2017-07-28, 05:49
Medlem
Germanofils avatar
Idag börjar Zweite!

Först ut är ett möte mellan Bochum, som ju tidigare var upp och vände i BL titt som tätt men numera är ett etablerat andraligalag, och St. Pauli som ju oftast huserar i andraligan. Blir säkerligen rejält drag på Ruhrstadion ikväll.
Citera
2017-07-28, 13:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Tänkte ta och se Bayern - Inter tidigare idag men blev nattens matcher i stället och City - Real matchen började galet sent.

Jag började titta och intressera mig för fotboll just pga Inter så hade velat se matchen, men vad hände idag? Först Real som förlorar mot två manchester lag, och nu Bayern som förlorat mot två Milano lag. Jag börjar fundera lite på om Bayern kommer vinna ligan ''enkelt'' i år eller om det blir lite motgång.. Nåväl ska bli spännande och se, man har ju mist sin mest värdefulla spelare (Lahm) och tagit in folk som jag inte förväntar mig ska vara i världsklass på direkten, spännande i alla fall.
Vi borde lära oss från år efter år..Träningsmatcher har aldrig någonsin sagt något. Dom handlar om allt annat än resultat..till skillnad mot tävlingsmatcher.
Citera
2017-07-28, 14:57
Medlem
Citat:
Tänkte ta och se Bayern - Inter tidigare idag men blev nattens matcher i stället och City - Real matchen började galet sent.

Jag började titta och intressera mig för fotboll just pga Inter så hade velat se matchen, men vad hände idag? Först Real som förlorar mot två manchester lag, och nu Bayern som förlorat mot två Milano lag. Jag börjar fundera lite på om Bayern kommer vinna ligan ''enkelt'' i år eller om det blir lite motgång.. Nåväl ska bli spännande och se, man har ju mist sin mest värdefulla spelare (Lahm) och tagit in folk som jag inte förväntar mig ska vara i världsklass på direkten, spännande i alla fall.

Ja, det duger inte med spelare som Rafinha, Bernat med flera betydligt sämre. Oj, vad jag är förbannad på mitt Bayern, både för 0:4 förlusten mot Milan och nu 0:2 mot Internazionale.
Citera
2017-07-28, 15:26
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Vi borde lära oss från år efter år..Träningsmatcher har aldrig någonsin sagt något. Dom handlar om allt annat än resultat..till skillnad mot tävlingsmatcher.

Visst det är bara tränings matcher men fortfarande, flera klubbar ställer upp med de starkaste 11orna de kan, jag tror inte tränarna upprepar flera gånger '' spela inte ert bästa, ta inte detta seriöst nu ''. Hade det varit tex Barca med ny tränare och de hade spelat så här så hade folk blivit fundersamma.
Citera
2017-07-28, 16:06
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Visst det är bara tränings matcher men fortfarande, flera klubbar ställer upp med de starkaste 11orna de kan, jag tror inte tränarna upprepar flera gånger '' spela inte ert bästa, ta inte detta seriöst nu ''. Hade det varit tex Barca med ny tränare och de hade spelat så här så hade folk blivit fundersamma.
Nja..Såklart att man vill att spelarna ska göra sitt bästa. Det är inte det det handlar om. Det är det jag sa innan..Resultatet spelar ingen roll alls. Utan det man vill ha ut är enskilda sekvenser och prestationer. Kunna experimentera med taktik och uppställning osv. Och därmed medvet ta risker.
Citera
2017-07-28, 16:39
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nja..Såklart att man vill att spelarna ska göra sitt bästa. Det är inte det det handlar om. Det är det jag sa innan..Resultatet spelar ingen roll alls. Utan det man vill ha ut är enskilda sekvenser och prestationer. Kunna experimentera med taktik och uppställning osv. Och därmed medvet ta risker.
Precis, resultaten i träningsmatcherna är helt ointressant utan man testar, det är ju en form av träning. Det enda man som åskådare egentligen får ut av dem är om nya spelare håller eller inte. Har faktiskt slutat intressera mig för dessa, stå ute i snöstorm på Stadshagen i februari, betala en hundring för att se 9 byten i halvtid på Tele2 eller kolla på udda osäkra fulstreams bara för att man ska vara först med omdömet om årets upplaga ger så lite. Säsongen börjar när ligan börjar.
Citera
2017-07-28, 16:48
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Idag börjar Zweite!

Först ut är ett möte mellan Bochum, som ju tidigare var upp och vände i BL titt som tätt men numera är ett etablerat andraligalag, och St. Pauli som ju oftast huserar i andraligan. Blir säkerligen rejält drag på Ruhrstadion ikväll.

Tack för påminnelsen. Denna tid på året är jag annars fullt upptagen med allsvenskan, så en sådan behövdes.

Måste ändå skriva att årets Zweite känns lite avslagen efter den förra, med all sin dramatik ända in i kaklet. Ska ändå bli kul att kolla. Spontant känner jag att Braunschweig och Union borde vara favoriter efter förra säsongens prestationer, men fotboll är fotboll och det speciellt i de andra divisionerna.
Citera
2017-07-28, 17:51
Bannlyst
Verkar som att Eurosport inte sänder Zweite denna säsong.
Citera
2017-07-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Får BVB in en ny mittback så kommer de bli riktigt vassa. Reus kommer säkert att vara skadad en del så smart att värva brett. Men vad kommer BVB att göra om Aubameyang blir långtidsskadad? Vad händer med Sahin/Kagawa? Kommer de acceptera att nöta bänk?

De som håller på BVB lär vara ganska nöjda med värvningarna de två senaste dagarna

Det kan man lugnt säga, en "på-nytt-född" Götze och en Schürrle som skrivit på till 30 juni 2021 hade nog gjort vem som helst glad, vare sig man håller på Borussia Dortmund eller ej.
Citera
2017-07-31, 07:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
Någon som vet något om teverättigheterna till BL i höst? Eurosports kontrakt gick visst ut i våras. Misstänker att de jobbar hårt på att förlänga, det har ju varit kanalens klart finaste fotbollsrättighet under många år.

Citat:
Ursprungligen postat av Elvira96
Verkar som att Eurosport inte sänder Zweite denna säsong.

Blir lite orolig nu fan om det inte löser sig tills att ligan startar och trist om dom inte visar zweite heller.
Citera
2017-07-31, 07:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Vänsterbacken Ailton är klar från Portugiska Estoril. Har ej någon superkoll på honom, men verkar bra. Backup till Insua är självklart bra att ha.

Men mittback och högerback som är våra svagaste positioner har fortfarande inte blivit förstärkta.

Lite orolig börjar man bli, men har tro på Jan så jag är ännu lugn.

Vfb ein Leben lang!

Nu har det dykt upp ett rykte om att ni skulle knipa Badstuber vilket givetvis skulle vara en bra förstärkning.
Citera
2017-07-31, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Harnik var värdefull för Hannover den gångna säsongen. Men "vi" behöver helt klart värva en klassanfallare att ha som förstaalternativ. Harnik funkar bra som komplement i BL. Füllkrug levererar ju bara i en match av fyra. Övrig tid är han en alibispelare. Det håller inte i BL!

edit: Läser precis om att Luuk de Jong ryktas till H96. Vore en trevlig förstärking tycker jag. Han kann säkerligen mer än det han visade i Mönchengladbach. I PSV har det ju gått bra.

Jag hoppas H96 köper honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in