2017-07-28, 23:59
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bannon
Mooch är väl inte värd en egen tråd (ännu) men han håller igånghttp://www.thedailybeast.com/the-ant...s-amateur-hour

Så vad tycker Bannon om Italienaren då? Bannon gillar väll aldrig nya personer i huset?
2017-07-29, 00:00
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
För att höja den politiska temperaturen ett litet snäpp borde Trump visa att han visst har makt och lägga in Veto mot lagen om sanktionerna mot Ryssland. Detta skulle vara en lämplig hämnd mot John McCain.
De kommer voterar med absolut majoritet, vetorätten gäller ej. Kongressen är den mäktigaste institutionen i USA, vilket många okunniga inte förstår/vet, av den federala makten ska jag väl säga.

Tillägg: Jag tycker fler borde se serien "the west wing", ganska träffsäker för att vara ett drama.
Senast redigerad av Tarstan 2017-07-29 kl. 00:10.
2017-07-29, 00:05
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
loooooooooooooool!
https://twitter.com/JohnJHarwood/sta...46384870281216

GLHF, som man brukar säga...
Näste man/gubbe till rakning är nog Sessions med tanke på Trumpetens officiella mobbing av han.
Firings/Resignations under Trump yet.
—Yates
—Flynn
—Walsh
—Bharara
—Comey
—Dubke
—Shaub
—Corralo
—Spicer
—Short
—Priebus

#Winning
2017-07-29, 00:09
Medlem
0rganets avatar
Intressant om Mooch kommer se Kelly som sin chef eller... Vi pratar om ledningen av USA inte en säsong av en dokusåpa som survivors... nää detta är inte bra för USA, fast bra för resten av världen.
2017-07-29, 00:12
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Näste man/gubbe till rakning är nog Sessions med tanke på Trumpetens officiella mobbing av han.
Firings/Resignations under Trump yet.
—Yates
—Flynn
—Walsh
—Bharara
—Comey
—Dubke
—Shaub
—Corralo
—Spicer
—Short
—Priebus

#Winning

In med fler Wall Street bankers bara!

The best people!
2017-07-29, 00:12
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
De kommer voterar med absolut majoritet, vetorätten gäller ej. Kongressen är den mäktigaste institutionen i USA, vilket många okunniga inte förstår/vet, av den federala makten ska jag väl säga.

Voteringen är redan genomförd. Trump kan lägga in sitt veto, sedan måste kongressen ta ställning igen för att köra över presidentens veto - om jag fattat proceduren rätt.
2017-07-29, 00:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Voteringen är redan genomförd. Trump kan lägga in sitt veto, sedan måste kongressen ta ställning igen för att köra över presidentens veto - om jag fattat proceduren rätt.

Han måste även komma med en god anledning till sin veto också, han kan inte bara stoppa något utan att förklara varför
2017-07-29, 00:18
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
De kan lycka till med att stoppa frälsaren. Ifall Trump kallar kommer hela nationen att stå upp som en man och försvara deras utvalde befriare sir Donald Trump!
2017-07-29, 00:20
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Intressant om Mooch kommer se Kelly som sin chef eller... Vi pratar om ledningen av USA inte en säsong av en dokusåpa som survivors... nää detta är inte bra för USA, fast bra för resten av världen.

Det är snart över nu.

Att man nu anser sig gå till krig mot kongressen visar ju hur kaosartat detta är.
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag skrev det tidigare efter att ha läst och lyssnat på Scaramuccis bisarra utspel härom kvällen.

Han är påtänd, dragit en lina, dvs kola. Säkerligen riktigt bra grejer, det har han ju råd med... Och jag är inte den enda som märker hur det står till:

https://www.rawstory.com/2017/07/gop...ic-interviews/

Du har naturligtvis rätt! Jag kollade in hans ögon. Man förstår genast varför han så ofta bär solglasögon inomhus.
Han skulle inte ens bli insläppt på en krog på Stureplan. Men Trump släpper in honom i Vita Huset. MAGA indeed.
Medlem
squeakys avatar
Citat:

Korrekt, kongressen kan köra över Trumpetens eventuella veto med 2/3 av rösterna
Citat:
The process by which each chamber of Congress votes on a bill vetoed by the President. To pass a bill over the president's objections requires a two-thirds vote in each Chamber.
2017-07-29, 00:21
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det är snart över nu.

Att man nu anser sig gå till krig mot kongressen visar ju hur kaosartat detta är.
Vad är över? Jag trodde du var konservativ Bernard, varför hakar du på liberalernas tåg?

Om nödvändigt så säkrar Trump makten och avskaffar alla val. Det är nog det bästa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in