Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Är inte det här en tydlig partsinlaga? Om det skulle vara riktigt beskrivet så känns det lite amatörmässigt för att vara smutsigt spel? Den gode Frank har väl varit med och förskingrat skattemedel tidigare och borde varit mer slipad?
Visst är det så. Frågan är vems partsinlaga det är. Det är inte grupperna som rotat fram informationen så vitt jag förstår, utan snarare media (bland annat GT), men sedan har informationen läckt från media till grupperna. Det är med andra ord inte gruppernas partsinlaga, troligen inte heller medias (som jag fattar det drar Wulcan på GT och Mats Gren inte direkt jämnt), utan någon annans. Gren? Då är han riktigt jädra slug, vete tusan om jag tror på det ... Vet å andra sidan inte om jag tror på exakt allt som skrivs heller.
Men det har varit rätt uppenbart en längre tid att "Team Gren" (Gren, delar av styrelsen) och "Team Jögge" (Lennartsson, Frank, Kjellström, Bjärs) inte drog jämnt, den konflikten känns för uppenbar för att förneka (och det gör ju inte styrelsen i dagens uttalande heller ...).
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
För övrigt. Potter som tränare hos er? Min bild är att ni är ganska konservativa som klubb, hur stort utrymme för sin balettideer skulle han få om resultaten inte kommer?
Det är väl en del av konflikten kan man spekulera. "Team Jögge", med lite betongsosse-feeling vill fortsätta köra på i gamla hjulspår, medan "Team Gren" har velat förnya och förändra hur Blåvitt jobbar, och ta in nytt blod i föreningen.
/feldgrau