2017-07-31, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Följ dina egna inlägg och se på när du omyndigförklarar MR och säger att hon-djävulen är den onda som satt sina klor i honom. För du vill inte veta av annat fastän jag säger att MR "kan själv". Då vrålar du MR är ointressant.

Det står inte, jag menade inte att slingra. Man får bara "kapitlena" och det finstilta har sekretessats men via "kapitlena" kan man se vart det lett. Inget studieobjekt! Jag håller helt med dig om att detta är en familj som drabbats hårt och de "styrande" familjeledlemmarna är inga förebilder. Men man kan inte flyga på barnen, dom är allt från 4 till 25 och har hela livet framför sig och skall inte dömas.
Att det inte är lätt för barnen förstår jag verkligen. De är så unga och har hamnat i något de inte bett om. Nu är jag inte så insatt på det tekniska och så att jag knappt kan gissa om de är inblandade. Men min känsla är isåfall att de kanske bara vet om saker och har hållit tyst. Även om det inte är det ultimata kan jag då förstå dem. Oavsett är mamma mamma och det är inte lätt att veta vad man ska göra förstås.
Citera
2017-07-31, 20:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ska jag försöka vara hyperkorrekt så var nog händelsen så tidig att frågan bara bestod av ett enda ord, "Dr*ke?", och ett pekfinger bak över skuldran. Svårt att minnas somt från den tiden längre. Detta om diverse barnspråkutvecklingsexperter som tittar skulle misstänka att jag sitter och blåljuger om treordsmeningar.

Blåljuger tror jag däremot JM gör. Det finns ingen rimlighet på jorden att hon sitter och sover där. Det där är hellre ett moment i hennes "deniability"-upplägg, om det skulle vara GM (alltså inte "gm"), krim, If eller en granne som kommer stormande.

Vore jag henne (hemska tanke) skulle jag hålla en klunk rohypnol-spetsad Cola i munnen, och behålla burken till återkomst hemma.

I brist på annat citerar jag mig själv lite, och lägger till att JM givetvis också (vad kallas sånt: Flerfaldig rationalitet?), dessutom, vill avdramatisera gärningen inför MR, så att han dels inte ska bli onödigt uppjagad utan kunna sova de närmaste nätterna (omtänksam som Mamma Gås), och dels, ännu bättre, inte inse allvaret eller att hon blåser honom – förståås.

Sen så somna de så gott.
Efter allt de genomgått.
Citera
2017-07-31, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Har du inte förstått att det framkommit vissa uppgifter som gör att det inte är speciellt svårt att komma till slutsatsen att tro JB vet mer om mordet och att JJ kan vara inblandad och även kanske hon själv?
Jag valde att radera det ointressanta, det som bara handlar om mig. Kvar vart en mening i ett wall of text inlägg. Svar får du nedan på din mening.

Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Att det inte är lätt för barnen förstår jag verkligen. De är så unga och har hamnat i något de inte bett om. Nu är jag inte så insatt på det tekniska och så att jag knappt kan gissa om de är inblandade. Men min känsla är isåfall att de kanske bara vet om saker och har hållit tyst. Även om det inte är det ultimata kan jag då förstå dem. Oavsett är mamma mamma och det är inte lätt att veta vad man ska göra förstås.
Nej inte lätt någonstans och synd nog måste dom orka. Det finns inget tekniskt bara ett utpekande från MR i ett förhör sent jan el feb 2017. Han kommer med en historia där han säger att JJ tagit aki av daga genom att ro ut i båt med aki och där tryckte JJ enligt rajabi ner finnen i vattnet. På en meters djup, känns mega otroligt för JJ att hålla handen om nacken på aki och doppa ner den fullvuxne mannen i hjälmaren där aki lätt kan stå för trampa vatten är inte aktuellt på det grunda vattnet. Därtill säger åk att aki omöjligt kan ha dränkts i hjälmaren med så få kiselalger utan måste dränkts i annat vatten. Men ändå haffar man dessa tre, JJ, JB och DB fast åk inte själva köper MRs historia. Allt för en enda anledning och det är för att få dessa tre skall vittna som medmisstänkta och på så vis får deras förhör läsas upp i rätten, det får inte göras om dessa vittnar som abhöriga. Fulspel!
Senast redigerad av 6nysningar 2017-07-31 kl. 20:51.
Citera
2017-07-31, 20:46
Medlem
Citat:
Följ dina egna inlägg och se på när du omyndigförklarar MR och säger att hon-djävulen är den onda som satt sina klor i honom. För du vill inte veta av annat fastän jag säger att MR "kan själv". Då vrålar du MR är ointressant.

Det står inte, jag menade inte att slingra. Man får bara "kapitlena" och det finstilta har sekretessats men via "kapitlena" kan man se vart det lett. Inget studieobjekt! Jag håller helt med dig om att detta är en familj som drabbats hårt och de "styrande" familjeledlemmarna är inga förebilder. Men man kan inte flyga på barnen, dom är allt från 4 till 25 och har hela livet framför sig och skall inte dömas.

Så kom det där med vrål igen. Förstår inte var du får allt ifrån. Du behöver inte alls bry dig om vad jag anser om huvudpersonerna i dramat. Du tycks ta allt så personligt och bygger upp egna scenarion i huvudet om vad jag anser eller inte. Det måste gå åt onödig energi för dig om du ska fortsätta med att försöka försvara JM i det här forumet.

Johanna ÄR och kommer förbli huvudpersonen i dramat. Det lär hon fortsätta vara med sin huvudlösa skrivelser till Aftonbladet. Hon kanske uppvaktar TV-kanaler med. Stackars anhöriga kommer aldrig få chans att komma till ro och bearbeta traumat.
Citera
2017-07-31, 20:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tror du, på fullt allvar, att någon tänker: "JM är ett ondskefullt kräk som ska straffas för sina gärningar, därför ska hennes barn också straffas"?
Du försöker "förenkla" för dig när du argumenterar, du försöker göra alla som avskyr JM:s gärningar till något de inte är.
Med tanke på att de anhölls misstänkt delaktiga i mordet och frisläpptes (brist på bevisning) så är det inte ett dugg konstigt att vissa frågeställningar uppstår.
Denna familj verkar ha en hel del hållhakar på varandra, är riktigt tighta.
Så visst kan man fundera kring om de vet mer än vad det ges sken av.

JM var också skäligen misstänkt en gång och frisläppt - swisch så satt hon inkapslad igen.
Citera
2017-07-31, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Så kom det där med vrål igen. Förstår inte var du får allt ifrån. Du behöver inte alls bry dig om vad jag anser om huvudpersonerna i dramat. Du tycks ta allt så personligt och bygger upp egna scenarion i huvudet om vad jag anser eller inte. Det måste gå åt onödig energi för dig om du ska fortsätta med att försöka försvara JM i det här forumet.

Johanna ÄR och kommer förbli huvudpersonen i dramat. Det lär hon fortsätta vara med sin huvudlösa skrivelser till Aftonbladet. Hon kanske uppvaktar TV-kanaler med. Stackars anhöriga kommer aldrig få chans att komma till ro och bearbeta traumat.
Nej här finns TVÅ huvudpersoner och inga fler. TVÅ!
Citera
2017-07-31, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Med tanke på att de anhölls misstänkt delaktiga i mordet och frisläpptes (brist på bevisning) så är det inte ett dugg konstigt att vissa frågeställningar uppstår.
Denna familj verkar ha en hel del hållhakar på varandra, är riktigt tighta.
Så visst kan man fundera kring om de vet mer än vad det ges sken av.

JM var också skäligen misstänkt en gång och frisläppt - swisch så satt hon inkapslad igen.
Likaså var anki möller, anhållen på studs.
Citera
2017-07-31, 20:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Hahahahaha - vilken patetisk jämförelse. Speciellt när MR erkänt mordet.
Citera
2017-07-31, 21:05
Medlem
why123s avatar
Citat:
Då är det utrett.

Nej, hon lär inte ha varken nån psykos eller annat svårmodigt. Men dysfunktionell är hon uppenbart, nåt så korkat resonemang och beteende får man väl nästintill leta efter.

Vad pratar du om mer konkret? Är det nåt uttalande i media eller vad?

Ja, men hon är väl inte den enda dysfunktionella i denna röran. Även om hon (och MR) är de enda som begått mord. Annars går det väl nästan som en röd tråd sedan man börja läsa FUP och läsa om rättegången.
Det är inte helt ovanligt att man pratar om dysfunktionella familjer t ex. Så det begreppet i sig är inte så starkt.
Citera
2017-07-31, 21:10
Medlem
Citat:

Och släppt på studs, till skillnad från JM.
Citera
2017-07-31, 21:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, men hon är väl inte den enda dysfunktionella i denna röran. Även om hon (och MR) är de enda som begått mord. Annars går det väl nästan som en röd tråd sedan man börja läsa FUP och läsa om rättegången.
Det är inte helt ovanligt att man pratar om dysfunktionella familjer t ex. Så det begreppet i sig är inte så starkt.
Nu är det en RPU det hänvisas ur; ordval om JM gällande dysfunktionella personlighetsdrag.
Citera
2017-07-31, 21:15
Medlem
why123s avatar
Citat:
Nu är det en RPU det hänvisas ur; ordval om JM gällande dysfunktionella personlighetsdrag.

Ja? Hon är ju den enda som genomgått RPU:n. Skulle fler genomgå den så vet vi inte vad där skulle stå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in