2017-07-31, 09:24
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Går JB på behandlingshem? Lämnar regelbundna urinprov?

Vart framkommer det?? Hur vet du det???
Det står i FUP att hon lämnar urinprov. Ang behandlingshem, nej det framgår inte.
Citera
2017-07-31, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Är inte hundra men 99% säker på att det i FUP står att hon visat postiivt någon vecka innan å då omhändertogs sonen. I samma text beskriver soc arbetaren hur rädd JB vart när hon fick hör att JJ var släppt. Sen visade det sig att JJ inte har släppt vid detta tillfälle.

Då har vi uppfattat olika. Att hon blev rädd är inte så konstigt, från förhör 160320:

JB: Okej och vad tror ni att jag vet som jag inte har berättat undrar jag då?
Fhl: Vilka som varit delaktiga i det här på något sätt. Vilka som har varit där ute på Granliden.
JB: Det vet jag inte så jag kan inte säga någonting om det för jag vet inte. Så det är jävligt skönt faktiskt att kunna säga ärligt.
Fhl: Vi vet ju exempelvis att Jafar var där ute.
JB: Hur vet ni det. För det vet inte jag.

Vad ska hon tro? Klart hon blir rädd och tveksam på JJ.
Citera
2017-07-31, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det står i FUP att hon lämnar urinprov. Ang behandlingshem, nej det framgår inte.
Yes, det framgår tydligt att hon vistats på behandlingshem för detta problem. Tyvärr ngt fhl utnyttjar när dom skall förhöra henne och vrålar att gamla missbrukare är "inget att lita på", dom kan ljuga. Allt för att få JB att ange alla fhl vill åt och då får man väl anta att fhl är en gammal missbrukare för han ljuger om alla runt JB. Men JB står stadigt fast vid sin historia. JB meddelar även för fhl att han får henne att må psykiskt dåligt av allt han säger eller säger och säger, ljuger är rätta ordet.
Citera
2017-07-31, 09:39
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Det är heller inget MR döljer. Till både psykutlåtanden och fhl berättar afghanen detta i tid och otid men inen plockar upp det, speciellt inte fhl som bara uppreper "JM har hjärntvättat dig". Hikes kunde inte dra detta kort för att JM "skyddade honom fram till han kom med bandaren och t.shirten då vände JM men då var det försent.

Sådana här inlägg har skrivits tusentals om det ens räcker. Vad som däremot inte skrivs är nåt om MR och hans rpu. Jag bad dig uttala dig om MR och varför ingen visar intresse att debattera hans rpu eller ens försöka få ut den men den frågan dissade du och ist levererar tramset ovan som är mer eller mindre uttjatat och döfött.
Frågan är då varför DU inte anser att JM är skev i skallen med tanke på det som skribenten du svarade räknade upp? Det räcker liksom inte att svara att "tramset är mer eller mindre uttjatat och dödfött" utan nu ska du svara på varför DU anser att Johanna är den SUPERWOMAN hon själv tror att hon är. Kolla igenom inlägget från #Ulanna igen och så försöker du förklara varför JM är en oskyldig superwoman istället för en pengakåt, empatistörd, utnyttjande människa som mördat. Som med lätthet offrar sina barn i syfte att skydda sig själv.

PS: MR:s RPU är tämligen ointressant. Han har hållit i kniven och han har också erkänt och jag hoppas på att han också får livstid. MEN, han är ju bara Johannas lilla "apa", hennes "idiot" och var hennes utvalda lilla sexkamrat. Hon måste väl för fan få bejaka sin kvinnlighet och sina lustar, som gör att hon njuter av sex med unga pojkar som är i beroendeställning till henne, eller hur? Bejaka sina lustar och vara en frigjord superwoman? Gäller väl, enligt dig då, både sexuella lustar och mordiska "lustar" för ekonomisk vinnings skull.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Allt jag räknar upp påvisar att Johanna är rejält skev i huvudet och att hon inte skötte sig galant - varken innan eller efter Akis död och sannerligen inte när hon hade sex med småpojkar som hon kunde vara mamma till - "attraktion uppstod", "han var snygg" är ord hon sagt. I rätten skämde hon ut sig ännu mer när Wenna frågade om sexet med pojkarna då hon svarade: "Jag är kvinna och bejakar min kropp. Är det nåt fel med det?" Snacka om att hon inte skötte sig galant i rättssalen.

En drygt 40-årig kvinna som driver företag och vill leva flott, bör inte låta pappa betala. Hennes storasyster tycks däremot ha lyckats galant med företagande och tjänat pengar i en bransch som inte skor sig på statliga medel. DET kan kallas galant.

Att hitta på 10-12 olika alibin och be sin då 12-åriga son att säga att hon varit hemma är inte heller galant.

Du verkar med rejält skev och tycks tro att smutskastning av offer och medgärningsmannen ska hjälpa Johanna att bli fri. Det finns inte på kartan. Johanna får livstid för hon skötte inte sina illdåd galant.

Kanske du tror att både advokater, nämndemän och åklagare rör sig i denna tråd, men de sitter nog och fikar tillsammans och skrattar åt hur dum i huvudet Johanna är, samtidigt som de vet att hon är livsfarlig för de som inte gör som hon vill. Nåde den/de som går emot henne. Ja, det var nog farligt tills hon halkade så galant på sina egna klantigheter. Det var inte MR som sjabblade - det var hon och ingen annan som serverade bevis vid avlyssningarna. Det blev galant bra inför de kommande domsluten.

Hon kan eventuellt inte bli dömd för mord på Aki, men anstiftan är ju ställt utom rimligt tvivel - likaså föräldradådet.

Livstid i alla instanser blir det - oavsett byte till manlig advokat och romaner till Aftonbladet där hon osmakligt startar fonder i parti och minut i pappa Görans namn. Det blir nog några fler affärsidéer i fängelset med, men där kanske något som kallas karma kommer att ske.
Citera
2017-07-31, 10:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Då blev det lite upprepning…

Kanske förtjänar frågan att belysas upprepade gånger, med tanke på den tyngd det har att konstatera att Aki inte drunknade i Hjälmaren. Jag har svårt, från det jag uppfattat, att dra någon annan slutsats.

Det gör det alldeles säkert.
Citera
2017-07-31, 10:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Dåligt myggår?
Jag tycker att det är ett bra myggår! = Lite mygg!

Kanske borde jag tänka mer på insektsätande fåglar?

Nån särskild du tänkte på?
Citera
2017-07-31, 10:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vill inte alls dissa myggbettsspåret men vid den första obduktionen var det nog (?) inget man noterade även om det fanns.
Och vid den senare lär det varit för sent.
Kreativ frågeställning, men den ekar in i en återvändsgränd.😶Som så mycket annat, som det mesta, i Aki-fallet.😩

Dessutom: han hade tofflor, inte myggjagare.

Det kan ju se ut som ett stickspår 😄 men är det säkert att det behöver vara en återvändsgränd?

Man borde väl fotografera liket?

Återigen är det i så fall en smashboll i utredarnätet.
Citera
2017-07-31, 10:19
Medlem
Citat:
Tack, då förstår jag att du kan skriva som du gör. Fritt fram för dig att skriva vad som helst om hondjävulen om man inte tar in all fakta i målet utan ser allt som inte rör JM som ointressant och inte värt att eftersökas el läsas. Lite så bedrivs hela denna utredning men så kommer vi till HR också och nu har JM vänt så nästa advokat får lite mer att jobba med, likaså åk och målsägandebiträden som nu kommer gå åt den ointressante MR och få han på livstid.

Båda får livstid. Det som är intressant med Johanna är att hon är totalt skev även fast hon inte knarkar. Att hennes ungar JB och DB är skeva är inte konstigt. Uppväxta med en mamma som Johanna som hellre bejakar sin kropp med ynglingar i beroendeställning och kastar ut sina barn istället för att ta sin roll som mamma på allvar - inte underligt att barnen tror att pengar är svar på moderskärlek och att de knarkar eller nyligen försökt sluta ta droger. De vuxna barnen är sannerligen övergivna av sin egoistiska mor. De är endast instrument för hennes välmående. "Lita på mig 100%", skriver hon på lapp till DB som skulle få 500 000 för att ta på sig ansvar. Hur skevt är inte det?

Tur i i denna hemska mordhistoria att den sönderknarkade MR inte hade egna barn. Ändå var det han som brydde sig om tvillingarna efter första anhållandet, när Johanna, den grandiosa modern, bara var inriktad på att fixa fram "pengar, pengar, vi måste ha pengar. Barnen tar soçialen hand om". Vacker moderskärlek? Nej, något så fint kan hon inte känna. Jag tycker synd om de knarkande ungarna som inte fått lära sig hur livet kan vara i hyfsat normala familjer. De behöver allt stöd de kan få, men den diskussionen bör föras i en annan tråd som kan handla om barn till svårt kriminella.
Citera
2017-07-31, 10:22
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Tyvärr ngt fhl utnyttjar när dom skall förhöra henne och vrålar att gamla missbrukare är "inget att lita på", dom kan ljuga.
Hör du ljud i det "special-FUP" du tycks hänvisa till i dina inlägg, eller hur kan du annars påstå att han vrålade?
Eller, är det bara ditt sätt att desperat försöka förstärka och rättfärdiga ditt polishat?
Citera
2017-07-31, 10:33
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Båda får livstid. Det som är intressant med Johanna är att hon är totalt skev även fast hon inte knarkar. Att hennes ungar JB och DB är skeva är inte konstigt. Uppväxta med en mamma som Johanna som hellre bejakar sin kropp med ynglingar i beroendeställning och kastar ut sina barn istället för att ta sin roll som mamma på allvar - inte underligt att barnen tror att pengar är svar på moderskärlek och att de knarkar eller nyligen försökt sluta ta droger. De vuxna barnen är sannerligen övergivna av sin egoistiska mor. De är endast instrument för hennes välmående. "Lita på mig 100%", skriver hon på lapp till DB som skulle få 500 000 för att ta på sig ansvar. Hur skevt är inte det?

Tur i i denna hemska mordhistoria att den sönderknarkade MR inte hade egna barn. Ändå var det han som brydde sig om tvillingarna efter första anhållandet, när Johanna, den grandiosa modern, bara var inriktad på att fixa fram "pengar, pengar, vi måste ha pengar. Barnen tar soçialen hand om". Vacker moderskärlek? Nej, något så fint kan hon inte känna. Jag tycker synd om de knarkande ungarna som inte fått lära sig hur livet kan vara i hyfsat normala familjer. De behöver allt stöd de kan få, men den diskussionen bör föras i en annan tråd som kan handla om barn till svårt kriminella.
Instämmer i inlägget, bra saker du tar upp.
Ja, det som är intressant - och jävligt otäckt - det är hur skev JM är trots att hon inte knarkar eller är "sjuk" i lagens mening. Hon är istället fullt medveten om allt det hon gör.
Hennes barn är sannerligen övergivna - från start - av denna självupptagna, egoistiska mor som saknar självinsikt. Inte konstigt alls - men sorgligt - att några av barnen dragits till droger, som en flykt.
Citera
2017-07-31, 10:40
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nån särskild du tänkte på?

Myggor och myggjagare
Nej, men om det är gott om t.ex. svartvita flugsnappare så kan det vara ont om mygg:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2327&artikel=3859572

Jag tvivlar dock att det förändrar myggsituationen på bryggan vid Granliden en kväll i början av augusti med fint väder och nästan vindstilla. Däremot har jag noterat att en del, t.ex. jag, flyr myggen, men att det finns andra som knappt berörs av de små plågoandarna.

Sovsäck
Jag passar på att kasta in en tanke om sovsäckshypotesen, som har stora fördelar, men en nackdel IMO. Jag skulle knappast kunna förmå mig att krypa in i en sovsäck inomhus efter en solig dag med upp till 26°C ute och med en temperatur ute på över 17°C vid 21-tiden. Även om myggnät satt i fönstren i gäststugan så tror jag att det var ganska varmt där. Jag skulle lägga mig ovanpå sovsäcken, om det var en sådan som stod till buds.

Tilla_ggsprotokoll_I_2017-04-13__del_1__3_.pdf, sid 38-40 enligt paginering.

Citera
2017-07-31, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Och hur är det med myggen?

Dåligt myggår år i år läste jag idag men du kanske kan göra en skattning utifrån erfarenhet?
Ovanligt lite mygg och bromsar i år. Det finns vissa fläckar där det alltid är mygg och vissa där det är nästan myggfritt. Just på bryggan är det alltid nästan myggfritt. Sammanfattningsvis skulle han ha kunnat klara sig men sannolikt fått myggbett. Framförallt är det omöjligt att veta hur han skulle se på saken - en del bryr sig inte, en del får vara ifred. Myggorna hjälper oss nog inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in