2016-07-23, 10:38
Medlem
folkparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Det var ju gott som säkert att en del av Schürrle pengarna skulle åt för hämta Kostic'. 12 m € plus 2 m € bonus ville HSV ge. Stuttgart vill ha 15 m € plus 2 m € bonus, något Wolfsburg kan ge. Nu ikväll kommer rykten att Wolfsburg drar sig ut, Kostic' vill till HSV. Vilken dröm om detta stämmer.

Oehört spännande anfall nästa år om han kommer.
--------Wood--------
Kostic'---------Müller
-------Halilovic------

Kommer verkligen Wood att hålla längst fram? Han har en riktigt bra säsong i Zweite att luta sig tillbaka på. Ha inte för höga förväntningar bara.
Citera
2016-07-23, 10:41
Medlem
folkparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Om han kan få en skräddarsydd roll som han hade under Klopp kan han nog komma tillbaka i gammal form. Skulle nu Götze komma tillbaka och bli den spelaren han än gång var så kanske Dortmund når en CL-final igen. Dortmund har ett ruggigt bra lag just nu, och bredden är imponerande.

Auba/Ramos
Reus/Pulisic- Götze/Kagawa- Dembele/Emre Mor
Castro/Rode-Bender/Weigl
Guerrerio/Schmelzer -Batra/nymittback - Papa/nymittback - Pizczek-Durm

Överflödiga spelare som förmodligen kommer dumpas: Subotic, Sahin, Kuba, Ginter, Leitner, Kagawa (om Schurrle värvas)....

Får BVB in en ny mittback så kommer de bli riktigt vassa. Reus kommer säkert att vara skadad en del så smart att värva brett. Men vad kommer BVB att göra om Aubameyang blir långtidsskadad? Vad händer med Sahin/Kagawa? Kommer de acceptera att nöta bänk?

Citat:
Ursprungligen postat av namerless
Schurrle är nu klar för BVB:

http://www.bvb.de/eng/News/Overview/Borussia-Dortmund-sign-Andre-Schuerrle

De som håller på BVB lär vara ganska nöjda med värvningarna de två senaste dagarna
Citera
2016-07-23, 14:41
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Kommer verkligen Wood att hålla längst fram? Han har en riktigt bra säsong i Zweite att luta sig tillbaka på. Ha inte för höga förväntningar bara.

Nja blir troligen Lasogga som börjar om han inte finner en ny klubb och en ersättare kommer, men har tröttnat lite på han svängiga form. Sedan Schipplock som ännu inte gjort mål för oss i tävlingsmatch har varit grym under försäsongen.

Men hoppas på Wood, gillade honom i Berlin och landslaget!
Citera
2016-07-23, 15:11
Medlem
folkparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Nja blir troligen Lasogga som börjar om han inte finner en ny klubb och en ersättare kommer, men har tröttnat lite på han svängiga form. Sedan Schipplock som ännu inte gjort mål för oss i tävlingsmatch har varit grym under försäsongen.

Men hoppas på Wood, gillade honom i Berlin och landslaget!

Lasogga är som du säger ojämn. Minns hur det var när han var hos oss innan han gick till er. Därför vill jag höja ett varningens finger för din skull. Ha inte för höga förhoppningar på HSV. De har tyvärr en tendens att göra de krävande fansen besvikna...
Citera
2016-07-23, 19:11
Bannlyst
Citat:
Men vad kommer BVB att göra om Aubameyang blir långtidsskadad? Vad händer med Sahin/Kagawa? Kommer de acceptera att nöta bänk?

De som håller på BVB lär vara ganska nöjda med värvningarna de två senaste dagarna

Ryktas att Mario Gomez är påväg in som backup till Aubameyang
Citera
2016-07-24, 00:26
Medlem
Lekmands avatar
Missade att vi gjort ny tråd. Kul att se alla intressanta inlägg, hoppas vi fortsätter så. När även Freiburg är i finrummet igen kommer jag att skriva mer. Brydde mig helt enkelt inte så mycket om vad som hände i förstaligan förra året.

För det första: folkpark har rätt i att det är först nästa säsong (fem stycken) måndagsmatcher behöver utstås. Fler lär det bli åren efter det.

Det är kul att höra argument och tankar på varför ett lag kommer hamna på en viss placering. När jag gissar brukar stabilitet väga tungt, men det kanske beror på att när förändring drabbar mitt lag brukar det vara av ondo. När femteplatsen togs 2013 köptes fem av de viktigaste spelarna upp av andra klubbar, och detta drabbade ett lag där genomsnittsåldern var 23. Men förra säsongen byttes i stort sett hela laget ut med goda resultat, så helt illa måste der inte vara.

Ändå känns det som att Dortmund kommer få det svårt utan stommen som var Hummels, Günodan och Mhkitarayan. Dessa tre har enorma (framför allt offensiva) kvalitéer och kan platsa i vilket världslag som helst. Götze kan som flera andra nämnt vara en likvärdig ersättare, men Wiegl och Ginter har ett par par rejäjt stora skor att fylla.

Neverkusen stämmer desto bättre in på teorin om stabilitet, och en snabb genomgång ger en hel drös namnkunniga spelare, där nykomlingen Volland kämms som ett lysande kompliment till den mexikanska stjärnan. En stabil tredjeplats från förra året ger dem alla förutsättningar. Allt detta kan bara leda till en sak: Flopp. Känms helt fel att de ska lyckas med något.

Liksom dippsi vill jag förkorva mig i mitt eget lag och spåna på laguppställningar och tro att laget är riktigt bra. Ska försöka nämna så få - för många okända - namn och istället gå in på annat jag tycker är intressant. Som taktiken, Streich har i flera testmatcher prövat trebackslinje, så spännande spel är att vänta.

När Freiburg nu åker på träningsläger har truppen en sådan bredd offensivt att Kerk inte får följa med. Kerk som var en av de bästa spelarna i Nürnberg förra säsongen. Vanligtvis har laget svårt för att få resultat i testmatcherna oavsett motstånd, men nu vinns dem lätt med 10-0, och det tyder på att laget är väl inspelat och har bra harmoni. Det kan bero på att inga spelare lämnat mot klubbens vilja för en gångs skull. Jag tror att det beror på harmonin och samspelet mellan spelarna även utanför plan.

Det är typiskt för Freiburg att det finns en lugn atmosfär över hela laget. Men dagens toppnivå kan spåras bak till en hämdelse för ett år och ett par månader sedan, då klubbens kanske genom tiderna viktigaste transfer sände en chockvåg av glädje genom alla som bryr sig om klubben. Nils Petersen skrev på, trots att laget åkt ut den scen han trodde var hans hem. Enbart hävstångseffekten var viktig nog, klubben kunde övertyga andra spelare om att man verkligen ville satsa på att ta sig upp till Bundesliga igen. Men viktigast var att vi därmed värvade personen Petersen. I forum skriver fans att de aldrig tidigare sett klubbens spelare vara så tajta. Ett litet exempel är att spelarna ofta umgås med varandra när de är lediga, vilket jag inte tror är så vanligt. Och Petersen är alltid mittpunkten.

Därför tror jag också att Petersen kommer vara viktig i OS, på och utanför plan. Klockren spelare för att leda yngre.
Citera
2016-07-24, 14:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
ser Götze som en riktigt bra värvning han får komma hem igen, hem till Reus dem har redan visat hur lyckliga dem är på twitter...

Förövrigt ryktas Schurrle bli klar nu imorgon/idag klockan är fan nästan 02, jaja det är sommar.... Iaf Wolfsburg får hela 30m€ det är ett överpris tycker jag. Men han är Tüschels favoritspelare....

Vidare så försöker nu Klopp köpa Max Meyer från Schalke04 har bjudit 35m€ som vi alla vet om har Schalke fortfarande skulder och detta är onekligen en bra slant, men jag gillar Max Meyer så hoppas han stannar kvar.

Förresten Dortmunds första match därborta i Kina sänds på kanal 5 i eftermiddag klockan 14
Ja..Tuchel hade väl Schürrle i Mainz?? Så dom känner varann säkert och Tuchel vet vad han får. Kan mycket väl vara att han får fart på honom igen när han får spela i en trivsam omgivning. Han har inte kommit till sin rätt i varken Chelsea eller Wolfsburg. Men det är en klart bra spelare om han används rätt.

Tror också att Götze kommer få en nystart. Känns helt rätt för alla parter.

Dortmund är nog inte färdig helt med värvningarna än..Tror inte dom släpper fler heller detta fönstret. Någon mer mittback och anfaller lär komma.

Offensivt mittfält med bla Schürrle, Reus och Götze ser väldigt intressant ut. Dortmund ska inte klaga alltför mycket. Även dom vimlar av tyska landslagsmän precis som Bayern. Lilla skillnaden är Bayern också kan värva färdiga utländska superstjärnor på ett annat sätt. Men Dortmunds sådana värvningar är inte dåliga heller. Dembele, Mor, Guereiro...
Senast redigerad av Steff83 2016-07-24 kl. 15:03.
Citera
2016-07-24, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Dortmund är nog inte färdig helt med värvningarna än..Tror inte dom släpper fler heller detta fönstret.

Enligt Watzke är det färdigshoppat i detta fönster.

Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Ändå känns det som att Dortmund kommer få det svårt utan stommen som var Hummels, Günodan och Mhkitarayan. Dessa tre har enorma (framför allt offensiva) kvalitéer och kan platsa i vilket världslag som helst. Götze kan som flera andra nämnt vara en likvärdig ersättare, men Wiegl och Ginter har ett par par rejäjt stora skor att fylla.

Angående Gundogan tappet för Dortmund så spelades han nästan inte alls från mars-maj i ligan förra säsongen (skada). Så frågan är om det kommer märkas så mycket för Dortmund som ni tror. Resultatmässigt utan han under den långa perioden 6 vinster, 2 oavgjorda och 1 förlust.

Förövrigt såg ni Dembeles mål i träningsmatchen mot United.. Skickade Rojo tillbaka till argentina https://www.youtube.com/watch?v=tTh3lvpw_6c
Senast redigerad av borjeboy 2016-07-24 kl. 15:16.
Citera
2016-07-24, 15:15
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Enligt Watzke är det färdigshoppat i detta fönster. Angående Gundogan tappet för Dortmund så spelades han nästan inte alls från mars-maj i ligan förra säsongen (skada). Så frågan är om det kommer märkas så mycket för Dortmund som ni tror. Resultatmässigt utan han under den långa perioden 6 vinster, 2 oavgjorda och 1 förlust.

Förövrigt såg ni Dembeles mål i träningsmatchen mot United.. Skickade Rojo tillbaka till argentina https://www.youtube.com/watch?v=tTh3lvpw_6c
Hummels är den som jag tror kan lämna en lucka direkt...Annars tycker jag det ser bra ut. Mikitaryan(pga av nyförvärven) och Gündogan (redan vana att ofta vara utan honom sen länge) tror jag inte kommer märkas så mycket, nej.
Citera
2016-07-24, 15:17
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Lasogga är som du säger ojämn. Minns hur det var när han var hos oss innan han gick till er. Därför vill jag höja ett varningens finger för din skull. Ha inte för höga förhoppningar på HSV. De har tyvärr en tendens att göra de krävande fansen besvikna...
Tycker HSV har plockat in många intressanta spelare. Kostic hade varit för jävla fint å få in. Ska bli kul å se vad Wood kan göra i BL. Ser gärna honom från start iaf de inledande matcherna.
Citera
2016-07-24, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Tycker HSV har plockat in många intressanta spelare. Kostic hade varit för jävla fint å få in. Ska bli kul å se vad Wood kan göra i BL. Ser gärna honom från start iaf de inledande matcherna.

Verkar väl allt mer bli verklighet med Kostic, han har sagt att Hamburg är hans favoritlag och det gjorde att Wolfsburg har lämnat affären. Och HSV ska ha ökat sitt bud/närmat sig vad stuttgart vill ha.

Aleksandar Dragovic som spelar i Dynamo Kiev ska tydligen vara riktigt nära Leverkusen.
Citera
2016-07-24, 15:48
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Verkar väl allt mer bli verklighet med Kostic, han har sagt att Hamburg är hans favoritlag och det gjorde att Wolfsburg har lämnat affären. Och HSV ska ha ökat sitt bud/närmat sig vad stuttgart vill ha.

Aleksandar Dragovic som spelar i Dynamo Kiev ska tydligen vara riktigt nära Leverkusen.
Jo hoppas det blir klart snart Bahoui lär nog få en del speltid denna säsong tror jag. Tycker han gjorde det bra i sina inhopp och 2 starter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in