2017-07-29, 09:06
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag förstår inte ogillandet av Arnor. Visst han är inte flashig och dominerar sällan matcher men han är bra och stabil. Som läget är idag en given startspelare.

Paulsen har jag inte sett någon negativ kritik mot (inte sedan försöket med honom som mittback på försäsongen). Han har helt uppenbarligen varit en av våra viktigaste spelare i år. kanske den mest viktiga. Utöver Paulsen skulle jag säga att de bästa i vår trupp är Birkir, Junior och Hamad (räknar inte in nyförvärven ännu).

Tänker mest på kommentarer från Svenskafans forum. Ogillandet av Arnor kan nog vara kopplat till att han är Nannes och Jingblads värvning samt att man får flashbacks från det usla 2016 vi gjorde.

Arnor är klart bättre i år, och att både Nanne och JM konstant spelat honom visar på hans kvalité (vice kapten i år också). Att vissa reducerar hans bästa egenskaper till att "slita och springa" är en skymf mot Arnors kvalitéer. Många anfall kommer till tack vare Arnors fina spelförståelse och teknik. Skulle nog säga att Arnor varit bättre än Hamad hittills i år.

Paulsen får inte skit på samma sätt, men som sagt, att vissa tror att det är givet att han försvinner från elvan när/om vi går mot topplaceringar nästa år är bara löjligt. Det bästa med Arnor och Paulsen är att de är djävulskt viktiga i spelet i båda riktningarna, vilket alla tränare såklart älskar.
Citera
2017-07-29, 09:12
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tror att många hade förväntningar på att han skulle leverera poäng. Det gör han ju inte. Sedan är han otroligt viktig med löpningar som drar isär backlinje och mittfält. Det får man ju sällan cred för. Han är rätt bra defensivt också, täcker av stora ytor. Förstår faktiskt inte heller behovet av att konstant ha 2-3 hackkycklingar. Förlorar vi mot j-södra kommer folk skrika att Arnor ska petas, garanterat.

Birkir däremot förstår jag kritiken emot. Han slarvar i defensiven vilket jag på rak arm kan erinra kostat oss två mål, hopcutts 2-1 och lundevalls 3-0. Tycker inläggen blivit sämre men det är en känsla.

Menar du Arnor? Det är ju exakt det han har gjort i år.

Lagen om hackkycklingar får man väl dessvärre acceptera. I år upplever jag det som att Arnor, Dibba, Solheim och Ögat varit årets hackkycklingar. Av dessa är det väl bara Ögat som varit någorlunda befogat, och nu lär ju han sticka snart. Kanske ett sundhetstecken att just dessa spelare här hackkycklingar i år.
Senast redigerad av simonvp 2017-07-29 kl. 09:17.
Citera
2017-07-29, 09:23
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Lugn, en match för IFK hemma slutar i 86% av matcher med ett oavgjort resultat. Så 2-2 tror jag är ett troligt resultat på söndag. Då blir det väl sportsligt sett lugnt en vecka.

Man ska komma ihåg att vi denna säsong har ett uselt hemmafacit. Vi har, förutom matchen mot MFF i en premiär och premiärer är ju alltid just det, inte mött ett enda lag i toppen hemma. Närmast är Elfsborg som dock när vi mötte dom inte hade varvat upp riktigt och faktiskt bara är sjua nu med.
Istället har vi bara lyckats slå ett uruselt Kalmar och sedan bara nått oavgjort mot afc, bajen, nämnda ellos,hbk och ösk.
Det borgar ju inte för ett jättelyckad insats imorgon.

Personligen ser jag det inte alls som klart neråt nu vid torsk imorgon. Då blir det en riktig ödesmättad match i Kalmar om en vecka, torsk där och det ser jävligt jobbigt ut helt plötsligt.

Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Eller ta ännu ett mellanår och bara säkra kontrakt och gå för 2019. Bli av med dyra spelare och alla korttidslån de har.

I princip alla dyra kontrakt, lån etc går dock ut efter denna säsong.
Citera
2017-07-29, 13:38
Medlem
Dålig känsla för Sirius match idag, men samtidigt skönt att ha allt att vinna när man ligger fyra i serien.

Enda skillnaden från senast blir nog att Vecchia startar istället för Ogbu. Möjligen att Nilsson petas in någonstans. Vore intressant att se Lundholm få några minuter också. Dags att vara på tårna från första början i en match och inte spela i uppförsbacke hela tiden.
Citera
2017-07-29, 15:39
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Tänker mest på kommentarer från Svenskafans forum. Ogillandet av Arnor kan nog vara kopplat till att han är Nannes och Jingblads värvning samt att man får flashbacks från det usla 2016 vi gjorde.

Svenskafans borde man dock inte läsa. Majoriteten där känns, låt oss säga, mindre begåvade än genomsnittet. Mycket strunt, skitsnack och hackkycklingar där.

Jag lyssnar egentligen inte på Bajenpodden men vet att de sitter och hatar på Arnor också. Antagligen är de samma typ av klientel som de som postar på svenskafans.
Citera
2017-07-29, 18:01
Medlem
Har bajen budgeterat för en europaplats? Ödesdigert misstag idag i så fall! Får dibba avdrag på lönen eller blir rakt av betalningsskyldig ifall detta blir avgörande i slutet av säsongen?
Citera
2017-07-29, 18:03
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kEybase
Har bajen budgeterat för en europaplats?

Nej, självklart inte.
Citera
2017-07-29, 18:56
Medlem
simonvps avatar
Hatten av för Sirius. Rent jävla rövknulleri i truppbygge från deras sida. Så jävla förbannad på Nanne och Jingblad att de inte kunde bygga ett lag så att vi blev tvingade att ta 2 steg tillbaka i år.

Ja, jag är ruggigt bitter över torsken idag. Så inåthelvete dåligt att ge bort en seger till ett uselt J-Södra.
Citera
2017-07-29, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Dålig känsla för Sirius match idag, men samtidigt skönt att ha allt att vinna när man ligger fyra i serien.

Enda skillnaden från senast blir nog att Vecchia startar istället för Ogbu. Möjligen att Nilsson petas in någonstans. Vore intressant att se Lundholm få några minuter också. Dags att vara på tårna från första början i en match och inte spela i uppförsbacke hela tiden.

Var något fel på din känsla.
Såg inte matchen men att vinna på borta mot Elfsborg är en bedrift som många av deras andra matcher också har varit, hatten av för Sirius som i skrivande stund ligger 2:a i tabellen.

Jag hade aldrig trott att de skulle vara i övre delen av tabellen utan någonstans 10 och neråt.
Citera
2017-07-29, 20:27
Medlem
anteri17s avatar
Som jag sagt innan - varje seger för drömmen om Europaplats vidare. Med dagens seger, som är av bonuskaraktär, så är vi med i racet åtminstone till omgång 21-22. Varje kommande seger eller bra bortakryss för oss en omgång längre fram i drömmen.

Det är ju lite skevt att sitta och göra poängkalkyler, men med Häcken och Ellos bortspelade för i år så är det lite intressant. Dessutom 7 hemmamatcher kvar...
Citera
2017-07-29, 20:50
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Som jag sagt innan - varje seger för drömmen om Europaplats vidare. Med dagens seger, som är av bonuskaraktär, så är vi med i racet åtminstone till omgång 21-22. Varje kommande seger eller bra bortakryss för oss en omgång längre fram i drömmen.

Det är ju lite skevt att sitta och göra poängkalkyler, men med Häcken och Ellos bortspelade för i år så är det lite intressant. Dessutom 7 hemmamatcher kvar...

Sirius gör det jävligt bra, kul att se. Hatten av. Jag var inte helt fel ute

(FB) Silly Season inför och under säsongen 2017 - Svensk fotboll
Citera
2017-07-29, 21:08
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Sirius gör det jävligt bra, kul att se. Hatten av. Jag var inte helt fel ute

(FB) Silly Season inför och under säsongen 2017 - Svensk fotboll

Bra där!
Citera