2017-07-29, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Ja! Vem var han? Hurdan var han? Vänner? Bästa kompisar? Vad säger gamla skolkamrater?
Märkligt lite har kommit fram än så länge. Var han ensamvarg?
Ja "ensamvarg" verkar han ha varit, dom var 6 syskon i familjen. Han var 26 år 1992. Av det lilla jag fått fram så verkar han ha haft autistiska drag. Svårt att få tjejer. Mycket liten social kompetens. Inga "nära" vänner. Systrarna bodde på lockerud. KGM är uppväxt i hassle. Gick el/styr programmet i gymnasiet. Hade flickvän -92. KB. Flickvännen och Helena var vänner. Bor kvar på samma adress som -92. Har idag sambo och en son. ( rätta mig gärna om något är fel)
Senast redigerad av Harley70 2017-07-29 kl. 11:19.
Citera
2017-07-29, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Helt rätt Harley -
PW hade aldrig fått göra reportaget utan hon kände honom sedan tidigare
Facebook sidor lägger ner.
Ej har dementerat att han "klängde" och hade uppvaktat HA.
Pilot du läser ju här - ordet är fritt.
KB - lätta på vad som du har att säga - då får ju KGM en "rättvis" bild direkt!
Vet inte om man ska säga att det är positivt att ha en familj som står bakom dig i detta.
Ja! Helt klart är det så att Pernilla känner denne pilot sedan förr.. därför ställde han upp på intervjun!
Citera
2017-07-29, 11:24
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Ja "ensamvarg" verkar han ha varit, dom var 6 syskon i familjen. Han var 26 år 1992. Av det lilla jag fått fram så verkar han ha haft autistiska drag. Svårt att få tjejer. Mycket liten social kompetens. Inga "nära" vänner. Systrarna bodde på lockerud. KGM är uppväxt i hassle. Gick el/styr programmet i gymnasiet. Hade flickvän -92. KB. Flickvännen och Helena var vänner. Bor kvar på samma adress som -92. Har idag sambo och en son. ( rätta mig gärna om något är fel)

KGM! Ett tips! Gå in här i tråden nu med en gång och försvara dig! Du hör själv vad folk säger! Betalar du trettio spänn tror jag du kan bli medlem med en gång och skriva.
PU gjorde det, och PK och PR, då kan du också göra det!
Citera
2017-07-29, 11:33
Medlem
Citat:
KGM! Ett tips! Gå in här i tråden nu med en gång och försvara dig! Du hör själv vad folk säger! Betalar du trettio spänn tror jag du kan bli medlem med en gång och skriva.
PU gjorde det, och PK och PR, då kan du också göra det!
Jag håller med! KGM! Är du oskyldig behöver du komma in här och dementera!!!!!! I mina ögon är du annars den beryktade "pilotmannen"!
Citera
2017-07-29, 11:40
Medlem
Greenskys avatar
Jag kan inte det här med autism, ej påläst på det ämnet.
Finns det någon i tråden som vet något om autismen?
Kan det vara möjligt att KGM om han har den sjukdomen är ensam gm?
Citera
2017-07-29, 11:42
Medlem
Citat:

Två systrar bodde på lockerud (även EA), ytterligare minst 4syskon och stor annan släkt i hassletrakten. De två systrarna kan haft en vit mindre bil (typ Nissan) enligt två oberoende källor, dock låg säkerhet). De jobbade till 95 procent på elux (ska bekräfta/dementera säkert inom kort) HA och KB red ute vid hassle-Säby, en större gård i närheten av hassle.
Citera
2017-07-29, 11:52
Medlem
Citat:
Jag kan inte det här med autism, ej påläst på det ämnet.
Finns det någon i tråden som vet något om autismen?
Kan det vara möjligt att KGM om han har den sjukdomen är ensam gm?
OM så är fallet så lär det inte hamna på pluskontot för att KGM skulle vara oskyldig.
Citera
2017-07-29, 11:59
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
OM så är fallet så lär det inte hamna på pluskontot för att KGM skulle vara oskyldig.

Nej, jag kan inte det här med autismen (psykologiska området), så därför håller jag dörren öppen för att KGM kan vara ensam gm.
Citera
2017-07-29, 12:10
Medlem
Citat:
Nej, jag kan inte det här med autismen (psykologiska området), så därför håller jag dörren öppen för att KGM kan vara ensam gm.
Vet inte om det är olika från fall till fall men har en närstående som har Asperger (högfungerande autism) han har svårt att få vänner, kan inte de olika "koderna" i samhället. Svårt att se nyanser i saker, förstår inte ironi. Kan inte se in i andra människors känslor men har egna känslor. Många får ångest och depression, de förstår inte varför omvärlden inte förstår dom. Många med diagnosen blir väldigt ensamma då de har svårt att hålla igång en konversation samt att de har svårt att veta vad man säger och inte. Om KGM har något autistiskt drag borde det handla om högpresterande , då han verkar fixat både skola och jobb.
Citera
2017-07-29, 12:21
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Vet inte om det är olika från fall till fall men har en närstående som har Asperger (högfungerande autism) han har svårt att få vänner, kan inte de olika "koderna" i samhället. Svårt att se nyanser i saker, förstår inte ironi. Kan inte se in i andra människors känslor men har egna känslor. Många får ångest och depression, de förstår inte varför omvärlden inte förstår dom. Många med diagnosen blir väldigt ensamma då de har svårt att hålla igång en konversation samt att de har svårt att veta vad man säger och inte. Om KGM har något autistiskt drag borde det handla om högpresterande , då han verkar fixat både skola och jobb.

Okay! Hade (i min värld) KGM vart fullt frisk och oskyldig borde han reggat sig och försvarat sig till sista blodsdroppen (hade jag själv gjort).
Kanske psykologer (och inte poliser) ta och prata med honom.
Börjar f-n må lite illa nu..
Citera
2017-07-29, 12:47
Medlem
Twiggygirls avatar
Jag har iaf upplyst en vän till en av Klas systrar om vad som pågår här i tråden. Hon blev helt chockad. Pratade med henne igår, hon blev riktigt arg. Får väl se vad som händer.
Citera
2017-07-29, 12:55
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Såklart olika från fall till fall. Autism delas numer upp inom tre kategorier, där Asperger och andra lättare drag klassas som kategori 1. Det är i den kategorin vi hittar folk som kan sköta ett vanligt arbete samt fungera hyfsat/hjälpligt socialt. Förmågan att tolka omgivningen, om än individuell, skulle ju kunna vara en del i ett motiv/orsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in