2017-07-28, 09:47
Medlem
Korders avatar
Jag törs i alla fall konstatera att IFK med 100% säkerhet tappar poäng i mötet.
Citera
2017-07-28, 12:44
Medlem
Känns som om Blåvitt efter säsongen skulle tjäna på en totalrenovering – inifrån och ut.
Och komma tillbaka som en ny klubb inför 2018.

Det är helt enkelt alldeles för mycket ruttet smolk i bägaren.
Citera
2017-07-28, 13:28
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SprayLord
Känns som om Blåvitt efter säsongen skulle tjäna på en totalrenovering – inifrån och ut.
Och komma tillbaka som en ny klubb inför 2018.

Det är helt enkelt alldeles för mycket ruttet smolk i bägaren.
Eller ta ännu ett mellanår och bara säkra kontrakt och gå för 2019. Bli av med dyra spelare och alla korttidslån de har.
Citera
2017-07-28, 18:00
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Vi vann dock både skottstatistiken totalt och skotten på mål. Dessutom ett jämt fördelat bollinehav (även om det inte alltid säger så mkt), men tycker inte vi ska ursäkta oss för att vi vann den här matchen.

Har sett om matchen nu och tar tillbaka precis allt jag sagt. Fantastisk fin seger och absolut inte orättvis!

För mig obegripligt hur vissa i Bajenled vill att Arnor och Paulsen ska petas, framförallt med motiveringen att de är "otekniska".

Paulsen håller jag bland topp 3 i år, Arnor bland topp 5. De är båda tokgivna under hösten också.
Citera
2017-07-28, 20:35
Medlem
bagarn29s avatar
Hareide kallade det för badkar.

Citat:
Efter besöket i Sundsvall väntar Djurgården på Tele2:s hala biljardbord, men Magnus Pehrsson lägger ingen större vikt vid underlaget.
Citera
2017-07-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Eller ta ännu ett mellanår och bara säkra kontrakt och gå för 2019. Bli av med dyra spelare och alla korttidslån de har.
Då tror du mer på "Tram Frank" än "Team Gren"?
Citera
2017-07-29, 00:05
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Har sett om matchen nu och tar tillbaka precis allt jag sagt. Fantastisk fin seger och absolut inte orättvis!

För mig obegripligt hur vissa i Bajenled vill att Arnor och Paulsen ska petas, framförallt med motiveringen att de är "otekniska".

Paulsen håller jag bland topp 3 i år, Arnor bland topp 5. De är båda tokgivna under hösten också.

Paulsen och Smarason topp 3-5 i ligan eller i Bajens trupp?

Har inte sett sådär jättemånga Bajenmatcher denna säsong så ska inte uttala mig mer än vad jag vet - men i vårderbyt, som ni på något underligt jävla sätt vann, var ju både Paulsen och Smarason nyckelpersoner.

Tycker inte att man ska underskatta Paulsens betydelse på planen för er - vem vill de se istället för Paulsen om han är oteknisk?
Citera
2017-07-29, 00:40
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Paulsen och Smarason topp 3-5 i ligan eller i Bajens trupp?

Har inte sett sådär jättemånga Bajenmatcher denna säsong så ska inte uttala mig mer än vad jag vet - men i vårderbyt, som ni på något underligt jävla sätt vann, var ju både Paulsen och Smarason nyckelpersoner.

Tycker inte att man ska underskatta Paulsens betydelse på planen för er - vem vill de se istället för Paulsen om han är oteknisk?

Haha topp i Bajen såklart, inte i ligan. Sån hybris har jag inte...

Tror man vill se någon som lirar med snygg teknik och inte med den funktionella som Paulsen har. Eller mer "när vi blir mer spelförande måste Paulsen bort från banan". Vi bajare är inte jättesmarta ibland, så är det tyvärr...
Citera
2017-07-29, 08:10
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Jag förstår inte ogillandet av Arnor. Visst han är inte flashig och dominerar sällan matcher men han är bra och stabil. Som läget är idag en given startspelare.

Paulsen har jag inte sett någon negativ kritik mot (inte sedan försöket med honom som mittback på försäsongen). Han har helt uppenbarligen varit en av våra viktigaste spelare i år. kanske den mest viktiga. Utöver Paulsen skulle jag säga att de bästa i vår trupp är Birkir, Junior och Hamad (räknar inte in nyförvärven ännu).
Citera
2017-07-29, 08:39
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
men i vårderbyt, som ni på något underligt jävla sätt vann, var ju både Paulsen och Smarason nyckelpersoner

Kan ha att göra med att ni hade två avslut på mål, ett som korv-Nisse satte och ett handbollsavslut av Goitom.
Citera
2017-07-29, 08:42
Medlem
zebra121s avatar
Dagens säkraste spel är raka 1an på Elfsborg-Sirius.
Citera
2017-07-29, 08:46
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag förstår inte ogillandet av Arnor. Visst han är inte flashig och dominerar sällan matcher men han är bra och stabil. Som läget är idag en given startspelare.

Paulsen har jag inte sett någon negativ kritik mot (inte sedan försöket med honom som mittback på försäsongen). Han har helt uppenbarligen varit en av våra viktigaste spelare i år. kanske den mest viktiga. Utöver Paulsen skulle jag säga att de bästa i vår trupp är Birkir, Junior och Hamad (räknar inte in nyförvärven ännu).
Tror att många hade förväntningar på att han skulle leverera poäng. Det gör han ju inte. Sedan är han otroligt viktig med löpningar som drar isär backlinje och mittfält. Det får man ju sällan cred för. Han är rätt bra defensivt också, täcker av stora ytor. Förstår faktiskt inte heller behovet av att konstant ha 2-3 hackkycklingar. Förlorar vi mot j-södra kommer folk skrika att Arnor ska petas, garanterat.

Birkir däremot förstår jag kritiken emot. Han slarvar i defensiven vilket jag på rak arm kan erinra kostat oss två mål, hopcutts 2-1 och lundevalls 3-0. Tycker inläggen blivit sämre men det är en känsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in