Citat:
Ursprungligen postat av
Greensky
För att ge ett kort och snabbt svar så är en H- mördare ett eller fler av följande alternativ i mina ögon:
1: Ingen förstagångsförbrytare.
2: Har problem i största allmänhet rent socialt.
3: Kvinnomisshandlartyp.
4:Har problem med droger alkohol.
5:Typ rattfyllementalitet.
6: Anabolaätare.
7: Våldsam karaktär särskilt i samband med alkohol.
8: Med mera.........................
Ingenting än har kommit fram att KGM passar in i ngt av ovanstående än så länge och sedan om man tar i beaktning att KGM var 26 år (?) gammal när dådet skedde tycker jag då att det känns märkligt om han fram till den åldern dittills skött sig för att sedan huxflux mörda någon.
[b][/MEN! Naturligtvis finns undantag!B]
Jag tror du har helt fel. Att det inte finns någon kropp skulle nog snarare tyda på:
- Någon HA kände
- Organiserad, i stort sett inget finns kvar på brottsplatsen (om detta är brottsplatsen), kan ha iscensatt försvinnande för att vinna tid och avstånd
- Har förmodligen familj, som inte vetat något.
Tror detta har triggats av någon känslomässig reaktion. Kanske ledde till något sexuellt och sedan pga skam, rädsla eller så betyder att vittnet/offret måste tystas för att inte skvallra.
Citat:
Organized murderers are thought to have advanced social skills, plan their crimes, display control over the victim using social skills, leave little forensic evidence or clues, and often engage in sexual acts with the victim before the murder