2016-11-24, 04:48
Medlem
TantIngalills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
När man har haft 7day streak blir dagen efter dag 1 då?

Yes
Citera
2016-11-24, 07:56
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecanpie
Jag misstänker absolut att vissa konton är på förhand dömda. Min pojkvän kläckte en Snorlax i somras. Jag är uppe på nivå 27, har kläckt ett antal fler ägg än honom och har inte kläckt någon av de där man är ute efter i 10 km äggen ännu.

Enda gången jag haft mer tur än nån i min bekantskapskrets är när vi var tre som stötte på en Lapras och jagvar den enda som lyckades få den. Men det var cokså enda Laprasen jag sett i det vilda, och inte kläckt någon heller.
Ja, snorlax har varit en pokemon som många fick rätt tidigt. Den har ju trots allt kråmat sig snurrandes uppe på de flesta gym sedan starten av detta spel. Min första snorlax fick jag vid lvl 31, en med sämst iv med lika dåliga attacker..

Första dygnet 600.000 exp. det måste definitivt vara mitt rekord.
Citera
2016-11-24, 08:06
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Ja, snorlax har varit en pokemon som många fick rätt tidigt. Den har ju trots allt kråmat sig snurrandes uppe på de flesta gym sedan starten av detta spel. Min första snorlax fick jag vid lvl 31, en med sämst iv med lika dåliga attacker..

Är mitt i lev 27 och saknar både snorlax och dragonite. Har fångat minst 30 st vardera av de som ska gömma ditto sen han släpptes utan att hitta honom.
Ja, jag är säker på att det finns oturskonton.
Citera
2016-11-24, 08:39
Medlem
Ökar curveball på catchraten eller hur fan är det? Känns så iaf, men är det bara för de 10 xtra XP man gör det så är det ju inte lönt att bry sig knappt.
Citera
2016-11-24, 09:00
Medlem
Mr Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som vet om de pokemons som är ditto är mer svårfångade, ni som fångat, fick ni försöka lite grand eller räckte det med vanlig pokeboll utan nåt extra?
Jag tog Ditto i en råtta som var rent jävlig att fånga, var en boll från att släppa den. Den "kostade" mig (ungefär) 4 röda, 2-3 great, 2 ultra samt ett större antal bär innan den fastnade i nätet. Mest svårfångade råttan någonsin. Men jag misstänkte att det var nåt annat än råttan. Vilket ju var korrekt.
Citera
2016-11-24, 09:14
Medlem
Om en Ditto fanns i nån pokemon som smet iväg ska den tydligen synas som skugga i pokedexet. Har ingen där och har nu slösat galet många bollar.
Ny jakt i eftermiddag!👍
Citera
2016-11-24, 10:04
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Ökar curveball på catchraten eller hur fan är det? Känns så iaf, men är det bara för de 10 xtra XP man gör det så är det ju inte lönt att bry sig knappt.

Ja, både skruvbollar och "nice", "great" och "excellent" ökar fångstchansen.
Citera
2016-11-24, 10:11
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB

Lite samma sak för mig, fast med en betydligt mindre väsentligare Pokemon: ända sedan jag började spela Pokemon Go i slutet av Augusti så har jag bara en enda gång, ur ett ägg, i början av september fått en sketen liten Ponyta - sedan dess har antalt ponyta godis legat på stadiga 10 vare sig mer eller mindre. Mina kompisar däremot har fått/utvecklat ett tiotal utvecklingar på den under samma tidsrymd.
Citera
2016-11-24, 10:52
Medlem
modig.hemmas avatar
Fick upp en bild på en Magnemite som stirrade på mig och en ruta att peka på för att bekräfta att jag inte var en bot. Sedan radades det upp foton i värdelös upplösning där jag skulle välja ut hus med pelare, därefter hus som var butiker och sedan klicka på delar av en bild där det förekom trafikskyltar.

Hade haft appen i batterisparläge i fickan bra länge och inte fångat något på en lång stund eftersom jag arbetade.

Någon annan som har råkat ut för detta? Ska man vara beredd på att behöva utföra det där momentet ofta i framtiden eller är jag markerad som OK nu månntro?
Citera
2016-11-24, 11:37
Medlem
TheLuckyOnes avatar
Hur är det med GPS-fuskare hos er, brukar ni anmäla dessa och gör det någon verkan? Finns några frekventa fuskare i min stad och har anmält dessa konton, men alla är kvar..
Citera
2016-11-24, 12:45
Medlem
MarqsN92s avatar
1. Är Ditto bara här tillfälligt?
2. Spelar Dittos Cp någon som helst roll?
3. När Ditto transformeras i gym, får den pokemonen samma IV som Ditto?
Citera
2016-11-24, 12:48
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLuckyOne
Hur är det med GPS-fuskare hos er, brukar ni anmäla dessa och gör det någon verkan? Finns några frekventa fuskare i min stad och har anmält dessa konton, men alla är kvar..

Det kryllar av dem där jag bor också. Du kan ta över ett gym och lägga in en gubbe bara för att sekunden senare se hur någon annan tar över det trots att du är helt ensam...

Har däremot inte anmält, vet inte hur mycket Niantic orkar bry sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in