Citat:
Ursprungligen postat av
6nysningar
Det är heller inget MR döljer. Till både psykutlåtanden och fhl berättar afghanen detta i tid och otid men inen plockar upp det, speciellt inte fhl som bara uppreper "JM har hjärntvättat dig". Hikes kunde inte dra detta kort för att JM "skyddade honom fram till han kom med bandaren och t.shirten då vände JM men då var det försent.
Sådana här inlägg har skrivits tusentals om det ens räcker. Vad som däremot inte skrivs är nåt om MR och hans rpu. Jag bad dig uttala dig om MR och varför ingen visar intresse att debattera hans rpu eller ens försöka få ut den men den frågan dissade du och ist levererar tramset ovan som är mer eller mindre uttjatat och döfött.
Frågan är då varför DU inte anser att JM är skev i skallen med tanke på det som skribenten du svarade räknade upp? Det räcker liksom inte att svara att "tramset är mer eller mindre uttjatat och dödfött" utan nu ska du svara på varför DU anser att Johanna är den SUPERWOMAN hon själv tror att hon är. Kolla igenom inlägget från #
Ulanna igen och så försöker du förklara varför JM är en oskyldig superwoman istället för en pengakåt, empatistörd, utnyttjande människa som mördat. Som med lätthet offrar sina barn i syfte att skydda sig själv.
PS: MR:s RPU är tämligen ointressant. Han har hållit i kniven och han har också erkänt och jag hoppas på att han också får livstid. MEN, han är ju bara Johannas lilla "apa", hennes "idiot" och var hennes utvalda lilla sexkamrat. Hon måste väl för fan få bejaka sin kvinnlighet och sina lustar, som gör att hon njuter av sex med unga pojkar som är i beroendeställning till henne, eller hur? Bejaka sina lustar och vara en frigjord superwoman? Gäller väl, enligt dig då, både sexuella lustar och mordiska "lustar" för ekonomisk vinnings skull.
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Allt jag räknar upp påvisar att Johanna är rejält skev i huvudet och att hon inte skötte sig galant - varken innan eller efter Akis död och sannerligen inte när hon hade sex med småpojkar som hon kunde vara mamma till - "attraktion uppstod", "han var snygg" är ord hon sagt. I rätten skämde hon ut sig ännu mer när Wenna frågade om sexet med pojkarna då hon svarade: "Jag är kvinna och bejakar min kropp. Är det nåt fel med det?" Snacka om att hon inte skötte sig galant i rättssalen.
En drygt 40-årig kvinna som driver företag och vill leva flott, bör inte låta pappa betala. Hennes storasyster tycks däremot ha lyckats galant med företagande och tjänat pengar i en bransch som inte skor sig på statliga medel. DET kan kallas galant.
Att hitta på 10-12 olika alibin och be sin då 12-åriga son att säga att hon varit hemma är inte heller galant.
Du verkar med rejält skev och tycks tro att smutskastning av offer och medgärningsmannen ska hjälpa Johanna att bli fri. Det finns inte på kartan. Johanna får livstid för hon skötte inte sina illdåd galant.
Kanske du tror att både advokater, nämndemän och åklagare rör sig i denna tråd, men de sitter nog och fikar tillsammans och skrattar åt hur dum i huvudet Johanna är, samtidigt som de vet att hon är livsfarlig för de som inte gör som hon vill. Nåde den/de som går emot henne. Ja, det var nog farligt tills hon halkade så galant på sina egna klantigheter. Det var inte MR som sjabblade - det var hon och ingen annan som serverade bevis vid avlyssningarna. Det blev galant bra inför de kommande domsluten.
Hon kan eventuellt inte bli dömd för mord på Aki, men anstiftan är ju ställt utom rimligt tvivel - likaså föräldradådet.
Livstid i alla instanser blir det - oavsett byte till manlig advokat och romaner till Aftonbladet där hon osmakligt startar fonder i parti och minut i pappa Görans namn. Det blir nog några fler affärsidéer i fängelset med, men där kanske något som kallas karma kommer att ske.