2017-07-30, 22:35
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Kanske är det så. Självförtroendet blir bara sämre och sämre helt enkelt. Som en spiraltrappa ner. Svårt att komma från den. Självförtroende är just a och o när det gäller tjejer. Har bara tappat livslusten helt när man lever ett liv helt utan det motsatta könet...

Du får matchningar - var tillfreds.

..................................................

Köpte också Plus idag och körde en boost. Enorm skillnad. Från ett par matchningar till inte jättemånga men kvalitativa. Jag gör ju iofs inte som vissa andra utan är hyfsat selektiv i svepandet. Det största kravet är bra kroppar - jag fixar inte överskottskilon. Skönt iaf att få lite bekräftelse, ska jag villigt erkänna.

.................................................

Säg att ni är klart över 20 och får matchningar med fina 17-åringar. Hur ställer ni er moraliskt?
Citera
2017-07-30, 22:52
Medlem
Bodickers avatar
uppdaterade tinder. helt jävla odugligt, ska inte uppdatera. ser ut som skit och nu plingar det varje jävla gång nån skriver. Jag vill inte höra och att ingen annan ska höra.. innan vibrerade det bara och blinkade blått. Hur fan stänger man av ljudet på aviseringen? odugligt.
Citera
2017-07-30, 22:57
Medlem
Med tanke på hur stor den här tråden har blivit så antar jag att tinder är det enda sättet att skaffa partner (seriös som oseriös) idag om du inte är 40+. Träffas folk via gemensamma vänner fortfarande? börjar bli mindre vanligt.
Citera
2017-07-30, 23:08
Medlem
Är jag för på om jag skriver två ggr i rad?

En tjej har inte svarat på 24h, vi har skrivit en hel del och hon har visat tecken på intresse genom att vara drivande, frågar mycket och kommer med långa svar. Tydligen kan tjejer spela svår genom att låta bollen ligga hos killen lite längre innan de svarar. Eller så har hon tappat intresset av någon anledning.
Citera
2017-07-30, 23:12
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swemat169
Är jag för på om jag skriver två ggr i rad?

En tjej har inte svarat på 24h, vi har skrivit en hel del och hon har visat tecken på intresse genom att vara drivande, frågar mycket och kommer med långa svar. Tydligen kan tjejer spela svår genom att låta bollen ligga hos killen lite längre innan de svarar. Eller så har hon tappat intresset av någon anledning.

Nu har jag inte chattat via Tinder förrän i helgen, men från tidigare upplevelser så är det alltid bättre att vara för på än tvärtom. Jag får väl se om samma gäller för Tinder.
Citera
2017-07-30, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Nu har jag inte chattat via Tinder förrän i helgen, men från tidigare upplevelser så är det alltid bättre att vara för på än tvärtom. Jag får väl se om samma gäller för Tinder.
Det kan ju inte bli värre än att hon inte svarar alls men just nu är hon det enda kortet jag har att gå på så det är ju helt klart en risk...
Citera
2017-07-30, 23:19
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Det kan ju inte bli värre än att hon inte svarar alls men just nu är hon det enda kortet jag har att gå på så det är ju helt klart en risk...

Dubbla meddelanden funkar absolut. Men gör det med lite finess; låt det inte andas desperation.

I ett sånt läge hade jag typ skrivit "lever du ". Men jag är knappast en expert på dejting.
Senast redigerad av anteri17 2017-07-30 kl. 23:22.
Citera
2017-07-30, 23:23
Medlem
Citat:
Dubbla meddelanden funkar absolut. Men gör det med lite finess; låt det inte andas desperation.

I ett sånt läge hade jag typ skrivit "lever du ". Men jag är knappast en expert på dejting.
Har hört talas om att någon skrev "bäst att du svarar innan jag hinner gifta mig och skaffa barn".

Något i den stilen kanske funkar.
Citera
2017-07-30, 23:29
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Har hört talas om att någon skrev "bäst att du svarar innan jag hinner gifta mig och skaffa barn".

Något i den stilen kanske funkar.

Lite väl aggressivt kanske. Men något kan vara bra att skriva. Om det går flera dagar brukar det rinna ut i sanden. Återigen utifrån mina få egna upplevelser.
Citera
2017-07-30, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Du får bli hur sur du vill men jag tänker ändå kommentera dina inlägg.

Att du lägger upp en bild på en kille med den fetaste gay-varningen gör ju att du verkar ha noll koll. Killen har ju snyggare ögonbryn än vad jag har. Såna feminina killar går fetbort för min del. Han kommer enbart kunna landa tjejer som är opererade. Hans leende är dessutom helt dött. Säger ingenting. Ingen karisma. Nä, pass på honom.

Ja, dina asperger-drag visar sig ännu en gång i tråden. Poängen är att killen utstrålar självförtroende medan den andra har ett för överdrivet leende som bara är mer välkomnande. Sen råkar det faktiskt vara skit samma vad du personligen tycker om honom och hans ögonbryn då det var leendet vi talade om här och vad som funkar generellt på unga heta tjejer idag. Bespara oss sånt här, tack. Folk skiter i vad du tycker om exemplet och hans ögonbryn då det inte är det som vi diskuterade.

Citat:
Nu handlar det om vanliga killar som ska få till en dejt på Tinder med vanliga tjejer. Jag tycker därför att du har fel angående bilden där han ler. Det enda negativa är att han har solbrillor på sig.

Grejen är att Tinder inte är en app för vanliga killar. Det har konstaterats tusen ggr tidigare här. Kroppskakor ser redan ut som en helt vanlig kille och det har hittills bara svarat till usla resultat, och man får nog vara idiot för att förvänta sig att få olika resultat genom att fortsätta göra samma sak hela tiden.
Det handlar faktiskt om att kunna sälja sig själv här och stå ut från den enorma mängd andra killar ifall man ska få några resultat att tala om och undersökningar kring det på dejtingsajter vittnar också om det där i princip bara en liten klick män får alla kvinnor medan resten blir utan.

I studier (som jag kan leta fram vid intresse) så har kvinnor visat en preferens för män som inte ler på sina bilder än omvänt. Det ger ett mer maskulint intryck och funkar generellt bättre på kvinnor.
Sen är nog unga män här inte så inte intresserade av att höra en +30-årig kvinna ständigt brusa upp och hetsa upp sig i tråden för att försöka förklara för alla vad hon personligen har för preferenser.
Det är fortfarande ointressant för oss.

Citat:
(Du hade kunnat lägga upp de bilder du själv använder på Tinder med tanke på hur allvetande du är om hur saker och ting ska se ut).

Du kommer först infarande med dina åsikter på deras bilder i tråden och sen när jag bara gör likadant och förmedlar vad jag tycker så måste jag lägga upp bilder på mig själv helt plötsligt?
Man hade åtminstone kunnat tro att du kunde ha lagt upp några bilder på dig själv innan du spydigt började gorma om att andra ska göra det, men icke.

Men nej, jag har inget intresse av att outa mig själv här i tråden och gav bara ett ärligt och rakt svar. Är det sen någon motiverad kille som tycker att det låter intressant och vill se att jag har fått betydligt bättre resultat än majoriteten män här så kan jag väl visa det över PM och är villig att spendera lite tid på att ge tips.

Sen kan man fråga sig vem man då helst lyssnar till? En man med mångårig erfarenhet av raggning på krogen, online och som har ett högre "notch count" än gemene man med kvinnor från olika världsdelar och som kan erbjuda bildbevis på sina resultat, ELLER en random +30-årig singelkvinna?

Med tanke på att kvinnor är mer entusiastiska kring giftermål och relationer än män, så bör det nog vara en gigantisk varningsflagga över en kvinna som du, som knappt lyckats med någonting av det.
Din uppstudsiga attityd här i tråden pekar även på att du nog är en rätt trasig kvinna som inte bara unga män men som även unga kvinnor bör akta sig att ta råda av. Du gör nog alla en tjänst genom att låta oss män få tala ostört i fortsättningen.

Citat:
Vad menar du med att riktiga män inte tar selfies? Har du ingen bild där tjejerna kan se hur du ser ut?

Givetvis har jag bilder där kvinnor kan se hur jag ser ut, det tar liksom 10 sekunder att be någon annan att ta ett foto på en. Flera selfies som inte visar någonting nytt som i Das Autos fall är värdelöst, han blandar ju inte ens med en helkroppsbild, och hans värdelösa resultat vittnar om det.

Nu säger jag inte att det här gäller för just för Das Autos då han bara verkar vara en vanlig kille som aldrig fått lära sig mycket om manlighet och är helt utan koll på vad som attraherar kvinnor...
Men rent generellt så kan vi säga så här: förr i tiden (ja, du vet, på den där tiden då det fortfarande fanns någonting som riktiga män), så hade man spottat åt tanken på att knäppa massa bilder på sig själv för att hitta den perfekta selfien. John Wayne och andra hade vridit sig i graven av att se dagens så kallade män.

Men idag, efter att man slopat värnplikt och indoktrinerat män med massa feminist- och homoälskande trams, och i en kultur som hyllar narcissism på sociala medier och hjärndöda mähän som Kim Kardashian och Paradise Hotel-typer, så har vi fått ett helt annat mansideal.
Män klarar knappt av att göra en raggning i verkliga livet utan speglar sig istället snygga framför kameran som bimbos och lägger upp på sociala medier.

Idag gäller det liksom att göra sig söt framför kameran och lägga på en sängkammarblick och se ut som en pussy ungefär. Man ser bl.a. på krogen idag hur killar tar selfies och söker bekräftelse från andra på sociala medier med Snapchat, FB och Instagram. Eller genom att skaffa t.ex. tatueringar för att imponera på andra om att man är cool och edgy (majoriteten med tatueringar idag har ju skaffat det just av den anledningen).

Exempel:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/00/a2/8a/00a28a81a1a94e5c744bb6c7a7ef3b92--collar-bone-tattoos-tattooed-boys.jpg

Riktiga män som är mer "old school" eller whatnot, skippar allt krimskrams. De ser inte ut att ha stått och speglat sig likt en fjolla med 150 omtagningar för att söka bekräftelse ifrån andra utan går sin egna väg i livet. Du fattar, förhoppningsvis.

https://content.artofmanliness.com/uploads/2008/11/tom-selleck.jpg
Senast redigerad av BrunoC 2017-07-30 kl. 23:40.
Citera
2017-07-30, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Du ger för mycket intryck av en Kalles kaviar....

Mulliga kinder? Ouch! Genetiken kan jag tyvärr inte göra mycket åt. Det andra får jag väl fundera på hur jag kan förbättra. Skulle hellre skjuta mig än se ut som någon karaktär i Geordie shore, men det betyder ju inte att allt är svartvitt. Att undvika selfies är nog inte helt fel, om än svårt.

Tycker fortfarande Kroppkakor har bra bilder. Speciellt dykbilden är fräck. Men det är ju inte min dom som spelar roll i slutändan.
Citera
2017-07-30, 23:55
Medlem
Citat:
Lite väl aggressivt kanske. Men något kan vara bra att skriva. Om det går flera dagar brukar det rinna ut i sanden. Återigen utifrån mina få egna upplevelser.
Med lite humor så ska det nog funka. Hon hade fotbollsmatch idag så jag kanske ska fråga om hon överlevde matchen😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in