är gm)? Det måste i så fall vara en otroligt obehaglig känsla. Lurad? Sviken? Förbannad? Chockad? Kan inte ta in att det kan vara han, han som satt bredvid dem i bilen? Man vill nog inte ens förstå hur de känner det, för det skulle antagligen vara för hemskt och outhärdligt.
Skulle inte vilja vara syster el bror till KGM - OM det visar sig att KGM är GM -
Citera
2017-08-01, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Knappast. Dessutom ringer ju pilot hem till sin sambo på natten. Så K.B kan inte ha jobbat den natten, om K.M är pilot. Och om hon inte jobbade, varför var hon inte med på festen kan man undra.

Det är väl det eller en medkumpans (kompis, vän) bil, ngn som skulle köra honom hem kanske? Vet du förresten om han känner MR d.ä.? (På legoos inlägg)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in