Citat:
Ursprungligen postat av
Harley70
Vad hände med dig?? Rikta dig istället för att gå som katten kring het gröt! MIN uppfattning om att JAG ser det som skyldigt att inte komma in i tråden och försvara sig är just MIN uppfattning.. MIN uppfattning är att KGM har lättare autistiska drag!!! Du har kanske andra uppfattningar, det är okej! Du skulle bekräfta vissa saker om KGM.. har du fått det bekräftat än? Om vi INTE ska spekulera här på Flashback vad gör vi då här?
Det är en jäkla skillnad på att spekulera sakligt om en persons göranden eller inte göranden i fallet Helena och att försöka få fram information i personens omgivning och så vidare, och på att börja försöka klistra på en person diagnoser respektive att utmåla någon som skyldig bara för att personen inte kommer in i tråden och "försvarar sig".
Jag har fått de två sakerna bekräftade (så långt som det är möjligt) som jag fick från "Tipsaren 2" och som jag hade möjligheten att kontrollera. "Tipsaren 2" kände till KGM:s bostadsadress redan 1992 vilken också stämde med uppgifter från Skatteverket. "Tipsaren 2" kunde ange KGM:s dåvarande flickvän samt när de gick isär. Även den uppgiften (uppgifterna) visade sig stämma. Utöver detta fick jag tips om att KGM skulle ha varit på stadshotellet och klängt på Helena. Detta har jag ännu inte fått helt bekräftat, men jag har i dagsläget ingen anledning att betvivla sanningshalten i uppgifterna, men skulle jag få veta motsatsen kommer jag givetvis att lägga ut det i tråden.
Andra användare verkar ha fått bekräftat från "säkert håll" att KGM är "pilot",
men det får stå för dem (se några sidor tillbaka). Jag försöker själv få detta bekräftat, men har inte lyckats än. Till saken kan också nämnas att det är på grund av/tack vare (välj själv) Pernilla Wadebäck som KGM har hamnat i diskussionens öga här i tråden. Om hon sedan bidrog till detta medvetet eller omedvetet kan jag inte svara på.
Diskutera kan vi göra men det måste ske med respekt för personen ifråga. Att börja tillskriva honom diagnoser och "du-är-skyldig-om-du-inte-svarar" är "way out of line". Det kan kanske fungera om du i stället vänligt ber honom att komma in i tråden i stället för att attackera honom? En annan variant är att du ringer honom och för ett samlat och konstruktivt samtal med honom.