2017-07-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Tack vad fint att du gick och kollade sjön osv.

Själv gick jag igenom alla trappor hissar och tunneln på Örebro tåg- station efter ett obs igår, men såklart ingen Patrik.

Men visst kãnns det bra att söka av något i alla fall,eller hur?

Ja det kändes bra. Det satt en dam och fiskade vid sjön. Allt såg lugnt ut och jag såg inget avvikande alls. Med det inte sagt att att det 100%. Men inga spår iallafall som gick och se.
Citera
2017-07-28, 23:48
Medlem
Liberty75s avatar
Jag förstår mer än väl att P kan ha känt sig trängd om några killar kom och satte sig bredvid. T o m jag kan känna "Nää, sitt inte här!" om jag suttit ensam på en fyrasits-plats. Speciellt när de tre är vänner och man börjar känna sig som femte hjulet. Totalt "i vägen."

Men att P inte bara kollade efter en plats i en annan vagn? Gjorde han det, kanske?

Tycker dock "Vi ses i Mjölby" är konstigt. Det borde ha sagts strax efter 14.00 då han lånade mobilen och det var ju innan killarna kom på om jag förstod det rätt?
Citera
2017-07-28, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Nu är det Popcorn time i HP-tråden
nåra vill se en redovisning på swish pengarna och mamman försvarar och ber folk gå ur gruppen om dom inte respekterar deras Admins

mao inte fullt så mycket hjärtan just nu

det här fallet slår det mesta !
Men ursäkta mitt språk nu...men e ni riktigt dumma i huvudet på allvar? Föräldrarna försöker väl verkligen att orka med att svara så gott dom kan. När sen Ni blir tykna och gnäller över att folk hjälper till med pengar e de väl inte så konstigt att dom ber er lämna gruppen. Håller helt och hållet med dem. Inte ska de behöva redovisas, det är väl upp till var och en att skänka pengar om det behövs thjälp till ett sådant här tragiskt försvinnande. Alla är inte oseriösa utan har ett hjärta och vill hjälpa till. Skärp ER! Blir så ledsen att man stjälper ist för hjälper! 😢
Citera
2017-07-28, 23:54
Medlem
Har ni alla sett filmen där P gör narr av apotekspersonalen genom att låtsas att han inte kan prata men vill få fram att han önskar köpa kondomer, allt medan en kompis smygfilmar detta?

Jag tycker att denna film visar på att Patrik inte var särskilt blyg och inte hade särskilt svårt med sociala situationer.

Jag tror någon hämtade honom i Hallsberg, med bil. En nära vän som han hade pratat/chattat/skrivit med på datorn under resans gång (därav de knapphändiga svaren till mamman i telefonen - han skrev samtidigt). De tog den lilla grusvägen ut från Hallsberg för att kunna dumpa väskorna i tron om att någon skulle hitta dem lite senare. Vid det laget skulle alla tro att chanserna att hitta honom vid liv är få.
Varför han gör detta mot sina föräldrar och bror är helt oförklarligt för mig, kanske finns någon anledning som man inte vet om.

Eftersom föräldrarna påstår att Patrik inte haft psykiska problem överhuvudtaget tidigare så verkar självmord långsökt. Man kan absolut bli deprimerad efter ett utmattningssyndrom/gått in i väggen, men det brukar ta ett antal depressioner innan man gör ett första försök till att ta sitt liv och de flesta lyckas inte första gången heller.
Citera
2017-07-28, 23:54
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Yes! Instagramspion it is!

Efter att ha kollat runt lite bland folk som delat inlägg på Instagram om patrik så var det en som på rätt knackig engelska menade på att det är bråttom nu, då P är tillfångatagen av maffian...
Både det och aliens i rymdfarkost känns rätt långt ner på möjliga scenarion va. ?
Ohhh! Great Work "Insta007!"
VAD i det här fallet är INTE långsökt?
Jag har läst om kidnappning, som alternativ tidigare!
Det är väl ingen, som berättat OM Patrik setts på sjön i en såväl, segellös, som motor och årlös, ranglig eka? BRA! Då har vi det kvar!
Citera
2017-07-29, 00:02
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Tack vad fint att du gick och kollade sjön osv.

Själv gick jag igenom alla trappor hissar och tunneln på Örebro tåg- station efter ett obs igår, men såklart ingen Patrik.

Men visst kãnns det bra att söka av något i alla fall,eller hur?

Patrik verkar inte direkt sitta och vänta på senaste observationsplatsen och hoppas, att Du eller någon annan skall komma och leta efter honom!
Ni är många, som kommit på någon dag efter, att ni skall iväg och leta på den senaste "observationsplatsen!"
Senast redigerad av NinaBe 2017-07-29 kl. 00:06.
Citera
2017-07-29, 00:05
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Men det finns väl ingen maffia i Hallsberg.?

Evaaaaaaa! Det står INTE, att maffian befann sig i Hallsberg!
Citera
2017-07-29, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Ja det kändes bra. Det satt en dam och fiskade vid sjön. Allt såg lugnt ut och jag såg inget avvikande alls. Med det inte sagt att att det 100%. Men inga spår iallafall som gick och se.

Oki., ja med det låter ju fint,hoppas damen fick en aborre eller två
Förstår att vissa bitar var leriga och svåra att ta sig fram på som du sa
Men den lilla tjärnen,gick du och vovven in dit ?
Senast redigerad av evaveva 2017-07-29 kl. 00:28.
Citera
2017-07-29, 00:53
Medlem
Verkar som att det enda som går att göra nu, är att leta och leta och se om det går att finna en avliden Patrik.

För finns ingen rim och reson i att han håller sig borta så här länge från sin familj med den ångest och sorg de bär.

Om han skulle göra så , så skulle han aldrig våga sig hem igen., med vetskap om vad han utsatt dem för.....

Så tror inte på fullaste allvar att han kunnat göra så .

Hans personlighet kan inte såra sin mamma så pass.

Han tycker om henne för mycket för att försvinna spårlöst utan att meddela sig.

Han är för godhjärtad för en sån bedrift.....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-29 kl. 01:06.
Citera
2017-07-29, 01:07
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Ja, jag har också tänkt på det - att depressionen enligt föräldrarna började på Gotlandsresan. Kan ju även ha varit en kärleksrelation som tog slut. Han kanske inte orkade vara kvar och se henne/honom i skolan.

Tänkte på det filmade skämtet på Apoteket också. Om han höll på med "pranks" växer det lätt, blir större och större och mer "farligt." Kanske något som gick fel, någon som inte uppskattade skämtet.

Bara en massa spekulationer, givetvis.

Jag tycker inte, att Patrik ser road ut i den filmen!
Jag har funderat på om han var en "driftkucku!" En person, som blir tillsagd, att göra galenskaper för, att sedan bli hånad för dem!
Citera
2017-07-29, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Jag tycker inte, att Patrik ser road ut i den filmen!
Jag har funderat på om han var en "driftkucku!" En person, som blir tillsagd, att göra galenskaper för, att sedan bli hånad för dem!

Du menar att han var sån person som inte kunde säga nej om någon bad om något, trots att han inte kände sig helt bekväm med det.?
Vilket öde i så fall,det kan ju ge ångest och och dålig självbild framförallt.
Till slut kan ju en sån person börja hata sig själv, för att han inte har modet att säga ifrån.....
Citera
2017-07-29, 01:28
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Du menar att han var sån person som inte kunde säga nej om någon bad om något, trots att han inte kände sig helt bekväm med det.?
Vilket öde i så fall,det kan ju ge ångest och och dålig självbild framförallt.
Till slut kan ju en sån person börja hata sig själv, för att han inte har modet att säga ifrån.....

Nu övertolkar Du igen!

Jag skrev inte, ATT han var en "driftskucku!" Bara, att jag får den känslan, är jag ser filmen.
Jag tycker inte, att han verkar bekväm i rollen! Inte heller, att bli filmad!
Det behöver inte leda till självförakt!
Senast redigerad av NinaBe 2017-07-29 kl. 01:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in