2017-07-24, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Det där skrevs alltså förra sommaren. Harnik var nyss fyllda 29 år. 17 mål i 2. BL 2016/2017 och därmed tvåa i skytteligan får väl anses vara åtminstone godkänt.

Nu är han ett år äldre och senast han gjorde en riktigt bra säsong (målmässigt) i 1. BL var 2011/2012. Även då 17 mål. Därefter 5, 10, 9, 2 (dock spelade han inte särskilt mycket 15/16).

Oj då, är det såpass illa, hoppas det vänder nu då han byter klubb - brukar ge effekt. Inte alltid men händer då och då faktiskt.
Citera
2017-07-24, 12:12
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Oj då, är det såpass illa, hoppas det vänder nu då han byter klubb - brukar ge effekt. Inte alltid men händer då och då faktiskt.
... Han bytte ju klubb förra sommaren.

Så pass illa? Han är helt enkelt inte en bättre målskytt än så. Inget konstigt med det.
Citera
2017-07-24, 14:37
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Harnik var värdefull för Hannover den gångna säsongen. Men "vi" behöver helt klart värva en klassanfallare att ha som förstaalternativ. Harnik funkar bra som komplement i BL. Füllkrug levererar ju bara i en match av fyra. Övrig tid är han en alibispelare. Det håller inte i BL!

edit: Läser precis om att Luuk de Jong ryktas till H96. Vore en trevlig förstärking tycker jag. Han kann säkerligen mer än det han visade i Mönchengladbach. I PSV har det ju gått bra.
Senast redigerad av Germanofil 2017-07-24 kl. 14:49.
Citera
2017-07-24, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
... Han bytte ju klubb förra sommaren.

Så pass illa? Han är helt enkelt inte en bättre målskytt än så. Inget konstigt med det.

Eftersom jag är en ärlig person, alltid, tänker jag faktiskt ta & hålla med dig ...."han är inte bättre målskytt än så". Jag stöttar dina ord.
Citera
2017-07-25, 06:28
Medlem
cyberkalles avatar
För er som kan läsa tyska så finns det här en fin intervju med Robert Enkes änka Teresa.
http://www.spox.com/de/sport/fussball/themenwoche/tabus-im-fussball/Artikel/teresa-enke-interview-robert-enke-depression-selbstmord.html
Citera
2017-07-25, 17:02
Medlem
cyberkalles avatar
Bättre fart i dagens match av Bayern.
Ribery matchens lirare Martinez fumlar lite väl mycket.
Sanches helt okej men har gått ut med att han vill lämna för att få mer speltid.
Citera
2017-07-26, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Harnik var värdefull för Hannover den gångna säsongen. Men "vi" behöver helt klart värva en klassanfallare att ha som förstaalternativ. Harnik funkar bra som komplement i BL. Füllkrug levererar ju bara i en match av fyra. Övrig tid är han en alibispelare. Det håller inte i BL!

edit: Läser precis om att Luuk de Jong ryktas till H96. Vore en trevlig förstärking tycker jag. Han kann säkerligen mer än det han visade i Mönchengladbach. I PSV har det ju gått bra.

Füllkrug håller jag med, han håller inte "röd tråd" i alla matcher. Harnik är nyss 30-år fyllda, och jag personligen hoppas och tror att han gör mer än en godkänd säsong.

Luuk de Jong låter ju onekligen intressant, blir nog inte enkelt att få över honom, men jag hoppas eftersom trots att jag är Bayern-fan så gillar jag Hannover 96.
Citera
2017-07-26, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Ett nytt milan krossar (får man väl ändå säga) Bayern med 4-0. Jag vaknade för sent för att se något men vad hände egentligen?

Det hände en del minst sagt. Mitt Bayern med många Lewandowski missar, Müller missar samt en urkass malvakt. Inte Neuer som stod, tror såg ut som Sven Ulreich.

Återigen säger jag "Mitt Bayern", men jag älskar de såpass mycket för att kalla det utklassning. Men känner att jag MÅSTE erkänna att "vi" blev utklassade, av nytt Milan som du nämner vill jag inte kalla det. Borussia Dortmund körde över Milan med hela 3:1 innan de mötte "oss". Men en Milan på gång, ser det ut som.

Det är verkligen dags, jag följer Milan och vet att de satsar hårt inför kommande säsong. Höll på dem 1999 då de köpte Stor-tränaren på den tiden, Alberto Zaccheroni, Mål-maskinen Oliver Bierhoff, Thomas Helveg från Udinese och faktiskt vann Serie A, något Milan inte hade gjort på sex, sju år och suktade efter en seger - det fick dem.
Citera
2017-07-27, 17:23
Medlem
Korders avatar
Lite kuriosa; Düsseldorf mötte häromdan det lokala amatörlaget Vfl Benrath i en träningsmatch. Düsseldorf har som bekant nyligen värvat Kujovic efter dennes märkliga tid i Belgien. Kujovic fick starta matchen och pangade in fyra mål i den första halvleken (som slutade 7-0). Lagen bytte spelare till den andra halvleken, med fortsatt kross som resultat. Hennings gjorde fyra mål även han.
Citera
2017-07-27, 18:50
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Det hände en del minst sagt. Mitt Bayern med många Lewandowski missar, Müller missar samt en urkass malvakt. Inte Neuer som stod, tror såg ut som Sven Ulreich.

Återigen säger jag "Mitt Bayern", men jag älskar de såpass mycket för att kalla det utklassning. Men känner att jag MÅSTE erkänna att "vi" blev utklassade, av nytt Milan som du nämner vill jag inte kalla det. Borussia Dortmund körde över Milan med hela 3:1 innan de mötte "oss". Men en Milan på gång, ser det ut som.

Det är verkligen dags, jag följer Milan och vet att de satsar hårt inför kommande säsong. Höll på dem 1999 då de köpte Stor-tränaren på den tiden, Alberto Zaccheroni, Mål-maskinen Oliver Bierhoff, Thomas Helveg från Udinese och faktiskt vann Serie A, något Milan inte hade gjort på sex, sju år och suktade efter en seger - det fick dem.

Tänkte ta och se Bayern - Inter tidigare idag men blev nattens matcher i stället och City - Real matchen började galet sent.

Jag började titta och intressera mig för fotboll just pga Inter så hade velat se matchen, men vad hände idag? Först Real som förlorar mot två manchester lag, och nu Bayern som förlorat mot två Milano lag. Jag börjar fundera lite på om Bayern kommer vinna ligan ''enkelt'' i år eller om det blir lite motgång.. Nåväl ska bli spännande och se, man har ju mist sin mest värdefulla spelare (Lahm) och tagit in folk som jag inte förväntar mig ska vara i världsklass på direkten, spännande i alla fall.
Citera
2017-07-27, 22:14
Avslutad
Någon som vet något om teverättigheterna till BL i höst? Eurosports kontrakt gick visst ut i våras. Misstänker att de jobbar hårt på att förlänga, det har ju varit kanalens klart finaste fotbollsrättighet under många år.
Citera
2017-07-28, 01:29
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Tänkte ta och se Bayern - Inter tidigare idag men blev nattens matcher i stället och City - Real matchen började galet sent.

Jag började titta och intressera mig för fotboll just pga Inter så hade velat se matchen, men vad hände idag? Först Real som förlorar mot två manchester lag, och nu Bayern som förlorat mot två Milano lag. Jag börjar fundera lite på om Bayern kommer vinna ligan ''enkelt'' i år eller om det blir lite motgång.. Nåväl ska bli spännande och se, man har ju mist sin mest värdefulla spelare (Lahm) och tagit in folk som jag inte förväntar mig ska vara i världsklass på direkten, spännande i alla fall.

Bayern vinner som vanligt ligan i år.

Att dra några slutsatser från träningsmatcher är meningslöst. Stuttgart hade 4-0 efter 37 minuter mot Manchester City för 2 år sedan. Slutresultatet blev 4-2 efter att City tryckt in två tröstmål i 84:e och 89:e. Under 90 minuter blev de fullkomligt utspelade trots att de ställde upp med sitt A-lag. De skulle sedan sluta på en stabil 4:e plats medans Stuttgart åkte ur Bundesliga.

När Bayern torskar poäng mot lag som Mainz, Köln och Hannover i ligan då kan man börja diskutera om deras form. Att de torskar jippomatcher mot Milan och Inter spelar ingen som helst roll. Ett Inter som för övrigt förlorade med 2-1 mot Zweite ligas mittenlag Nürnberg för två veckor sedan.

Nä, inga växlar kan dras från träningsmatcher.

Dock närmar sig ligan med stormsteg! Fan vad härligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in