2017-07-27, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Knappast att Stefanelli bänkas väl? Är ju klubbens största köp någonsin (?).

Dyraste köp på många år kan stämma. Men jag tror nog att Andreas Andersson är den dyraste värvningen i AIK:s historia (runt 20 miljoner kr 1999 -> ca 25 miljoner kr i dagens penningvärde).
Citera
2017-07-27, 01:37
Medlem
Fredrik Olsson lämnar HBK och återvänder till Jönköping Södra.
En bra värvning av J-Södra (första riktiga anfallaren sedan Cibicki gick tillbaka till MFF). Tror det kan bli en del mål på Stadsparksvallen igen.
Citera
2017-07-27, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Angående interna maktstriden i IFK, som förklarar en hel del av allt som hänt senaste tiden. Förklarar även att Mats Gren nog är mindre klumpig än vad de flesta här inne tycker.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1612010912182395&id=179225592 1276

/feldgrau
Är inte det här en tydlig partsinlaga? Om det skulle vara riktigt beskrivet så känns det lite amatörmässigt för att vara smutsigt spel? Den gode Frank har väl varit med och förskingrat skattemedel tidigare och borde varit mer slipad?

För övrigt. Potter som tränare hos er? Min bild är att ni är ganska konservativa som klubb, hur stort utrymme för sin balettideer skulle han få om resultaten inte kommer?
Citera
2017-07-27, 08:41
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är inte det här en tydlig partsinlaga? Om det skulle vara riktigt beskrivet så känns det lite amatörmässigt för att vara smutsigt spel? Den gode Frank har väl varit med och förskingrat skattemedel tidigare och borde varit mer slipad?

För övrigt. Potter som tränare hos er? Min bild är att ni är ganska konservativa som klubb, hur stort utrymme för sin balettideer skulle han få om resultaten inte kommer?

Frank var lokalpolitiker i gbg kommun, det räcker för att ha myglat. Det är en jävla soppa allt det här. Att det stämmer det som supportergrupper gått ut med är inget jag tvivlar en sekund på, det har ju varit vad man haft på känn länge och väl.
Det är givetvis en skandal i sig att "vanlig media" inte vågat gå ut med det utan att det är Ultras, Supras, Sektion Oslo och WM (och ev nån mer jag missat) som lagt ut det hela.

Vi behöver inte bara rensa i truppen vi behöver rensa mer även i ledande positioner.

Gren måste vara kvar, nu får vi inte Hjalle och TO i ledarstaben kring a-laget med. Det börjar bli en ordning där iaf.
Citera
2017-07-27, 16:01
Medlem
Otto Flicks avatar
IFK Göteborgs svar:
http://www.ifkgoteborg.se/Nyheter/2017/Juli/Fran-IFK-Goteborgs-styrelse/

Inte direkt oväntat att man förnekar och man var väl mer eller mindre tvingade att gå ut och bemöta skriverierna.
Citera
2017-07-27, 18:40
Medlem
jacoooops avatar
Roligt med karusell IFK GBG såhär i semestertider. Frank och Kjellström verkar inte så sugna på att avgå, med tanke på styrelsens svar? Ska bli intressant att följa fortsättningen på den här soppan.
Citera
2017-07-27, 21:06
Medlem
feldgraus avatar
Citat:

Visst är det så. Frågan är vems partsinlaga det är. Det är inte grupperna som rotat fram informationen så vitt jag förstår, utan snarare media (bland annat GT), men sedan har informationen läckt från media till grupperna. Det är med andra ord inte gruppernas partsinlaga, troligen inte heller medias (som jag fattar det drar Wulcan på GT och Mats Gren inte direkt jämnt), utan någon annans. Gren? Då är han riktigt jädra slug, vete tusan om jag tror på det ... Vet å andra sidan inte om jag tror på exakt allt som skrivs heller.

Men det har varit rätt uppenbart en längre tid att "Team Gren" (Gren, delar av styrelsen) och "Team Jögge" (Lennartsson, Frank, Kjellström, Bjärs) inte drog jämnt, den konflikten känns för uppenbar för att förneka (och det gör ju inte styrelsen i dagens uttalande heller ...).

Citat:

Det är väl en del av konflikten kan man spekulera. "Team Jögge", med lite betongsosse-feeling vill fortsätta köra på i gamla hjulspår, medan "Team Gren" har velat förnya och förändra hur Blåvitt jobbar, och ta in nytt blod i föreningen.

/feldgrau
Citera
2017-07-27, 22:10
Medlem
Kul plot twist om Mats Gren är ulven i fårakläder som intrigerar för att rensa ut störiga chefer. Hela soppan är oerhört spännande och underhållande att följa utifrån.
Citera
2017-07-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Kul plot twist om Mats Gren är ulven i fårakläder som intrigerar för att rensa ut störiga chefer. Hela soppan är oerhört spännande och underhållande att följa utifrån.

Som en polare sa idag, detta är mer spännande om Game of Thrones, delar inte hans åsikt(och är fortfarande på säsong 4).... men han har väl en poäng. haha
Citera
2017-07-28, 00:17
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale

Jag kan ärligt säga det även inifrån är lite spännande och underhållande. Man har blivit så avtrubbad av den totala inkompetensen på Kamratgården de senaste åren att det liksom inte gör ont i hjärtat längre. Så länge det handlar om interna intriger och inte om skatteskandaler är det ändå relativt lugnt ... Nu väntar man mer bara på den stora utrensningen som gör att vi kan börja på ny kula, därav ändå lite upplyftande att det händer.

/feldgrau
Citera
2017-07-28, 08:06
Medlem
kostymnisses avatar
Hela soppan är givetvis något man helst varit utan men det går ju inte att förneka att det är otroligt intressant att se vart det tar vägen.
Det blir intressant att se vad det blir för protester på söndag mot Peking iaf. Själva den matchen har änna kommit bort lite i allt annat snack. Själv är jag övertygad om att vi torskar och att det därmed blir än mer upprorsstämning på framförallt kommandobryggan.

Blir även intressant att se vilka av nyförvärven som får chansen om ens någon.
Citera
2017-07-28, 09:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Hela soppan är givetvis något man helst varit utan men det går ju inte att förneka att det är otroligt intressant att se vart det tar vägen.
Det blir intressant att se vad det blir för protester på söndag mot Peking iaf. Själva den matchen har änna kommit bort lite i allt annat snack. Själv är jag övertygad om att vi torskar och att det därmed blir än mer upprorsstämning på framförallt kommandobryggan.

Blir även intressant att se vilka av nyförvärven som får chansen om ens någon.

Lugn, en match för IFK hemma slutar i 86% av matcher med ett oavgjort resultat. Så 2-2 tror jag är ett troligt resultat på söndag. Då blir det väl sportsligt sett lugnt en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in