2017-07-31, 22:04
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Stort tack för denna mycket intressanta information.

Stämmer detta så fanns alltså den här personen runt HA under hela kvällen innan besöket på Stadt.

Tack!

Han fanns åtminstone med fram till Töreboda-festen. Om han även var med på festen, det vet jag inte i nuläget.
Citera
2017-07-31, 22:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Bra jobbat Prinzezzan - ännu ett steg framåt.

Tack!

Vi får hoppas på fler steg framåt.
Citera
2017-07-31, 22:06
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Tack Prinzezzan, precis som jag misstänkte och tog upp häromdagen med andra ord, KM åkte med till festen.

Tack!

Ja, så var det.
Citera
2017-07-31, 22:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Bra jobbat 👍
Troligtvis var han väl med på festen.
Kanske KB också.
Men om hon bara skjutsade folk. Varför skulle han med, i en bil som redan var full?

Ja det är ju emot all logik, varför bara sitta där i onödan och ta upp plats? med största sannolikhet var båda bjudna på inflyttningsfesten eftersom dom var sambos.
Citera
2017-07-31, 22:14
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Fantastiskt bra att du håller tråden vid hög kvalitet, Prinzezzan. All heder till dig!
Stämmer detta, så är det ju rätt betungande för herrn ifråga. Han har alltså funnits i Helenas sällskap redan innan Stadt.

Tack!

Ja, KM fanns som sagt med åtminstone före Stadt (och inflyttningsfesten) och inne på Stadt. OM det är KM som är "mannen med pilotglasögonen" och som satt anhållen, för det är fortfarande inte bekräftat officiellt.
Citera
2017-07-31, 22:23
Medlem
[quote=Prinzezzan|61365578]Tack!

Jag tror inte att KB var med på festen. Varför jag tror så, det kan jag inte gå in på.

Det kan vara som så, att hon skulle jobba (natt?).

Vet du om KM var en av de personer som U och H delade taxi med tillbaka till Mariestad?
Citera
2017-07-31, 22:24
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Lugnt och lugnt, det skulle väl knappast vara till KM's fördel om det inkommer ett anonymt tips till polisen som berättar att Helena's kropp är begravd alldeles intill en numera halvrutten träkoja som KM byggde under uppväxten och som är belägen på hans föräldrars tomt i Hassle?

OM den skulle ligga där, vilket är tveksamt, är det kanske ingen fördel men så länge det inte går att bevisa att DET utom allt rimligt tvivel var KM som MÖRDADE Helena mha några 25 år gamla hittade benbitar så är det faktisktganska lugnt.
Citera
2017-07-31, 22:25
Medlem
Prinzezzans avatar
[quote=Propparn|61365774]
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack!

Jag tror inte att KB var med på festen. Varför jag tror så, det kan jag inte gå in på.

Vet du om KM var en av de personer som U och H delade taxi med tillbaka till Mariestad?

Nej, det senare vet jag tyvärr inte.

(OBS! Citatet är en sammanslagning av både mitt och Propparns inlägg. "Tacket" och den första raden är skrivna av mig.)
Senast redigerad av Prinzezzan 2017-07-31 kl. 22:33.
Citera
2017-07-31, 22:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
[quote=Propparn|61365774]
Citat:
Tack!

Eftersom KB körde så festade han och hon beslutade sig för att köra hem tidigt och han stannade... Det känns troligt att det var KM som åkte taxi med HA och UA, han och en kille till, frågan är vem?
Citera
2017-07-31, 22:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
OM den skulle ligga där, vilket är tveksamt, är det kanske ingen fördel men så länge det inte går att bevisa att DET utom allt rimligt tvivel var KM som MÖRDADE Helena mha några 25 år gamla hittade benbitar så är det faktisktganska lugnt.

Ja det må vara, men min poäng från början var att även om han VET att det är "ganska lugnt" att lämna ett anonymt tips så kommer han ändå inte att göra det. KM vill inte under några omständigheter bli förknippad med HA's försvinnande, vilket han per automatik skulle bli om kroppen skulle visa sig vara begraven någonstans på familjens ägor i Hassle.
Citera
2017-07-31, 22:48
Medlem
Citat:
Tack!

Ja, KM fanns som sagt med åtminstone före Stadt (och inflyttningsfesten) och inne på Stadt. OM det är KM som är "mannen med pilotglasögonen" och som satt anhållen, för det är fortfarande inte bekräftat officiellt.

Bra jobbat!
Men nu tänker jag så här du har fått det bekräftat att KM var med i bilen och det var han säkert i så fall kan det ju ha varit så att KB bara stannade en liten sväng och fortsatte direkt till sitt nattjobb i Skövde KM stanna där eftersom han hade kompisar där också.

Du har ju fått bekräftat att KM var med i bilen till festen i Töreboda och jag har ju fått bekräftat att KM är pilot.
Citera
2017-07-31, 22:53
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Bra jobbat!
Men nu tänker jag så här du har fått det bekräftat att KM var med i bilen och det var han säkert i så fall kan det ju ha varit så att KB bara stannade en liten sväng och fortsatte direkt till sitt nattjobb i Skövde KM stanna där eftersom han hade kompisar där också.

Du har ju fått bekräftat att KM var med i bilen till festen i Töreboda och jag har ju fått bekräftat att KM är pilot.

Tack, Freija!

Ja, så skulle det kunna vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in