Citat:
Ursprungligen postat av
greyhoundbus
Om det var precis de orden hon hörde så tycker jag inte det är vad man skriker om man blir attackerad. 'Så här får ni inte göra. Det är ju överflödigt att skrika det. Däremot 'nej eller skrik och gråt är det som verkar mer troligt att man yttrar. Så jag skrev aldrig att en kvinna som blir attackerad inte skriker. Jag läste någon annanstans att det hördes skrik och gråt. Så det kan ha varit två olika kvinnoröster. Men vittnet kanske inte är tillförlitligt vem vet.
Det behöver iofs. inte ha varit i samband med själva attacken som Helena skrek dessa påstådda ord utan i sådant fall snarare när GM började antasta henne, då passar den typen av ord bättre in i sammanhanget. Attacken kom förmodligen kort därefter och då hann hon inte ens med att skrika... Som sagt jag nöjer mig med att Hanna hörde kvinnoskrik, jag tror inte för en sekund att hon kan återge orden exakt, 4 dagar efter det skedde, hjärnan funkar inte så. För att man 100%-igt ska kunna förlita sig på vad "Hanna" uppgav att hon hade hört krävs det att hon hade haft papper och penna med sig och skrivit ner vad hon hörde direkt på plats.