Citat:
Ursprungligen postat av
why123
Det är fantastiskt att du kommer med förslag efter förslag. Det är kul att någon som varit i branschen ger sin syn på det.
Jag är så rädd att Johanna blir friad för mordet på Aki. Då har han först varit utsatt för ett otroligt skitsnack. Ingen tar reda på om det stämmer trots att de vet att Johanna ljuger. Föräldrarna, systern och barnen tror på att han är en kvinnoförtyckande narkoman. När han dör bryr sig ingen i hans nya familj om det. Hans tonåriga barn har bara saknaden kvar och vetskapen om hur deras pappa betraktades av sin nya familj.
Tack för det fetade!
Jag är också orolig över att mordåtalet på Aki rinner ut i sanden och ingen blir fälld
Hade man klarlagt tillvägagångssättet hur han mördades skulle det vara mycket enklare att gå igenom vilka som kan ha deltagit med förberedelser, själva mordet och att städa upp efteråt - då har vi de skyldiga!
Nu tror jag kanske att familjen Möller hade fullt upp med egna saker och Johannas tokerier, men rent allmänt - om en svärson plötsligt ligger död vid bryggan på landet och man får reda på det först långt efteråt genom lokalpressen - nog hade man rivit upp himmel och jord för att ta reda på hur det gått till!
Ställt JM mot väggen, krisfamiljeråd, ringt polisen, hört sig för, lagt krans i vattnet, tänt ett ljus eller?