2017-07-30, 15:30
Medlem
quts avatar
Slöa och lata, sprit och droger, omogna, ser hellre på fotboll en jagar kvinnor.

Som jag sa lata män som saknar gnista.
Citera
2017-07-30, 16:10
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Kemikalier i vattnet: https://www.youtube.com/watch?v=9JRLCBb7qK8

Sen östrogener i vatten p g a utbredd p-pilleranvändning, östrogen i mat och hudkrämer, övervikt, stillasittande, datorer i knät, tighta jeans och frekvent onani. Lägg till att män inte får bestämma saker längre, hos djur leder förlorade maktkamper till lägre testosteronhalt.

Dessutom riktlinjer innan spermaprov som brukar kräva endast 2 dagars ejakulationsfritt innan provet lämnas (färre spermier) och män som antagligen googlar internetporr en stund innan ejakulation (spermierna späds ut med mer vätska, lägre koncentration).
USA är numer världens näst fetaste land, mexikanerna har gått om. Skulle vara kul att se om där finns någon korrelation gällande spermakvalitet.
Citera
2017-07-30, 16:24
Medlem
UncleGrandmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drwadde
Men här, än en gång, tänker jag på, att pojkar inte får vara pojkar i skoltiden.
Så fort man gör nånting som är typiskt pojkar,stökar och tar plats, så skall det bekämpas eller diagnostiseras med diverse bokstäver.
ADHD eller liknande, som egentligen skulle kunna förklaras med en grabb som gör, vad körande hormoner i kroppen skriker att grabben ska göra.
Skolorna i Afrika, Asien och Sydamerika är MYCKET striktare än i väst. Pojkarna i Sverige får stöka runt i klassrummet, pojkarna i icke-västliga länder måste sitta still och vara tysta i klassrummet. Om de inte uppför sig så får de stryk av läraren.
De busiga pojkarna i Sverige växer upp och får färre spermier.
Kanske svenska skolor borde bli ännu strängare mot pojkarna.
Citera
2017-07-30, 17:46
Medlem
Pantheraduss avatar
Skulle vara intressant hur det är bland männen i Indien, när det gäller deras kvalité....?
Jag tänkte så, för att där finns det mycket kemikalier, liksom i Kina. Alltså om det gick att utesluta kemikalieteorin.... Det är den teori som dyker upp först hos mig iaf
Citera
2017-07-30, 17:59
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Utvecklingen beror givetvis till stor del på de tekniska hjälpmedel som innebär att även män med undermålig sperma-kvalitet kan få barn idag.

Tidigare hade deras gener sållats bort, men så sker inte längre.

Degenereringen är oundviklig och vi har bara sett början.
Citera
2017-07-30, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Skulle vara intressant hur det är bland männen i Indien, när det gäller deras kvalité....?
Jag tänkte så, för att där finns det mycket kemikalier, liksom i Kina. Alltså om det gick att utesluta kemikalieteorin.... Det är den teori som dyker upp först hos mig iaf

Det mest troliga just nu är p-piller/östrogen. Tror inte det är lika utbrett någon annanstans än i väst. Det känns som varenda flicka i övre tonåren tar p-piller/stavar eller vilken form det nu är, bara för att det är poppis och "ifall att".

Med det sagt så är den antimaskulina samhällsattityden intressant.
Senast redigerad av Johnnyhotter 2017-07-30 kl. 18:06.
Citera
2017-07-30, 19:10
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
USA är numer världens näst fetaste land, mexikanerna har gått om. Skulle vara kul att se om där finns någon korrelation gällande spermakvalitet.
Det finns en viss korrelation för övervikt och en lite mer tydlig för fetma. Inte så extremt uttalat dock.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23242914
Citera
2017-07-30, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Det mest troliga just nu är p-piller/östrogen. Tror inte det är lika utbrett någon annanstans än i väst. Det känns som varenda flicka i övre tonåren tar p-piller/stavar eller vilken form det nu är, bara för att det är poppis och "ifall att".

Med det sagt så är den antimaskulina samhällsattityden intressant.

Urvalet i studierna är misstänkt. Vilka "män" i Asien, Afrika och Sydamerika går och lämnar spermieprov? Fångar?

Och som många tror östrogen i allt i väst. Liten tillgång på riktigt lagad mat, mycket halvfabrikat i väst. Hormonbaserade preventivmedel, krämer, halvfabrikat används inte i fattiga länder.

Sidospår: Spermiekvaliteten ökar med regelbunden och överlägsen kopulering och minskar med onani? Människan är ett gruppdjur, inte en virtuell singulärt onanerande varelse. Deodoranter, en människa ska lukta människa. Prisvärda nöjen är det ont om i fattiga länder så det kopuleras friskt. Prisvärda fnask finns det också gott om i Asien, Afrika och Sydamerika.
Citera
2017-07-30, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JussiB
Varför tror många att onani skulle minska spermieproduktionen? Kan någon ge en trovärdig källa på det? Låter som skitsnack i mina öron. Till och med djur onanerar. Det är naturligt. Så jävla bakvänt tänkande.

Runkande ngn dag innan testtilfället reducerar spermiekoncentrationen vid det aktuella testtilfället. När par har svårt att få barn rekommenderas mannen att vänta med ejakulation ngn vecka till kvinnan har ägglossning så att koncentrationen får tid att byggas upp. Ingen har väl påstått att runkande reducerar spermiekapaciteten på lång sikt.

Beträffande östasiaters runkfrekvens så ställer jag mig tvivlande till att den skulle vara av skandinavisk nivå då östasiater är mkt mer trångbodda än vi är. Andelen skandinaver som sover i eget rum är nog ganska så mkt större än andelen östasiater. Tvivlar på att miljöpåverkan skulle vara större i Sverige än i andra utvecklade länder (jmf t.ex. vår medellivslängd, betydligt högre halter miljögifter i kinesers blod etc.). Tror mer på metodologiska problem i denna metastudie.

Om nu svenskarna har färre spermier så har det nog mer sammanhang med vår metrosexualitet och påföljande låga testosteronhalt (jag är nästan seriös/ undrar om det faktiskt inte kan vara ett sammanhang...).
Senast redigerad av Neida 2017-07-30 kl. 19:31.
Citera
2017-07-30, 20:25
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Västerländska män äter fel. Det är problemet. Dom goda nyheterna är att så fort ni ändrar kosten så ökar spermieantalet.
Vad ska jag käka då Caligula? Jag äter kött o grönsaker i princip.
Citera
2017-07-30, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Slöa och lata, sprit och droger, omogna, ser hellre på fotboll en jagar kvinnor.

Som jag sa lata män som saknar gnista.

Brist på motion, fel kost, bukfetma, attraktionsdynamiken mellan könen plånas ut alltmer pga könens jämställdhet. Sorry, but true.
Citera
2017-07-30, 21:12
Medlem
ForumApaches avatar
Kemikalier via födan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in