2017-07-29, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
För att ge ett kort och snabbt svar så är en H- mördare ett eller fler av följande alternativ i mina ögon:
1: Ingen förstagångsförbrytare.
2: Har problem i största allmänhet rent socialt.
3: Kvinnomisshandlartyp.
4:Har problem med droger alkohol.
5:Typ rattfyllementalitet.
6: Anabolaätare.
7: Våldsam karaktär särskilt i samband med alkohol.
8: Med mera.........................

Ingenting än har kommit fram att KGM passar in i ngt av ovanstående än så länge och sedan om man tar i beaktning att KGM var 26 år (?) gammal när dådet skedde tycker jag då att det känns märkligt om han fram till den åldern dittills skött sig för att sedan huxflux mörda någon.

[b][/MEN! Naturligtvis finns undantag!B]
Har svårt att se honom som ensam GM, även svårt att se att han skulle vara ovetande om vad som hände. Någon gensköt dem.
Citera
2017-07-29, 08:54
Medlem
Citat:
För att ge ett kort och snabbt svar så är en H- mördare ett eller fler av följande alternativ i mina ögon:

Ingenting än har kommit fram att KGM passar in i ngt av ovanstående än så länge och sedan om man tar i beaktning att KGM var 26 år (?) gammal när dådet skedde tycker jag då att det känns märkligt om han fram till den åldern dittills skött sig för att sedan huxflux mörda någon.

Vad baserar du din "profil" på? Magkänsla?

Jag tror absolut inte att gm hade missbruksproblem. 1) de brukar inte vara mördare 2) Att en sådan skulle lyckats knipa käft i 25 år är inte troligt. 3) nån som varit svinfull skulle nog inte varit kall nog att lyckas sopa bort alla spår

Troligast är ju ändå att mordet skett genom ett misstag - då är det ju inte alls konstigt att KM inte utfört brott innan eller efter...
Citera
2017-07-29, 08:55
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Visst kan han ha fel.
Eftersom han han hade så grovt fel när det gällde PR och erkände det offentligt samt ursäktade sej personligt till PR, skulle det förvåna mej att han skulle uttala sej så radikalt och inte vara säker den här gången. Riskera att hans proffession blir ifrågasatt och dessutom i samma fall!
Därför är jag tveksam till att pilot är skyldig.
Finns många periodare i det här landet som sköter sitt jobb😉

Håller med. Men GW har inte längre insyn i utredningsmaterialet och tar väl inte del av nya uppgifter?
Skulle han ha fel är han den förste att stå för det och kan motivera sin ståndpunkt och både bli respekterad och ursäktad. Han har inte hög prestige på det sättet.

Tolkar det som att GW:s gm finns närmare H på daglig basis än Jenvéns gm. Det kan ju komma fler anhållanden.
Citera
2017-07-29, 09:04
Medlem
Citat:

Jag tror du har helt fel. Att det inte finns någon kropp skulle nog snarare tyda på:
- Någon HA kände
- Organiserad, i stort sett inget finns kvar på brottsplatsen (om detta är brottsplatsen), kan ha iscensatt försvinnande för att vinna tid och avstånd
- Har förmodligen familj, som inte vetat något.

Tror detta har triggats av någon känslomässig reaktion. Kanske ledde till något sexuellt och sedan pga skam, rädsla eller så betyder att vittnet/offret måste tystas för att inte skvallra.

Citat:
Organized murderers are thought to have advanced social skills, plan their crimes, display control over the victim using social skills, leave little forensic evidence or clues, and often engage in sexual acts with the victim before the murder
Citera
2017-07-29, 09:24
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susabusa78
Vad baserar du din "profil" på? Magkänsla?

Jag tror absolut inte att gm hade missbruksproblem. 1) de brukar inte vara mördare 2) Att en sådan skulle lyckats knipa käft i 25 år är inte troligt. 3) nån som varit svinfull skulle nog inte varit kall nog att lyckas sopa bort alla spår

Troligast är ju ändå att mordet skett genom ett misstag - då är det ju inte alls konstigt att KM inte utfört brott innan eller efter...

Sakta i backarna nu! En missbrukare kan definieras på mängder av olika sätt, att använda narkotika några gånger i sitt liv eller dagligen är båda ändå ett missbruk. (hört talas om helgknarkare?)
så vad menar du när du säger att missbrukare inte kan knipa käft?
Hur vet du hur många missbrukare som lyckats knipa käft om mord/hemligheter kontra de som ej lyckats med det?
Citera
2017-07-29, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Jag tror du har helt fel. Att det inte finns någon kropp skulle nog snarare tyda på:
- Någon HA kände
- Organiserad, i stort sett inget finns kvar på brottsplatsen (om detta är brottsplatsen), kan ha iscensatt försvinnande för att vinna tid och avstånd
- Har förmodligen familj, som inte vetat något.

Tror detta har triggats av någon känslomässig reaktion. Kanske ledde till något sexuellt och sedan pga skam, rädsla eller så betyder att vittnet/offret måste tystas för att inte skvallra.

Intressant, har du någon annan än pilot i åtanke?
Citera
2017-07-29, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Håller med. Men GW har inte längre insyn i utredningsmaterialet och tar väl inte del av nya uppgifter?
Skulle han ha fel är han den förste att stå för det och kan motivera sin ståndpunkt och både bli respekterad och ursäktad. Han har inte hög prestige på det sättet.

Tolkar det som att GW:s gm finns närmare H på daglig basis än Jenvéns gm. Det kan ju komma fler anhållanden.

Stämmer, då kan han inte veta vem den anhållne var och trots det uttala sej direkt att det är fel person.
Han vet säkert att de inte samtycker till hans två påstådda gm. Tror också han är inne på frekvent närmare stående personer till Helena.
Håller med, han har inget problem med prestige. Skulle däremot bli förvånad om han är där och viftar åt fel håll en gång till i samma fall som han engagerat sej i.
Citera
2017-07-29, 10:28
Medlem
Jag tror att vi kan tämligen säkert säga att det är KGM som är pilot! Ska vi inte försöka se om vi kan undersöka hur det såg ut kring honom -92? Vad hade hans systrar för bilar? Vilka umgicks han med? Varför kan inte KB bekräfta eller dementera om KGM ringde henne denna natt? Varför är det ingen som uttalar sig?
Citera
2017-07-29, 10:43
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Jag tror att vi kan tämligen säkert säga att det är KGM som är pilot! Ska vi inte försöka se om vi kan undersöka hur det såg ut kring honom -92? Vad hade hans systrar för bilar? Vilka umgicks han med? Varför kan inte KB bekräfta eller dementera om KGM ringde henne denna natt? Varför är det ingen som uttalar sig?

Ja! Vem var han? Hurdan var han? Vänner? Bästa kompisar? Vad säger gamla skolkamrater?
Märkligt lite har kommit fram än så länge. Var han ensamvarg?
Citera
2017-07-29, 10:58
Medlem
Citat:

Du menar att han "bara fanns en GM i Skogen på stigen" eller att HA skulle känna och umgåtts med honom - lifta med honom etc. - du måste väl hålla med om att det blir lite väl magstarkt att detta brott din GM-profil skulle passa in här!
Citera
2017-07-29, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Helt rätt Harley -
PW hade aldrig fått göra reportaget utan hon kände honom sedan tidigare
Facebook sidor lägger ner.
Ej har dementerat att han "klängde" och hade uppvaktat HA.
Pilot du läser ju här - ordet är fritt.
KB - lätta på vad som du har att säga - då får ju KGM en "rättvis" bild direkt!
Vet inte om man ska säga att det är positivt att ha en familj som står bakom dig i detta.
Citera
2017-07-29, 11:14
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Du menar att han "bara fanns en GM i Skogen på stigen" eller att HA skulle känna och umgåtts med honom - lifta med honom etc. - du måste väl hålla med om att det blir lite väl magstarkt att detta brott din GM-profil skulle passa in här!

Jag har skrivit (underförstått) flera gånger nu att jag tror det är ett par (2-3) stycken grabbar men att det inte är de tillsammans som berövat H livet utan att endast en av dom gjort det och de/den andra är vittnen till händelsen.
Vidare har jag skrivit att jag tror att KGM är ett vittne (var med ) alltså att han var där.
Sorry om ni missförstår det jag skriver men jag kan inte skriva tydligare än det jag gjort, testa läs mina inlägg innan ni kommenterar dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in