Citat:
Ursprungligen postat av
greyhoundbus
Om det stämmer att ett vittne hört nån skrika 'så här får ni inte göra 'oj nej...eller liknande så kunde det vara en tjej som var med i bilen kanske med två män. Kanske släktingar eller inte. Låter ändå inte så som någon som blir attackerad skulle skrika. Mer som någon skulle skrika som bevittnar något.
Fast om det nu var någon kvinnoröst som skrek så tror jag faktiskt att det var Helena som skrek, "så här kan DU inte göra" el. något liknande, tror dock inte att vittnet i det här fallet 4 dagar senare var kapabel att ordagrant återge exakt vad kvinnan skrek utan hon har nog uppgett något som ungefär överensstämmer med hur hon uppfattade det hela.
Men herregud det är väl självklart att en kvinna som blir attackerad skriker! det finns ju otaliga vittnen som berättar om hemska hjärtskärande, ångestladdade skrik från personer just innan dom blir mördade, dom som nu hinner skrika... Jag kan tänka mig att Helena endast hann skrika en gång, med tanke på vittnesuppgiften, efter det här första och enda skriket stryps hon förmodligen direkt eftersom GM inser att han snabbt måste få tyst på henne.